stijl verwijderen om raam te plaatsen in een Fiat Ducato (2018)

Algemene campervragen en -opmerkingen.
isoplus
Berichten: 6341
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: stijl verwijderen om raam te plaatsen in een Fiat Ducato (2018)



Bericht door isoplus »

Man o man, als wij, als oude knarren, denken dat onze opvolgers allemaal dom zijn dan hebben wij een probleem, niet onze opvolgers.
Ik heb jarenlang een machinefabriek gehad en mooie dingen bedacht en ook uitgevoerd, als ik had gedacht dat al die jonge gasten met prima en uitvoerbare verbeteringen beter mijn oude fouten en werkwijzen konden voortzetten dan was het bedrijf al heel lang niet meer levensvatbaar geweest.
Tegenwoordig hebben ze beter gereedschap, betere documentatie, kunnen het sneller opzoeken en kost het minder lichamelijke inspanningen om een goed resultaat te bereiken. Wij werkten ons een torn in de rondte met matige betaling.
Ik zou zeggen leve de vooruitgang, vroeger was niet alles beter. Dat mag ook wel eens gezegd.
Kijk eens om je heen, ik leer nog elke dag iets, en niet noodzakelijk van oude knakkers :cheers:
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: stijl verwijderen om raam te plaatsen in een Fiat Ducato (2018)



Bericht door hathi »

Ik hoop niet”Isoplus “…dat dit op mij slaat,want dan zit je er naast…..al ben ik dan 75, ik werk nog steeds ,en echt geen oude knar,maar ook de wetenschap en gereedschap,is nog up to date,waar veel ( Schade-bedrijven )nog een puntje aan kunnen zuigen,dus die wetenschap uit de 70 jaren,begrijp ik ook niet :o al komt er in deze wereld,wel niet veel gereedschap meer bij,..Reden ..het ontbreekt aan vaklui,en dat komt weer omdat er nog weinig gerepareerd word,het is door het dure uurloon,vernieuwen,wat de klok slaat,maar dat even terzijde
Hans
isoplus
Berichten: 6341
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: stijl verwijderen om raam te plaatsen in een Fiat Ducato (2018)



Bericht door isoplus »

Ach Hans, ik ben bijna tachtig, nog ff volhouden :wink: Het verstand komt met de jaren dus wat dat betreft heb ik een voorsprong van bijna vijf jaar :-B
Mij ergert de tendens om jonge mensen weg te zetten als niet kundig en niet instaat problemen op te lossen, het tegendeel zie je dagelijks om je heen.
Het zijn vaak juist de ouderen die vernieuwing tegengaan, maar dat heeft niets te maken met het verwijderen van een raamstijl in een Fiatbusje.
Het raam zal er onderhand wel in geplaatst zijn :wink:
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: stijl verwijderen om raam te plaatsen in een Fiat Ducato (2018)



Bericht door Kroppie »

alleen zijn jongeren vaak weinig bekend met manieren waarop OOK iets kan als de moderne manier niet kan of lukt, is geen verwijt, hebben ze alleen nooit geleerd, maar daarom niet verkeerd ze de ouwe zooi/trukjes ook te laten zien/leren

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
isoplus
Berichten: 6341
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: stijl verwijderen om raam te plaatsen in een Fiat Ducato (2018)



Bericht door isoplus »

Daar ben ik het helemaal mee eens, dat geeft ook nog wel eens leuke situaties.
Op schepen leerde je in de machinekamer heel snel hoe je met een zware voorhamer moest omgaan, mijn kleinzoon heeft daar wel respect voor en als er iets niet los wil laat hij opa wel meppen. Maar met geklooi aan electronica bij moderne voertuigen is hij mij snel de baas, gelukkig.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: stijl verwijderen om raam te plaatsen in een Fiat Ducato (2018)



Bericht door hathi »

Isoplus,waar lees je dit …..Mij ergert de tendens om jonge mensen weg te zetten als niet kundig en niet instaat problemen op te lossen, je moet toch eens terug lezen,lijkt mij :hug:….waar het op neer komt iemand moet er een muur uit slaan,of zagen,maar haalt er eerst het kozijn uit,en gooit dan alles weg :?:
Hans
mikeanber
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 9:49

Re: stijl verwijderen om raam te plaatsen in een Fiat Ducato (2018)



Bericht door mikeanber »

hallo allen
hoe men het doet is niet belangrijk als de ruseltaat goed is prima
wat je niet moet doen is verheting slijptol en sleipsel roest risico
:cheers:
Plaats reactie