Wie heeft er nog Euro's?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door Kroppie »

geld is geld, in harde staat of op een pasje, als er achter een pasje niks staat, kan je daar ook niet mee betalen

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door Meine »

Hier in Duitsland is pinnen niet populair. Totale inzichtelijkheid van je financiële huishouding is ook onnodig. Bovenop de normale pinbetalingen komen ook enge varianten als Lidl pay opzetten. Als binnenkort het betaalsysteem eens gehackt wordt wil ik gewoon nog even verder kunnen. Sinds de rente 0,0% is, is een oud sokje net zo voordelig.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door appellover »

Elk nadeel heeft zijn voordeel,door corona is contactloos betalen veel meer standaard geworden.
Betaal meestal met mijn horloge,maar bv. onbemand tanken heb je meestal nog een pasje nodig.
Zijn nu 3 maanden onderweg en hadden 150€ cash mee ,daar is nu nog 30€ van over.
Kom niet buiten de EU want dan werkt mijn internetbundel niet.
Gr.Ron.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door jaap van duijn »

@Kroppie,

Dat is wel heel erg kort door de bocht vind ik toch en voel mij aangesproken als of ik een sufferdje ben.
Ik ben wel zo slim om mijn pasje van de lopende rekening te gebruiken en daar staat genoeg op.
Ben niet in de schuldsanering of zo :(.
Ik gaf alleen door wat wij afgelopen dagen ondervonden hebben en zo is het.

De groeten Jaap
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door hathi »

Meine schreef:
vr 24 sep 2021, 9:26
Hier in Duitsland is pinnen niet populair. Totale inzichtelijkheid van je financiële huishouding is ook onnodig. Bovenop de normale pinbetalingen komen ook enge varianten als Lidl pay opzetten. Als binnenkort het betaalsysteem eens gehackt wordt wil ik gewoon nog even verder kunnen. Sinds de rente 0,0% is, is een oud sokje net zo voordelig.
Juist Meine,en intussen,maak je jezelf afhankelijk,van die geld instelling,en kun je naar hun pijpen dansen,en is alles opeens niet meer zo makkelijk,maar het zal er wel bij horen,werken voor een geldinstelling,en kijken wat er dan nog voor jezelf over blijft .
Hans
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door jaap van duijn »

Dus Haiti,

Ga jij het in je huis bewaren wat je nog over hebt, komen er weer bezoekers en nemen het weg, O je hebt een kluis dacht je dat die wel bleef staan?
Ook daar weet het geboefte raad mee.
Zelf hou ik het maar op een bank en ja die gaan steeds meer kosten maken zeggen ze en dus van jouw ook geld vragen.
En 0 % rente ja wat dan, in stenen - dus onroerend goed kopen - en verhuren ben je het geld kwijt en leef je van de huur, zou ook kunnen en lukt vrij aardig moet ik zeggen.
Maar niet alles is rozengeur toch.
Neemt nietweg dat in Nederland veel alleen pin betalingen zijn en Duitsland wat we nu mee maakten langs de Moezel 99% contante betalingen en men vreemd kijkt als je wilt pinnen, werkt deze in eens niet - vreemd hoor - kan in andere landen en thuis met zelfde kaart wel betalen.

Jaap
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door hathi »

Het is maar hoe je het bekijkt,je kan het ook omdraaien,die Duitser,komt hier,en kan enkel pinnen,dan schrijft deze ook hetzelfde op een of ander forum,die gekke Nederlanders,willen geen centen,het is maar hoe je het bekijkt,en bevalt…………………….ik stal mijn ( overtollig) geld ook op de bank,maar ook in mijn zak,en dat bevalt prima,geen verassingen,kan alle kanten uit ,en mijn vrouw heeft een pas :hug:
Laatst gewijzigd door hathi op vr 24 sep 2021, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door Marco Polo »

Geen principes dus :P

Duitsers hebben blijkbaar veel geld wat het daglicht niet kan verdragen ;-)
Zo kan je het ook zien :D
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door hathi »

Nee Marco,zo word het hier bekeken,…….alles wat men zelf niet heeft word dikwijls als Zwart beschouwd,….ietwat afgunstige kruidenier praat, als je wil :-B
Hans
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door Marco Polo »

https://duitslandinstituut.nl/artikel/4 ... ak-contant

Duitsers zijn gewoon net zulke grote kruideniers als wij.
Geen negatieve rente betalen.
Geen kosten betalen bij kleine betalingen
Etc ;-)
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door hathi »

Exact,en zo min mogelijk andere instanties,van jouw duur verdiende euro,s laten snoepen,….zodat je die euro, voor maar 80% voor jezelf kan gebruiken :?:
Hans
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door appellover »

Heb geen moeite met banken,in Spanje betaal ik 0,0 incl. Creditcard en in Nederland 4 € pm.
Verder geen kosten dus valt wel mee hoor.
Heb nooit problemen met verkeerde afschrijvingen o.i.d.
Gebruik ook paypal,daar spaar ik ook op,koop ik af en toe wat leuks van nieuwe iWatch of zo.En natuurlijk applepay,ook gratis.
Heb geen schulden dus banken kunnen weinig aan mij verdienen.
Gr.Ron.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Plaats reactie