Schaamte!!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27441
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Schaamte!!



Bericht door Marco Polo »

Paar campers naast ons staat een Spaanse stationwagen met ingenieus ingebouwd camping meubilair.

Zal maar niet vragen waar die 2 gastjes hun behoefte doen :-)
Vast niet in de auto
En we staan hier langs het strand op iets wat officieel alleen een parking is.

Op de afgelopen trip ook al meerdere tentkampeerders gehad die hun kampje gewoon op een parking zonder voorzieningen opzetten.
Ook op parkings, zogenaamd gereserveerd voor campers.

De bosjes zijn geduldig hoor ;-)

Gaan weer terug naar de jaren 50 :D

En dan moet je je als camperaar gaan lopen schamen?
willemzon
Berichten: 1756
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Schaamte!!



Bericht door willemzon »

Wij legen de toilet 1 keer in de drie dagen, als dat niet kan, hebben wij nog een reserve casette bij ons,
Dus dan wordt het zes dagen compleet zelfvoorzienend.
Wij doen alles op ons eigen toilet. Het stinkt totaal niet.
Ik blijf het echt niet snappen dat mensen hun eigen toilet niet gebruiken. Ze zitten er toch niet voor niets in.

Ik vind het echt ultieme vrijheid om van niets of niemand afhankelijk te zijn. Daarom heb ik ook mijn c1 rijbewijs gehaald.
Ook niet van stroom, douche toilet afhankelijk.

Vroeger gebruikte ik het wel op de camping, was er net een vreemd iemand voor je geweest die giga had zitten bouten.

Gr willem.
Laatst gewijzigd door willemzon op do 15 jul 2021, 9:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31955
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Schaamte!!



Bericht door Bob Diesel »

Marco Polo schreef:
do 15 jul 2021, 9:02
Paar campers naast ons staat een Spaanse stationwagen met ingenieus ingebouwd camping meubilair.

Zal maar niet vragen waar die 2 gastjes hun behoefte doen :-)
Vast niet in de auto
En we staan hier langs het strand op iets wat officieel alleen een parking is.

Op de afgelopen trip ook al meerdere tentkampeerders gehad die hun kampje gewoon op een parking zonder voorzieningen opzetten.
Ook op parkings, zogenaamd gereserveerd voor campers.

De bosjes zijn geduldig hoor ;-)

Gaan weer terug naar de jaren 50 :D

En dan moet je je als camperaar gaan lopen schamen?
Heb je wel eens een P langs de snelweg gezien ,, achter een bosje
Of een opgang bij de strandparking, zie maar hoe veel er daar hun ding achter een open autodeur doen

Er zijn zelfs in de stad geen openbare toiletten genoeg
Dus als je moet dan moet je en dan ga je
Altijd dat gezeik over mensen met een camper
Dit gaat nog tien pagina,s door , :bang: :bang:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Will
Berichten: 3551
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Schaamte!!



Bericht door Will »

Er zijn gelukkig ook nog avonturiers en ja die moeten ook naar het toilet en die hebben geen luxe paleisje so what.
Het is allemaal puur natuur en word ook weer afgebroken alleen het moet niet te massaal worden zoals bijvoorbeeld hondenpoep.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Peter+Annie
Berichten: 1344
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Schaamte!!



Bericht door Peter+Annie »

willemzon schreef:
do 15 jul 2021, 9:30


Vroeger gebruikte ik het wel op de camping, was er net een vreemd iemand voor je geweest die giga had zitten bouten.

Gr willem.
Hoe doe je dat dan als je op restaurant bent,of op je werk ,"when nature call's ??
Ga je dan tussen door even naar huis. :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
jasperenpriscilla
Berichten: 281
Lid geworden op: vr 26 apr 2019, 9:19

Re: Schaamte!!



Bericht door jasperenpriscilla »

Als we toch de schaamte voorbij zijn.

Ik vind het heerlijk als ik nummer 4 van de ochtend ben, en dan die warme klamme lucht tegen mijn achterwerk voel opstijgen uit de cassette. Er bestaat toch niets mooiers dan dat. :lol3:

Ik probeer overigens het zo te timen dat we toevallig altijd op een terrasje ofzo belanden als de nood hoog is. Ik zit liever op een openbare pot dan in dat benauwde kleine hokje. Maar de rest van het gezin zit schaamteloos te kakken in Bertus hoor. :clap:

Zo heeft ieder zijn eigen behoeftes in het doen van zijn of haar behoefte.

ik vind overigens het gedoog beleid maar irritant op camperplaatsen. Van het weekend ook op een parkeerplaats gestaan waar 10 campers stonden terwijl er maar 3 plaatsen waren. Of keur het goed, of bekeur ze. maar als er al 7 boventallig staan, dan voel ik me als nummer 8 niet echt schuldig om er ook bij te gaan staan. Oja en we hebben ook schaamteloos op een krukje buiten een broodje zitten eten. Gratis interesseert me overigens niet. We hadden gewoon een laagdrempelige slaapplaats nodig. omdat we pas laat aankwamen. al hadden ze 20euro de camper gerekend dan hadden we het nog met plezier betaald.
Eura1
Berichten: 303
Lid geworden op: di 26 nov 2019, 15:17

Re: Schaamte!!



Bericht door Eura1 »

Wij praten hier over de camper en zijn gebruiker , de wantoestanden ,uitgevoerd door sommigen onder ons , zijn zichtbaar of met de neus waar te nemen :thumbdown:
Een andere vorm van sluikpoepen :crazy: gebeurt ook bij of door onze vrienden booteigenaars . Hier zal het toilet wel gebruikt worden maar het ledigen daarvan gebeurt onder de waterlijn . :DD
Ik heb me wel laten vertellen dat dit enkel nog kan gebeuren bij boten die een bepaalde ouderdom hebben en waar het nog geen verplichting is van een vaste zwartwater tank te hebben . Verbeter maar indien ik mis ben .
Grtz
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27441
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Schaamte!!



Bericht door Marco Polo »

Geen idee
Heb geen boot
Hoef ik dus ook niet - plaatsvervangend - voor te gaan schamen.
Net zoals ik me niet ga schamen voor wat andere camperaars met hun poep en pies en ander afval doen ;-).

Je kan alleen maar proberen het zelf zo goed mogelijk te doen.
Vopper
Berichten: 2195
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Schaamte!!



Bericht door Vopper »

Ging vroeger in de trein toch net zo, kon je de boodschap op de rails mikken :lol: :lol: .

:wave: ,Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27441
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Schaamte!!



Bericht door Marco Polo »

Niet nog steeds?
Of alleen in Italië?
Zag op de stations in Cinque Terre toch behoorlijk wat zooi op de rails liggen ;-)
willemzon
Berichten: 1756
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Schaamte!!



Bericht door willemzon »

Peter+Annie schreef:
do 15 jul 2021, 9:47
willemzon schreef:
do 15 jul 2021, 9:30


Vroeger gebruikte ik het wel op de camping, was er net een vreemd iemand voor je geweest die giga had zitten bouten.

Gr willem.
Hoe doe je dat dan als je op restaurant bent,of op je werk ,"when nature call's ??
Ga je dan tussen door even naar huis. :mrgreen: :mrgreen:
Nood breekt wet,
maar als je je eigen toilet binnen handbereik hebt. Kijk, diegene die niet zelfvoorzienend zijn dat is een ander verhaal. Die zullen op plaatsen moeten rijden met sanitaire voorzieningen,

Gr willem.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Vopper
Berichten: 2195
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Schaamte!!



Bericht door Vopper »

@Marco,
Zou kunnen, ben al heeeel lang niet meer met de trein geweest. :lol:

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
isoplus
Berichten: 6376
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Schaamte!!



Bericht door isoplus »

In mijn vlet zat een vuilwatertank en in onze huidige sleper zit ook een vuilwatertank, er zijn in Friesland voldoende havens waar vuilwater naar de wal geleverd kan worden. Marrekrite heeft zelfs pontons liggen waar je het vuile water GRATIS kunt afvoeren, dat zal de camperaars toch wel aanspreken.
Zo'n rommel als het op sommige camperplaatsen is kom je op en bij de gratis Marrekritesteigers niet tegen, je moet ook een eindje varen wil je je huisafval in een marrekritecontainer dumpen :-B en met een camper kan je die steigers slecht bereiken, dus ja, het blijft daar schoon.

Overigens gebruiken de meeste schepen geen toiletten met chemische toevoegingen in het spoelwater, er wordt zelfs beweerd dat sinds de invoering van de vuilwatertanks de vissen honger leiden. :wink:

In de meeste jachthavens, zoals ook bij ons, hoef je niet te proberen rommel te maken, de sociale controle en ook de handhaving is daar wellicht beter dan op een cp waar een beheerder vaak ontbreekt vooral als het een gratis cp is.

Ik vind dit hele draadje overigens nergens toe voeren, het bevestigt slechts de slechte indruk die er aan het ontstaan is (of al is) over camperraars.
Eigen nest bevuilen komt overal voor, maar ik heb niet de indruk dat het af zal nemen door het hier te behandelen en vooral niet in de vorm van verhalen wat anderen allemaal verkeerd doen. :wink:
Gebruikersavatar
rob2
Berichten: 2481
Lid geworden op: di 25 jul 2006, 8:44
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Schaamte!!



Bericht door rob2 »

Wij legen de toilet 1 keer in de drie dagen, als dat niet kan, hebben wij nog een reserve casette bij ons,
Dus dan wordt het zes dagen compleet zelfvoorzienend.
Wij doen alles op ons eigen toilet. Het stinkt totaal niet.
Ik blijf het echt niet snappen dat mensen hun eigen toilet niet gebruiken. Ze zitten er toch niet voor niets in.

Ik vind het echt ultieme vrijheid om van niets of niemand afhankelijk te zijn. Daarom heb ik ook mijn c1 rijbewijs gehaald.
Ook niet van stroom, douche toilet afhankelijk.
100% eens, we hebben sinds begin dit jaar een andere camper met 180 liter schoonwater 'aan boord'
heerlijk die onafhankelijkheid :thumbup:
Groet,
Rob
Plaats reactie