Schaamte!!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Schaamte!!



Bericht door AadenAnke »

@wimcoduwener 1 dag je broek op kunnen houden noem ik niet zelfvoorzienend.
Ik zelf kan 5 dagen lang zonder lozen of watertappen dus de 4e nacht is op een plek waar ik alles kan legen en vullen. Vuil ja dat wordt steeds vaker een ding ondergrondse containers heerlijk alleen heeft elke gemeente zijn eigen pasje ik zou het mooi vinden als ik gewoon met mijn pinpas of een prepaid landelijk pasje kon betalen maar helaas. Als je het
Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 17:06
Locatie: Enschede

Re: Schaamte!!



Bericht door Wim Corduwener »

Wim Corduwener schreef:
za 26 jun 2021, 14:28
Ik ben hooguit voor één dag zelfvoorzienend.
Sorry Aad en Anke, ik wist niet dat de uitdrukking zelfvoorzienend alleen is voorbehouden aan mensen die 5 dagen lang op een parkeerplaats kunnen staan.
Ik zal voortaan wat begrijpelijker schrijven.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk, dubbellucht, achterwielaandrijving en luchtvering achter.
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Schaamte!!



Bericht door Charles Franconi »

De enige oplossing op termijn is heel veel betaalde en betaalbare camperplaatsen.
En wat noem ik dan betaalbaar met een waterkraan en een loosput: 8-10€.
Wat ik nu zie gebeuren, is dat camperplaatsen worden omgeturnd tot halve campings met de wereld aan stroompunten, hekjes e.d.
Met natuurlijk prijzen die de 10€ flink overstijgen (b.v. Stellplatz Geeste am Speicherbecken). Aan de achterzijde van het toiletgebouw een waterautomaat en een plek om je toilet te legen, dat was voor 2 K klaargeweest. Nu lees ik dat er voor allerlei onnodige flauwekul zoals 220V, 150 K wordt uitgetrokken en dus flinke prijzen gevraagd gaan worden. Als je stroom nodig hebt, ga je maar naar een camping is mijn opvatting.

2 voorbeelden van betaalbaar en groot zijn Enkirch en Klüssenrath aan de Mosel. Sommigen (zonder huis)staan daar het hele seizoen, mij prima.
Gebruikersavatar
Veebee
Berichten: 866
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 23:47

Re: Schaamte!!



Bericht door Veebee »

En als het plekje jou niet bevalt, rij je maar door.
Weer een bullshit opmerking om mensen die stroom nodig hebben naar een camping te verbannen, ikzelf heb ook geen stroom nodig, ken er wel die graag op een CP plaats staan die het het wel nodig hebben.
Duidelijk weer een geval van.... het moet ingericht worden zoal "IK" het wil......pfff
Het gaat niet om wat je doet ! , maar hoe je het doet !
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Schaamte!!



Bericht door Charles Franconi »

Veebee schreef:
za 26 jun 2021, 20:01
En als het plekje jou niet bevalt, rij je maar door.
Weer een bullshit opmerking om mensen die stroom nodig hebben naar een camping te verbannen, ikzelf heb ook geen stroom nodig, ken er wel die graag op een CP plaats staan die het het wel nodig hebben.
Duidelijk weer een geval van.... het moet ingericht worden zoal "IK" het wil......pfff
Zonnepanelen.
Gebruikersavatar
Veebee
Berichten: 866
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 23:47

Re: Schaamte!!



Bericht door Veebee »

Bepaal jij niet voor een ander.....
Het gaat niet om wat je doet ! , maar hoe je het doet !
Gebruikersavatar
Rolling Rodie
Moderator
Berichten: 22981
Lid geworden op: di 18 sep 2007, 18:41
Locatie: Borger
Contacteer:

Re: Schaamte!!



Bericht door Rolling Rodie »

Zullen we het even gezellig houden?
Met vriendelijke groet,

Roderick
-----------------------------------------------------
Time waits for no one,no favours has he.
-----------------------------------------------------
onze camperpagina
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Schaamte!!



Bericht door Charles Franconi »

Veebee schreef:
za 26 jun 2021, 20:04
Bepaal jij niet voor een ander.....
Duss: campertjes zonder wc, er moet een WC komen.
campertjes zonder boiler, er moet een warm water kraan komen.
Etc.

Wat ik bedoel is, hoe meer er aan faciliteiten komt, hoe duurder het wordt. Een camper zou autark moeten zijn.
Des te minder faciliteiten, des te minder investeringen, des te goedkoper kan men het houden.
Gebruikersavatar
Veebee
Berichten: 866
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 23:47

Re: Schaamte!!



Bericht door Veebee »

Duss: ik heb alles en de rest moet maar zien ?
Op de huidige manier is het toegankelijk voor eenieder, niet alleen voor diegene met een wc en zonnepaneel.
U bent dus niet van eenieder tegemoet willen komen.
Het gaat niet om wat je doet ! , maar hoe je het doet !
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Schaamte!!



Bericht door Zwerfsteen »

Ik snap Charles heel goed en natuurlijk is het niet zo bedoeld zoals het hem nu wordt aangerekend.

Wanneer een cp niet alle voorzieningen heeft die je wenst dan is het toch logisch dat je er dan niet gaat staan.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Schaamte!!



Bericht door Bob Diesel »

pffffffff
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
PE1OPQ Theo
Berichten: 4576
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Schaamte!!



Bericht door PE1OPQ Theo »

Ons zien ze niet op een CP parkeerplek, zo wie zo wil ik geen steen onder me hebben, maar gras.
Ergens gaat hier wat mis in de perceptie bij iedereen, als of alle kampeerauto's op een kampeer lees parkeerplek willen staan.
Ik laat iedereen in zijn haar waarde, laat dat neerbuigende naar een camping ook eens een keer achterwege.
Krijg heel vaak het gevoel dat als je niet op een CP plek staat, graag voor nop, dat je niet geheel bij het verstand bent of zo.
Als of dat minderwaardig gedrag is om op een camping te staan.

Theo
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Schaamte!!



Bericht door Zwerfsteen »

Aan de andere kant is er ook de perceptie dat alle cp's plekken zijn op asfalt en omringd met vuil die voorgangers hebben achtergelaten.

Er zijn prachtige campings waar ik best wil staan maar ook campings waar ik van gruw en dat geldt idem voor cp's.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6055
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Schaamte!!



Bericht door TestCase »

Het probleem zie ik misschien iets anders. Het barst van de campings waar alle toeters en bellen aanwezig zijn. De cp's met alleen lozen en schoon water worden er steeds minder en de keuze vrijheid wordt daardoor beperkt. Reviews dwingen de eigenaren van de eenvoudige CP om te investeren, ze worden soms 'afgebrand' door mensen die er toch gaan staan terwijl ze wisten dat die voorzieningen niet aanwezig zijn. Wil je die voorzieningen ga dan op een camping staan, prima, maar klaag dan niet wanneer je ergens toch gaat staan waar ze er niet zijn. Er zijn er die dat allemaal niet nodig hebben en die willen ook kiezen maar dat moet uit steeds minder plaatsen, die geven de campings geen slechte review omdat alle faciliteiten WEL aanwezig zijn.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Plaats reactie