"Camperbenen"?!?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
AadenAnke
Berichten: 13176
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: "Camperbenen"?!?



Bericht door AadenAnke »

Ik heb diverse zit instructies gehad en later ook gegeven in mijn tijd van buschauffeur en instructeur. Deze klachten komen vooral voor bij een iets minder goede doorbloeding vaak het gevoelig van een niet geheel juiste zit. Wat zeker helpt is regelmatig de rug van de leuning lossen en dan de been spieren een 10a15 keer stevig aan spannen de schouders enkele keren stevig ophalen en de onder rug te hollen en bollen door al deze spierbewegingen verbeter je de doorbloeding. Zorg bij het instellen van de stoel dat je niets afknelt en geloof me dat gebeurt erg vaak zonder dat mensen het door hebben

Gr Aad
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

"Camperbenen"?!?



Bericht door Marco Polo »

De verhoging van de stoel door het draaiplateau wat veel campers hebben lijkt me daar ook niet echt bevorderlijk voor ?
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: "Camperbenen"?!?



Bericht door Meine »

Van afgeknelde benen door een te hoge stoel krijg je geen duizeligheid.
Will
Berichten: 3530
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: "Camperbenen"?!?



Bericht door Will »

Bedoel je rijden of als de camper op zijn plek staat als het laatste is komt het omdat hij op de banden of erger de blokken staat.oplossing stelpoten er onder monteren.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
AadenAnke
Berichten: 13176
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: "Camperbenen"?!?



Bericht door AadenAnke »

@Meine daar in verschillen we dus van mening
@MarcoPolo Klopt heb bij een aantal kennissen al de stoel console verlaagt. Het voordeel is dat ik bijna altijd wel buiten werktijd de werkplaats van een klein constructie bedrijfje mag gebruiken dus gereedschap machines en materiaal voor handen en ik weet intussen welke drank hij lekker vindt :lol: Zelf mijn eigen Ducato moet ik nog een keer doen. Met mijn 184 lengte en de stoel in de laagste stand zit ik net een kleine centimeter te hoog. Nu heb ik altijd zo’n rubber mat met gaten voor mijn stoel liggen dus dat probleem is maar bijzaak. Om de stoel te verlagen heb meestal behoorlijk werk om de bedrading e.d. die er onder zit veranderen meer werk dan de stoel verlagen :bang: zit positie maakt zoveel verschil. Ik heb mensen gezien met hoofdpijn rugpijn slijmbeursonsteking in de schouders vocht wat ophoopte in de benen die na het aannemen van een andere zithouding na verloop van tijd klachtenvrij waren. Er zijn mensen die er hun promotie onderzoek naar gedaan hebben. Zitten is een ondergeschoven kindje zeg maar

Gr Aad
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2173
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: "Camperbenen"?!?



Bericht door DucatoDolf »

De titel van dit topic klopt mijn inziens niet helemaal. Duizeligheid is wat anders dan iets aan je benen mankeren. Ik dacht bij het woord camperbenen aan de stramme benen die je kunt hebben door te lang zitten. Of slapende benen door afgeknelde zenuwen door verkeerd te zitten. Allemaal ook wel genoemd intussen. Inclusief oplossingen. Maar daar heeft duizeligheid toch niets mee te maken?

Duizeligheid is echt wat anders, dat komt volgens mij niet door lang stilzitten.
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: "Camperbenen"?!?



Bericht door Meine »

Dat heb ik hierboven ook al gesteld. Duizeligheid vraagt om gedegen medisch onderzoek, met als uiterste consequentie het intrekken van het rijbewijs en stramme benen lost zichzelf op door een stukje te lopen
AadenAnke
Berichten: 13176
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: "Camperbenen"?!?



Bericht door AadenAnke »

Als de bloed doorstroming enige tijd gehinderd is door b.v. Afknelling en je staat op en gaat bewegen kan er een korte tijd enige vorm van duizeligheid ontstaan of dat de juiste medische term is?? Een beetje onvast gevoel met een weinig draaierigheid voor een paar tellen. Ja duurt dat wat of veel langer is er zeker een reden tot medisch onderzoek. Sommige mensen hebben dat zelfs als ze gewoon snel opstaan ff onvast op de benen wat moeite met het evenwicht bewaren. Alleen TS weet wat hij bedoelt

Gr Aad
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: "Camperbenen"?!?



Bericht door Zadowolony »

Je kan zelfs duizelig worden van stijve nekspieren na lang in een houding te hebben gezeten!
Motto blijft: niet te lang achter het stuur. Ook om de trombose kans te verkleinen.
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: "Camperbenen"?!?



Bericht door Meine »

DeHijmannetjes schreef:
vr 23 jul 2021, 11:33
Gezien mijn altijd al snel duizelig zijn en moeite met evenwicht dus iets om rekening mee te houden.
AadenAnke, helemaal mee eens, hierboven zie je wat ts erover zegt. Wellicht toch iets over het hoofd gezien bij de eigen verklaring rijbewijs?
AadenAnke
Berichten: 13176
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: "Camperbenen"?!?



Bericht door AadenAnke »

Daar vult toch iedereen 10 keer neen in :lol:

Gr Aad
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 873
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: "Camperbenen"?!?



Bericht door FrankdB »

DucatoDolf schreef:
zo 25 jul 2021, 12:44
De titel van dit topic klopt mijn inziens niet helemaal. Duizeligheid is wat anders dan iets aan je benen mankeren.
Gezien de aanhalingstekens en de verwijzing naar evenwicht, interpreteerde ik de camperbenen als een verwijzing naar het bestaande begrip “zeebenen”.

Als aanvulling op al genoemde mogelijke oorzaken voor duizeligheid:
  • Positieduizeligheid (BPPD) - (ervaringsdeskundigheid) een vorm van duizeligheid die het gevolg is van “los gruis” in het evenwichtsorgaan. Komt voor als aanval bij bepaalde posities en/of verandering van posities. Berucht is het achteroverliggen met hoofd achterover. Doorgaans te behandelen met oefeningen.
  • Multifocale glazen - (puur speculatie mijnerzijds) als drager van een bril met multifocale glazen, kan de verhoogde zithouding in een camper een andere geforceerde stand van het hoofd tot gevolg hebben. Met daaruit voorvloeiend aangespannen nekspieren.
Frank
Uitgeschreven

Re: "Camperbenen"?!?



Bericht door Uitgeschreven »

Ik heb wel eens een medisch boek bekeken en zou zeggen: eet meer boterhammen met Old Amsterdam maar ik denk dat je meer hebt aan een advies van je huisarts.

Succes
Martin
isoplus
Berichten: 6340
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: "Camperbenen"?!?



Bericht door isoplus »

Zeebenen krijg je echt niet van een beetje camper rijden, ook niet van wat reisjes op zo'n varend flatgebouw.
Wil je zeebenen dan moet je in de visserij op zee gaan werken of op sleepboten die niet bang zijn voor wat ruig water.
Brak uit je camper komen? Vaker en langer pauzeren.
Plaats reactie