Slechte ervaring leverancier

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Slechte ervaring leverancier



Bericht door B1gcheese »

macfocus schreef:
do 08 jul 2021, 23:59
Zoals ik al zei, hier wordt een probleem gecreëerd. De winkelier is fout, onbetrouwbaar en dergelijke en ik heb altijd gelijk.
Dat is ook mijn conclusie. Het had allang opgelost kunnen zijn als je het aanbod had aangenomen om te ontbinden en je geld terug.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
GeMa
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 10:19

Re: Slechte ervaring leverancier



Bericht door GeMa »

Ja, volgens NL/Europees recht kun je een online aankoop binnen 14 dagen na levering zonder opgaaf van redenen retourneren en krijg je dan je geld terug.

Dit werkt natuurlijk alleen bij een fatsoenlijke verkoper die levert en niet bij oplichters (zeg niet dat dat hier het geval is).

Daarnaast heb je natuurlijk de "normale" koop/verkoop regels en de algemene voorwaarden van de leverancier.

Als een leverancier niet (op tijd) kan leveren, zou het hem sieren als hij zelf actie onderneemt en jou een keuze biedt, wachten of annuleren. Helaas doen velen dat niet. Dan rest er maar één ding, je stelt hem in gebreke, stelt een deadline, en ontbindt (jouw actie!) daarna de koop en eist de aankoopsom terug. De bal ligt dus nu bij jou.
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 882
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Slechte ervaring leverancier



Bericht door FrankdB »

cor heku schreef:
do 08 jul 2021, 23:45
Aan de koper--- niet kopen als het niet op voorraad is en je de voorraad niet kunt controleren.
Hoe ga jij dat aanpakken met willekeurig welke webshop? Geen enkele webverkoper zit te wachten op mensen aan de deur die de voorraad willen controleren.

Als je dermate wantrouwend bent, kun je beter enkel bij webshops kopen die 'betalen achteraf' mogelijk maken.

Frank
Gebruikersavatar
cor heku
Berichten: 871
Lid geworden op: di 12 jun 2018, 16:53
Locatie: Best

Re: Slechte ervaring leverancier



Bericht door cor heku »

Ben al enkele malen te pakken genomen en bestel niet meer bij webshops waarbij ik niet kan zien of het artikel in voorraad is.
Heeft niks met wantrouwen te maken maar met voorzichtigheid en ervaring.
Er zijn webshops waarbij de hoeveelheid van het , te bestellen artikel, aangeduid wordt.
De webshop die dat niet doet, heeft , bij mij, pech gehad.
cor
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8462
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Slechte ervaring leverancier



Bericht door EasyBee »

"Er zijn webshops waarbij de hoeveelheid van het , te bestellen artikel, aangeduid wordt."

Dat is ook maar een aanduiding op een webshop pagina. Daar zit geen notaris of accountantskantoor de voorraden te checken.
Dat kunnen Snuf en Snuitje ook op hun webshoppagina zetten.
Bij Booking.com zit je ook altijd aan te kijken tegen "10 mensen bekeken deze kamer het afgelopen uur" en/of "Er is nog maar 1 tweepersoonskamer beschikbaar. Wees er snel bij." .

Ik kocht pas ook een duur ding in een webshop. "Op voorraad. Vandaag besteld, morgen in huis."
Niet dus. Na een week eens informeren. Bleek een bootje in het Suez kanaal de vertraagde levering te hebben veroorzaakt. Ze hadden er al moeten zijn, maar het schip lag voor Rotterdam op zee te wachten op losfaciliteiten in de haven. Week later maar eens gemaild. "Ja, het zit wat tegen met de levering. Wilt u aanschaf ongedaan maken dan storten we terug." "Nee, ik wil mijn product. Ik wacht wel." Week later nog niks. Even mailen. "Helaas, we zien nu dat het nog zeker een week gaat duren of misschien wel 2 weken. Wilt u de koop ongedaan maken? Dan storten we terug. We kunnen u dan waarschuwen als het product weer echt op voorraad is. Als u het product nog wilt." Koop ongedaan gemaakt en geld netjes terug. 10 Dagen later een mailtje. "Ze zijn nu echt op voorraad". Product besteld en betaald. Volgende dag in huis.

Voor de rest ben ik het volledig eens met wat macfocus en B1gcheese al schreven.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Plaats reactie