Als hij nog verder naar beneden kan om de fietsen er op te zetten, hangt het rek + fietsen voor je nummerbord en de achterlichten.
Dan mag je dus niet rijden. Nummerplaat en achterlichten moeten altijd vrij zichtbaar zijn.
Die trekhaakdragers zijn daarom vaak/meestal voorzien van een kentekenplaathouder en eigen achterlichten.
Die rood witte plaat is meer voor Italië (5 strepen) en Spanje (3 strepen).
Nou ja, als je het ding naar beneden geklapt wilt gebruiken, tijdens het rijden, moet je dus investeren in een nummerplaat en een set achterlichten plus het aansluiten ervan.
Bovendien moet je dan het ding borgen opdat niet je fietsen alsnog naar boven gaan door het nemen van een verkeersdrempel of zoiets.
De klap waarmee ze dan terugvallen zal je rek vernielen, maar dat wist je allemaal al verwacht ik.
De kortste weg is dus nieuwe gasveren of bij de leverancier van het rek of bij de handel, adres is hier al gegeven.
Gas veren plaatsen is iets voor een handige Harry en niet echt ingewikkeld.
Brutsaert was/is een bedrijf in België of het nog onderdelen levert zou je even met e-mail kunnen proberen.
Klop even de naam in op je pc en je ziet wel hoe of wat.
Brutsaert was/is een bedrijf in België of het nog onderdelen levert zou je even met e-mail kunnen proberen.
Klop even de naam in op je pc en je ziet wel hoe of wat.
Stond idd al op mn lijstje om maandag heen te bellen
Toevallig zag ik gisteren mijn buurman zijn electrobikes opladen, hij had ook zo'n drager die omhoog moest. Zijn drager werd geruisloos heel langzaam omhooggetrokken door een lier. Het was een super basic systeem. Ik heb er gisteren niet speciaal op gelet. Ik zag alleen een zwart koord wat omhoog richting achterwand getrokken werd. Met een mini 12v lier is dat denk ik snel te realiseren.
Met de drager naar beneden rijden is een slecht idee, daar is het ding niet voor gebouwd imho.
Kun je nog een paar foto's toevoegen: 1 van de zijkant met het rek naar beneden, 2 van de zijkant met het rek in de hoge positie 3 en 4: van de 'aanhechting' van de 2 uiteinden van de gasveer aan het rek (een oog met een asje en een splitpen, kogelgewricht, ...? Belangrijk voor alle foto's is dat de positie en de functie van de gasveer duidelijk is. Kun je de lengte van de gasveer opmeten? Het zwarte 'zuigerhuis' en het glimmende schuivende deel?
Het rek mag 50 kg dragen, het in hoogte verstelbare deel schat ik qua gewicht op een kilo of 3 tot 5
Twee gasveren van ieder 25kg of 250Nm volstaan. Dan moet je maximaal 6 tot 10 kg omhoog drukken, of redeneer ik verkeerd? Nu zijn lengte en bevestiging van belang.
rhomodel schreef:Ik zou je kentekenplaat tijdelijk op de drager monteren. Je kan hem (nummerplaat) nu niet goed zien en volgens mij is dat wel verplicht..
Twee gasveren van ieder 25kg of 250Nm volstaan. Dan moet je maximaal 6 tot 10 kg omhoog drukken, of redeneer ik verkeerd? Nu zijn lengte en bevestiging van belang.
Ja, dat is maar helemaal afhankelijk van de plaats van aanhechting van de veren, en welke hoek ze gaan maken (kracht x arm etc.). E.e.a. is te berekenen met de link die ik eerder gaf.
Toevallig zag ik gisteren mijn buurman zijn electrobikes opladen, hij had ook zo'n drager die omhoog moest. Zijn drager werd geruisloos heel langzaam omhooggetrokken door een lier. Het was een super basic systeem. Ik heb er gisteren niet speciaal op gelet. Ik zag alleen een zwart koord wat omhoog richting achterwand getrokken werd. Met een mini 12v lier is dat denk ik snel te realiseren.
Met de drager naar beneden rijden is een slecht idee, daar is het ding niet voor gebouwd imho.
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.