Wie heeft er nog Euro's?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4367
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door jheeck »

Ik gebruik voor mijn 'zakgeld' uitgaven nog steeds bij voorkeur contanten, dat neem ik eens per week op, dan weet ik waar ik aan toe ben. Overschot aan muntgeld gaat in een bakje voor o.a. collectanten en sinds we een camper hebben houd ik daar ook een 'kleine kas' voor in stand.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Will
Berichten: 3529
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door Will »

Wij zijn nu in Tjechie bijna alles pinnen alleen campings met name van Hollandse eigenaren contant afrekenen.
Lekker gevoel met die paar duizend kronen in je kontzak.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door MonRoe »

Sinds er veel met pin wordt betaald zijn de winkel overvallen een heel stuk minder geworden omdat "ze" weten dat er tegenwoordig niet meer zo veel te halen is. Dat is ook één van de redenen waarom winkeliers graag hebben dat je met pin betaald, ze hoeven niet meer 's avonds na sluiting met een zak geld over straat om dat bij een bank in de muur te stoppen.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door iSonic »

josé moncayo schreef:
do 29 jul 2021, 22:24
PE1OPQ Theo schreef:
do 29 jul 2021, 21:44
Meine schreef:
do 29 jul 2021, 21:15

Pinnen is ons aangepraat door een overheid die overzicht wil hebben op geldstromen.
Sommigen zoeken ook overal wat achter :D

Theo
En toch.....helaas maar al te waar
Niet zo zeer de overheid maar vooral de grote winkel ketens stemmen hier hun waar en de prijzen op af.
Groet José
Hoe doen ze dat dan? Denk je dat een winkel iets van jou weet als pint? Buiten je rekening nummer dan? Ze kunnen hooguit via je rekening nummer je aankopen aan elkaar relateren. Maar veel winkels gebruiken hier kortings passen of memberships voor.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door Kroppie »

euro,s?, ik kom er altijd te kort.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door de Jonckheer »

Een enkel bedrijf gaat erin mee als je aangeeft liever geen BTW te willen betalen. "Maar dan wel cash betalen" is dan de reactie. Nou graag want de legale diefstal die BTW heet betaal ik liever niet . .
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door PE1OPQ Theo »

josé moncayo schreef:
do 29 jul 2021, 22:24
En toch.....helaas maar al te waar
Niet zo zeer de overheid maar vooral de grote winkel ketens stemmen hier hun waar en de prijzen op af.
Groet José
Je betalings verkeer is niet inzichtelijk en gekoppeld aan producten, tenzij...
Jij daar zelf toestemming voor hebt gegeven aan je bank, die deze informatie mag gebruiken voor commerciële activiteiten.


Theo
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door PE1OPQ Theo »

de Jonckheer schreef:
vr 30 jul 2021, 7:55
Nou graag want de legale diefstal die BTW heet betaal ik liever niet . .
Ook een erg vreemde redenering, de NOW regeling wel accepteren maar niet mee willen doen aan het betalen van het sociaal domein.
Aso witte boorden criminaliteit noem ik dat gewoon.

Theo
Zijspan
Berichten: 2574
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door Zijspan »

Wij geloven nog steeds in euro’s in de knip, hier in Portugal gaat er veel nog gewoon ouderwets contant, ook de werkmannen krijgen gewoon contant hun geld hier en daar.
Komt de aannemer wilt hij net als in Spanje echte euro’s en voor ons voordeliger de btw doet dan niet mee en dan blijft er 23% in je zak.
Grote winkels pinnen graag de kleine pakken graag contant aan.
De bank hier doet niet moeilijk, oudere kunnen gewoon binnen euro’s afhalen, probeer dat in Nl nog eens!
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door Marco Polo »

Portugal loopt over het algemeen een jaar of 50 achter op de rest van Europa, wat ook de charme ervan is, maar ik begreep eigenlijk dat belastingontduiking de afgelopen jaren daar alweer een stuk teruggedrongen is?
Mag ook wel
De werkende in het noorden maar subsidiëren en de pensionado’s in het zuiden maar feestvieren deels van ons geld :P :D
Kost al geen drol daar en dan ook nog geen btw betalen……..
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door Zadowolony »

metatoon schreef:Thole

Zo kan ik er niet aan wennen om altijd maar dat tel,geval op zak te hebben .
Beetje dwars misschien ,maar daar buiten om heb ik echt geen zin om maar met dat ding op zak te lopen

Zo'n portomenee ook niet hoor ,nooit een gehad .
Lekker het nodige los in de zak ,of geen geld bij.

Gr. Toon .
Apple Watch om de pols, kan je mee betalen, ook als je geen telefoon bij je hebt.
roma
Berichten: 4523
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door roma »

De ING betaalde een boete van 750 miljoen vanwege vermeend witwassen. Daarna is bij alle banken controle op contant drastisch toegenomen. Net als Bob Diesel al eerder noemde, had ik na verkoop een groot pakket contant ontvangen, dat ik op de bank zette. Kennelijk week dit af van mijn reguliere inkomsten (pensioen en aow). Ik moest contante stortingen op mijn rekening verklaren onder dreiging van stoppen of blokkeren van mijn rekening. Kwam zelfs nog politie/recherche aan te pas, (verdenking witwassen), die over vele jaren mijn ING rekening uitploos, waarbij ik elke cent moest verantwoorden. Heeft me heel wat zweetdruppels gekost om uiteindelijk mijn aantoonbare gelijk te krijgen.

Ik heb er een gruwelijke rothekel aan om zo door banken, politie, fiscus gecontroleerd te worden. Zelfs je reisroutes kunnen aan de hand van pinnen zo gevolgd worden. Waar blijft privacy?

Banken? Sluiten steeds meer vestigingen, willen al jouw geld “beheren” tegen betaling, willen van contant af voor nog betere controle tegen steeds hogere kosten.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door Jan en Simonne »

Volgens mij bestaat privacy al heel lang niet meer.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wie heeft er nog Euro's?



Bericht door Kroppie »

men weet al lang veeeel meer van U dan u zelf weet.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie