Westfalia Columbus ervaringen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Camperarend
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 09 mei 2021, 11:19

Westfalia Columbus ervaringen



Bericht door Camperarend »

Hallo,
Ik ben op zoek naar een compacte buscamper (5.40 meter), met dieselverwarming én hefdak. Zo kan je in elk jaargetijde op pad en heb je toch veel ruimte en de keuze om bijv. apart te slapen als je een gast meeneemt. Na rijp beraad kom ik uit op de Westfalia Columbus 540. Topkwaliteit qua inbouw/afwerking en een kantelbaar dwarsbed zodat je eventueel een fiets binnen mee kunt nemen.
Het lijkt erop dat je ze maar bij 1 dealer kunt bestellen (Campercentrum Nederland in Amersfoort). Tweedehands kom je ze in NL al helemaal niet tegen.
Dus overweeg ik er eentje te imporeren uit Duitsland - na het verhuurseizoen. Bij één van de grote verhuurders zoals Roadsurfer

Mijn vraag: heeft iemand al ervaring met de Columbus opgedaan? Op dit forum kom ik nog niets tegen.
En waar heb je hem gekocht/geïmporteerd? Nog tips?
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4172
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Westfalia Columbus ervaringen



Bericht door beatrix18 »

Als je bij je zoekopdracht van Google het woord forum achter Westfalia Columbus zet, dan kom je best wel de nodige ervaringen tegen.
Zelf heb ik geen slechte ervaringen met Westfalia.
Verder kom je de zelfde "problemen" tegen als bij andere merken. En ook bij Westfalia is het wel eens maandagochtend.
De Columbus heeft ook een poosje op mijn verlanglijstje gestaan. Wij hebben uiteindelijk voor kleiner gekozen.
Veel succes en plezier met je zoektocht.

Tip: In Nijverdal zit een prima bedrijf die jou misschien wil helpen. Die hebben de contacten en veel ervaring.

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Plaats reactie