Weinsberg TI650: kopen of niet?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Wilma Kesselring
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 25 mei 2020, 21:54

Weinsberg TI650: kopen of niet?



Bericht door Wilma Kesselring »

We zijn al tijdje aan het zoeken naar een camper. Willen niet zelf naar Duitsland of België om in te voeren en dat wat via de dealers wordt aangeboden is vaak uit Duitsland of België. We zijn nu wezen kijken bij Rozendom in Rijssen. Iemand bekend met deze verkoper? Vraagprijs voor het in ieder geval zeer netjes ogende exemplaar 49.900 euro. Zitten geen TUV keuringen bij, wel keuringen van gasinstallatie van meerdere jaren.
Hieronder de link naar de advertentie op marktplaats. Hoeveel waarde moeten wij hechten aan campercheck, APK en alle km. standen worden door ons gecontroleerd dmv uitleesapparaat?
https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... ousPage=lr

Helaas krijg ik geen bijlages toegevoegd, maar met bovenstaande link is alle info voorhanden.

Iemand tips?
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Weinsberg TI650 kopen of niet?



Bericht door FrankJC »

Geen onderhoudsboekje en reparatie facturen enz, enz vind ik altijd zeer verdacht. Is alle documentatie van de inbouwapparatuur aanwezig? Zit er al een NL kenteken op? zo ja, dat kan je natrekken bij de RDW.
Gebruikersavatar
AenF
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 18 okt 2020, 22:09

Re: Weinsberg TI650 kopen of niet?



Bericht door AenF »

Hoi Wilma,

Ik ken een Wilma Kesselring... ;-)

Heb je gevraagd of de camper afkomstig is uit bijvoorbeeld Duitsland?
Als ie uit Duitsland komt, dan is de Km-stand, denk ik, wel te controleren omdat deze bij iedere TÜV wordt genoteerd.

Verder, gebruik vooral je gezonde Hollandse verstand en vraag gewoon dat wat je wilt vragen.
Als je geen verstand hebt van de techniek dan is iedere check er ééntje, toch?... ;-)
Google anders even wat zo'n "Campercheck" voorstelt.

Ik lees in de advertentie: "Goed onderhouden alle facturen aanwezig" en ook dat er een onderhoudsboekje aanwezig is...
Ik zou zoveel mogelijk vragen stellen om een goede indruk te krijgen en om te zien of de verkoper bereid is een fatsoenlijk antwoord te geven.
Historie van de camper? Verhuur? Particulier?

Verder lijkt het me belangrijk om te weten of er een NL kenteken op zit bij aankoop.
Mocht ie uit DE komen, dan zou ik daar niet zo verdrietig over zijn.
Wij wonen in Duitsland en op gebied van auto's enzo zijn ze de Duitsers vaak behoorlijk kritisch.

Ik ben benieuwd hoe e.e.a. gaat uitpakken.
Denk dat de prijs niet zo verkeerd is ondanks dat het natuurlijk altijd een berg geld is en het misschien "eng" is de stap te zetten.

Groetjes,
Arne.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80325
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Weinsberg TI650 kopen of niet?



Bericht door Dafluc »

Eventuele opmerkingen over het genoemde bedrijf via een persoonlijk bericht aan de topicstarter.
Afbeelding
pwhooftman
Berichten: 1808
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Weinsberg TI650 kopen of niet?



Bericht door pwhooftman »

"Bij ons gaat er geen camper de deur uit waar iets niet van werkt. "

Eén lampje boven de keuken doet het niet :-)

Maar zonder gekheid, hij ziet er inderdaad zeer netjes uit. Spoelbak en gasstel bijvoorbeeld lijken nooit gebruikt.
willemzon
Berichten: 1751
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Weinsberg TI650: kopen of niet?



Bericht door willemzon »

Ziet er zo te zien mooi uit, raakt hij ook wel kwijt.
Ik zou bijv de camper heck laten doen door een ander bedrijf en dan uiteraard met vochtmeting, anders heb ik toch een beetje het gevoel dat een slager zijn eigen vlees keurt.

Gr willem.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 17:06
Locatie: Enschede

Re: Weinsberg TI650: kopen of niet?



Bericht door Wim Corduwener »

👍🏻 Afleverkosten vind ik meestal gesjoemel en het is prima dat ze die niet berekenen.
👍🏻 Euro 5
Vraag of er een reservewiel bij zit.
Automatische schotel: welk merk en type?
Maak een uitgebreide proefrit
Indien op Nederlands kenteken vraag erom zodat je zelf via de RDW de historie kunt opvragen.
Kijk ook onder de camper.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk, dubbellucht, achterwielaandrijving en luchtvering achter.
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Weinsberg TI650: kopen of niet?



Bericht door FrankJC »

willemzon schreef:
ma 28 jun 2021, 12:24
Ik zou bijv de camper heck laten doen door een ander bedrijf en dan uiteraard met vochtmeting, anders heb ik toch een beetje het gevoel dat een slager zijn eigen vlees keurt.
De campercheck altijd laten doen door een bedrijf naar keuze. Mijn buscamper heeft een campercheck ondergaan bij een extern bedrijf maar die doet wel veel checks voor de verkopende partij, er werden geen lekkages geconstateerd, logisch, het regende niet. Na de garantieperiode van 3 maanden stonden wij ergens en kregen een paar flinke plensbuien te verwerken en ja hoor LEKKAGE bij de dakluiken. Door een ander bedrijf 2 nieuwe dakluiken laten plaatsen, er bleken scheurtjes in de (verkeerde) kit te zitten.
sloopkogel
Berichten: 66
Lid geworden op: do 03 jan 2019, 16:36

Re: Weinsberg TI650: kopen of niet?



Bericht door sloopkogel »

Daar heb je toch de "eenjarige " garantie voor bij tweedehands camper.(kopen van bedrijf)
kan altijd wel gebeuren dat er iets stuk gaat of zo.
Laatst gewijzigd door Dafluc op ma 28 jun 2021, 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Duudje
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 20:03

Re: Weinsberg TI650: kopen of niet?



Bericht door Duudje »

Ik denk dat een aankoopkeuring verstandig is. Het kost wel wat maar ze controleren heel veel. Vaak verdien je dat bedrag weer terug. Het geeft je toch een beetje zekerheid.
Groetjes Michel.
Bravo45
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 05 aug 2020, 0:14

Re: Weinsberg TI650: kopen of niet?



Bericht door Bravo45 »

Rozendom in Rijssen, is hij ook niet de eigenaar van Camperplaats Midas?
Wilma Kesselring
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 25 mei 2020, 21:54

Re: Weinsberg TI650: kopen of niet?



Bericht door Wilma Kesselring »

Nog geen nederlands kenteken, moet nog geregeld worden
mj tempert
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 10:22

Re: Weinsberg TI650: kopen of niet?



Bericht door mj tempert »

Klop, zijn vader heeft de camperplaats en camperstalling, zijn zoon het camper bedrijf.
Het camperbedrijf gaat verkassen van Rijssen naar Nijverdal, wel een betrouwbaar bedrijf.
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 688
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: Weinsberg TI650: kopen of niet?



Bericht door Adfur »

Ik heb je een privé mailtje gestuurd.
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
Plaats reactie