Wie heeft er nog Euro's?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door Marco Polo »

Blijkbaar niet ;-)
Want anders had Roma niet zijn hele doopceel moeten lichten na de “verdenking” van witwassen.
Hadden ze al precies zijn geldstromen na kunnen gaan in hun interne “alwetende” systemen :P :D
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door Autocaravana »

Maar bij contant geld vist de fiscus achter het net. Totale controle om maximaal te innen.
Nou graag want de legale diefstal die BTW heet betaal ik liever niet
Camperaars zijn niet van het zuiverste soort, zie ik.
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door Marco Polo »

Laten liever een ander betalen :P :-)
Geen belasting -> geen faciliteiten
Geeft niet want er altijd wel die ander die kan betalen of die zou moeten betalen en het ook niet doet etc…. ;-)
Nou betaal ik zelf ook liever wat minder vermogensbelasting natuurlijk ;-)
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door hathi »

Nog even wachten Marco tot 2022 :-B ,( als het weer niet afgeblazen word ) het werkelijke tarief,die 4% is/ was Diefstal…… Met dit in het vooruitzicht,ben ik alvast begonnen,met het weggeven,maar ook dat is weer belasting betalen :-B https://www.wijzeringeldzaken.nl/rekenh ... -in-box-3/
Laatst gewijzigd door hathi op vr 30 jul 2021, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door Marco Polo »

Hij staat in de agenda Hans, we houden het in de gaten ;-)
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door AadenAnke »

Ik blijf mee nog altijd verbazen geen belasting willen betalen maar wel mee eten uit de ruif die gevuld wordt met belastinggeld

Gr Aad
Gebruikersavatar
Veebee
Berichten: 864
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 23:47

Re: Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door Veebee »

Die roepen dan ook dat ze die zelf gevuld hebben.... :D
Het gaat niet om wat je doet ! , maar hoe je het doet !
Camper-T
Berichten: 1145
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door Camper-T »

josé moncayo schreef:
do 29 jul 2021, 22:27
Camper-T schreef:
do 29 jul 2021, 21:45
Meine schreef:
do 29 jul 2021, 21:15
Wat is er mis met contant betalen? Hier in Duitsland is het heel gewoon, veel winkels hebben niet eens een pinapparaat. De regel is cash, pinnen is een voorrecht.

Pinnen is ons aangepraat door een overheid die overzicht wil hebben op geldstromen.

Ola
En wat is er mis met contant betalen
Ik heb hier in pt zelfs mijn nieuwe camper cash betaald
Over een stapeltje geld gesproken.
Groet José
Cash betalen is niet zo zeer het probleem, al willen winkels liever geen grote bedragen cash omdat dit directe risico's met zich meebrengt en omdat er voor afstorten van contant geld betaald moet worden bij de bank.
In Nederland staan de banken als gezegd onder verscherpt toezicht als het om grote afstortingen gaat, alles boven de €3.000,00 moet officieel gemeld. Boven de €10.000,00 storting wordt sowieso gecontroleerd, banken hebben hier speciale afdelingen voor moeten oprichten omdat ze de boetes door het passief faciliteren van witwassen willen voorkomen.
Betaal jij een verkoper in Nederland cash voor een camper dan zal de verkoper dit bedrag meest mogelijk afstorten op de bank. Dan kan de bank bij de verkoper terugkomen met het verzoek of hij schriftelijk wil melden waar dit bedrag vandaan komt. Daarna kan de koper het risico lopen dat ook hij/zij hierna door de bank en (fiscale)recherge benaderd wordt met de vraag waar dit geld vandaan komt. En kun je dit niet verantwoorden dan kun je het vervolg zelf wel invullen...

Wij hadden uit een erfenis een deel geld op de oude bankrekening plus een afbetaalde woning. Waar ooit hard voor gewerkt was en het geld waar toen al netjes belasting over betaald was, daarover wilde de belasting binnen 31 dagen erfbelasting zien. Dus geld innen over geld waar al over geint was.
Dit stuit veel mensen tegen de borst, te meer omdat het vaak om een dierbare overledene gaat, dan schieten de emoties vaak sneller omhoog.
Soms kan een goede boekhouder hier nog een mouw aanpassen om de erfbelasting zo laag mogelijk te houden maar betalen moet je uiteindelijk altijd.
Niet gek dat als er ook nog flink wat cash geld achter gebleven zou zijn, men dit bewust niet opgeeft en daarmee buiten de (erf)belasting houdt.

Aannemers die graag cash betaald willen worden overleggen vaak een grijze factuur. Op naam en met nummer maar alleen voor jouw boekhouding.
Hij schuift dit geld onbelast door voor zijn eigen gewin. Als je oplet zie je in winkels als de Bijenkorf echtpaartjes soms glimmend met hun dure nieuwe merkkleding bij de kassa staan, waar man lief alles keurig contant betaald. Zo ook bij menig campingreceptie in het buitenland, waar de RAM pickup met grijs kenteken en luxe dubbel-asser caravan voorrijd en het verblijf van 4 weken op de A-locatie wordt afgetikt. Hele stapels heb ik daar in de geldlade zien verdwijnen. Het motto van dit soort ondernemers is veelal dat ze al genoeg belasting betalen als kleine hard werkende ondernemer.

Waar de echte grote stapels cash rouleren worden steeds weer andere oplossingen gezocht om dit wit te wassen. Het kat en muis spel van de overheid richt zich momneteel op de dubieuze autohandelaars. De klusters van vele kleine tweedehands autodealers waar wij met een boog omheen lopen, welke heel de dag voor de showroom hangen en totaal niets lijken te verkopen. Bewust in het leven geroepen bedrijfjes die grote sommen cash geld aannemen van katvangers, welke hiervoor een grote collecties auto's kopen. Deze worden direct naar het buienland verscheept om daar op factuur verkocht worden via een ander opgericht schimmig bedrijfje. De goed onderhouden auto's worden daar prima (door)verkocht en het verdiende geld komt keurig wit op de rekening. Zonder vragen waar de inkoop vandaan komt, omdat dit in de landen van verkoop vooralsnog niet gebeurd.
Nu wil de overheid van dit soort autohandelaars dus ook de afkomst van het cash geld zien. Kunnen ze dit niet verklaren, of hebben ze geen naam en toenaam dan bestaat de kans dat er beslag gelegd wordt op de onderneming en de activa. Grote kans dat als dit beleid actief wordt gevoerd en succes heeft, dat de vele schimmige autobedrijfjes vanzelf verdwijnen en er ergens anders wel weer iets verzonnen wordt om de stapels geld wit te wassen.


Terugkomend op de camperende burger die niets te verbergen heeft is het zeker zo dat bij een deel hiervan het PIN betalen niet de voorkeur geniet en tegelijk ook steeds vaker weerstand ervaren als men (grotere)bedragen contant wil afrekenen. Als gezegd zijn briefjes van €500,00 als een vlag van de criminele wereld en worden briefjes van €200,00 en €100,00 bijna nergens meer geaccepteerd. Wat deels door de vals geld wereld is veroorzaakt.
Voorlopig blijft contant geld een volledig wettig betaalmiddel dus een verkoper mag dit niet zondermeer weigeren. En als vaker hier gemeld; ga je naar het buitenland dan neem je best ook wat contant geld mee want niet overal staat een PIN apparaat, of accepteert men de creditcart.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door hathi »

Een tip heb ik dan nog wel,….

even bij de RDW checken,bij die vlugge ,meestal nog jonge bestuurders,van die dikke Bolides ,welke ook nog dikwijls op iemand anders naam staat,of die vele grijs kenteken busjes,ook Idem,dat kan toch niet zo veel moeite zijn lijkt me? En niet de gemakkelijke manier zoeken, bij geld,waar al Tig jaren over betaald is ,en ook een normaal tarief hanteren,bij een rente stand van 0 % ,en dan 4% rekenen,is ook crimineel, ik betaal graag belasting,omdat ik een fijn leven heb :hug:
Hans
Gebruikersavatar
rob2
Berichten: 2479
Lid geworden op: di 25 jul 2006, 8:44
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door rob2 »

men weet al lang veeeel meer van U dan u zelf weet.
Volgens mij bestaat privacy al heel lang niet meer
Dat is -zeker als het over geldstromen gaat- zeker waar.
elke bank kan op postcode niveau zien waar geld wordt uitgegeven ( lees; pin )
zelfs in welke branche, en uit welke postcode de betaler komt.
Deze gegevens delen ze zelfs. Winkelgebieden/ retailers kunnen daar iets mee

Dat moeten ze ook op klantniveau kunnen monitoren ( weet ik niet zeker ) lijkt mij.
Overigens kan het mij geen bal schelen dat een bank weet waar wij ons geld aan uitgeven.
Groet,
Rob
roma
Berichten: 4523
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door roma »

Duidelijk verhaal van CamperT.

Aan mijn verhaal kan ik nog toevoegen dat de persoon die mij contant betaalde ook bezoek kreeg van recherche en van eigen bank. Belachelijk en veel ellende. Van de ene op de andere dag kan je in Nl beschouwd worden als een crimineel, gewoon omdat je contant geld bezit.

Duidelijk verhaal in het AD:
https://www.ad.nl/geld/hoekstra-contant ... ~a54f4ed0/
roma
Berichten: 4523
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door roma »

rob2 schreef:
vr 30 jul 2021, 12:30
Overigens kan het mij geen bal schelen dat een bank weet waar wij ons geld aan uitgeven.
Dat verandert wel als je ineens gecriminaliseerd wordt. Ik dacht ook dat het mij nooit zou overkomen.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door Kroppie »

ik kan/hoef me niet druk maken , ik heb niks, :-B :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
metatoon
Berichten: 9610
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door metatoon »

Kan me ook indenken dat mensen mer klein beetje zwart bijverdienen niet al te blij van worden.
Terwijl kamerleden het niet zo nauw nemen met de regels betreffende bijbaantjes.



Gr.mtoon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Plaats reactie