YouTube camperreis videos: waren ze allemaal maar zo!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
camilo
Berichten: 1000
Lid geworden op: zo 10 aug 2008, 8:25

YouTube camperreis videos: waren ze allemaal maar zo!



Bericht door camilo »

Er staan honderden, waarschijnlijk zelfs duizenden camperreis videos op you tube. Voor mij springt er maar één echt uit, de videos van RVerTV. Elke twee dagen een nieuwe video van zo'n 20 minuten. De maker is niet zo "vol van zichzelf" dat hij voortdurend in beeld moet komen, sterker nog: je ziet hem zelden. Zijn video's bestaan grotendeels uit dashcam- en dronebeelden, met af en toe een uitstapje te voet. Dat alles in 4k.
Daarentegen kletst hij zijn video's gezellig vol, met respect voor alles en iedereen, en daarbij geeft hij zoveel concrete info dat je zijn reis bijna mijl voor mijl (ja, het is een Amerikaan) op de kaart kan volgen. Verder heel fijn aan zijn video's: super korte intro en rustige instrumentale muziek. Een paar maanden geleden is hij vertrokken uit zijn thuisstaat Arizona en na een paar duizend mijl is hij nu in Michigan. Voor mij gaat er -een heel ander- beeld van de VS open door zijn video's.

Heel anders dan die video's van al die zelfingenomen figuren waarmee you tube volstaat. Zou leuk zijn als er ook iemand zou zijn die Europa bereist en daar verslag van doet zoals RVerTV dat in de VS doet.
roma
Berichten: 4523
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: YouTube camperreis videos: waren ze allemaal maar zo!



Bericht door roma »

Als je van avontuur houdt, dan kan ik je de video's van ItchyBoots aanbevelen. Een jonge Nederlandse vrouw die solo al vijf jaar lang met de motor de wereld bereist. Momenteel is zij, na drie maanden in ZuidAfrika, in de verlaten woestijnen van Namibie.
https://www.youtube.com/c/ItchyBoots/videos
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3253
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: YouTube camperreis videos: waren ze allemaal maar zo!



Bericht door B1gcheese »

Leuke tips! Ik hou er ook niet van als mensen zelf teveel in beeld zijn. Dat is ook de reden dat ik zelf alleen video's maak over camperplaatsen, ik denk niet dat het iemand interesseert hoe ik mijn boterham smeer of mijn hondje uitlaat. Zou inderdaad leuk zijn als er een Europese variant komt in dezelfde stijl, maar elke twee dagen 20 minuten video maken is bijna een voltijdbaan. Mensen vergeten vaak hoeveel tijd je kwijt bent aan het monteren van een fatsoenlijk filmpje.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
mmdem
Berichten: 2872
Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 13:56
Locatie: Hoeksche Waard

Re: YouTube camperreis videos: waren ze allemaal maar zo!



Bericht door mmdem »

Nog een hele mooie: Nico Westenhof:

https://www.youtube.com/watch?v=BiOrMpQ ... j6&index=3

Hoef je al die narcisten met hun koppies voortdurend in beeld niet meer te zien......
Vriendelijke Groet, Theo

Dethleffs Esprit T 7010
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10098
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: YouTube camperreis videos: waren ze allemaal maar zo!



Bericht door Peter LMC »

Dat zijn leuke filmpjes. :thumbup:
Toch alle info er bij en geen gelul.
camilo
Berichten: 1000
Lid geworden op: zo 10 aug 2008, 8:25

Re: YouTube camperreis videos: waren ze allemaal maar zo!



Bericht door camilo »

Gelukkig dat er gelijkgestemden zijn; ik dacht de enige zuurpruim te zijn! Tegenwoordig klik ik elk filmpje dat begint met die zelfingenomen koppies gelijk weg. Dat geldt trouwens ook voor die camperreisfilmpjes van -zogenaamd dan!- alleen reizende, vaak (in de intro) schaars geklede jonge vrouwen die een half uur gaan zeuren over hun levensvragen. Vergeet die click bait filmpjes; je krijgt van het beloofde verder echt niets te zien.

Geen camperaar, maar maakt ook goede video's, met name over zijn reizen in het voormalige oostblok: bald and bankrupt. Laat veel van die landen zien en vertelt ook veel, in en buiten het beeld, zonder irritant te worden.
Gebruikersavatar
Camperco
Berichten: 1075
Lid geworden op: wo 10 nov 2010, 11:48
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: YouTube camperreis videos: waren ze allemaal maar zo!



Bericht door Camperco »

Zouden de vloggers dit ook lezen?
Ik ben inmiddels wel selectief geworden. Veel van hetzelfde en weinig info? Betekent voor ons niet meer volgen.
Beelden van onderweg en leuke stadjes o.i.d. (niet te lang) kunnen mooi zijn. Een muziekje erbij is leuk, beter dan veel nutteloos gepraat erbij.
Wellicht kijken beginnende camperaars er anders naar. Immers dit is allemaal nieuw voor hun.
Maar goed, je haalt de "krenten uit de pap" die jouw smaak zijn en de rest, ach laat maar zitten.
groet uit Hellevoet (of ergens onderweg)
Frans & Gerda

http://www.camperco.nl/
Ik heb niks aan gelijk, ik heb liever geluk.
Plaats reactie