Tolpoorten hoogte camper tolbadge

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Schovie
Berichten: 391
Lid geworden op: za 24 mar 2018, 14:39
Locatie: Langedijk

Re: Tolpoorten hoogte camper tolbadge



Bericht door Schovie »

Bob, heb jij ervaren dat de badge tolpoort met een badge klasse 2 niet automatisch opent als je camper hoger is dan 3 meter of is dit een veronderstelling. In alle reacties zie ik veel veronderstellingen en een theoretische uitleg van de regels maar geen ervaringen uit de praktijk. Ik heb ook ergens gelezen, weet niet meer waar, dat er bij de automatische tolpoorten voor het meten van de hoogte er een tolerantie is van 10%. Lijkt mij logisch. Automatische hoogte berekening kan natuurlijk niet zien of iets afneembaar (dakkoffer) of vast (schotel, airco) op het dak zit. Met als gevolg opstoppingen bij de automatische tolpoort.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31860
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Tolpoorten hoogte camper tolbadge



Bericht door Bob Diesel »

Geen ervaring gehad aangaande dit,met de Badge
Wel gewoon altijd en iedere keer op de rode knop moeten duwen en vragen voor aanpassing klasse 2

De camper was. 2,93 mtr hoog
Echter op de alkoof was de oyster ,met bijna 30 cm hoogte gemonteerd
Dus iedere x ,als :crazy: ik al een tol traject reed de klos

Zou die wel open gaan ,met de badge ,en je krijgt een kl3 afrekening
Dan word je er niet blij van :sick: :sick:
Laatst gewijzigd door Bob Diesel op vr 30 jul 2021, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
GeVaSta
Berichten: 389
Lid geworden op: di 29 apr 2008, 22:17
Locatie: Drenthe

Re: Tolpoorten hoogte camper tolbadge



Bericht door GeVaSta »

Bob Diesel schreef:
vr 30 jul 2021, 13:06
Zou die wel open gaan ,met de badge ,en je krijgt een kl3 afrekening
Dan word je er niet blij van :sick: :sick:
Nee Bob, dat probleem heb je niet omdat met de tolbadge de poort niet opengaat als hij vindt dat je klasse 3 bent.
Zoals ook al eerder gezegd, je kunt tot klasse 2 met de badge afrekenen. Bij hogere klassen gaat de poort gewoon niet open.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31860
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Tolpoorten hoogte camper tolbadge



Bericht door Bob Diesel »

Dat was mijn mening ook :thumbup:

En voor wat het waard is ,bij kl4 zwaar verkeer, is er ook een badge
Met bijbehorend prijskaartje,, maar ik dacht alleen voor bedrijven :roll:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Schovie
Berichten: 391
Lid geworden op: za 24 mar 2018, 14:39
Locatie: Langedijk

Re: Tolpoorten hoogte camper tolbadge



Bericht door Schovie »

gvs0001 schreef:
vr 30 jul 2021, 14:08
Nee Bob, dat probleem heb je niet omdat met de tolbadge de poort niet opengaat als hij vindt dat je klasse 3 bent.
Zoals ook al eerder gezegd, je kunt tot klasse 2 met de badge afrekenen. Bij hogere klassen gaat de poort gewoon niet open.
Weet jij dit uit ervaring of is dit ook een veronderstelling.
En wat BOB beschrijft herken ik, alleen dat betreft geen automatische tolpoort.
Gebruikersavatar
GeVaSta
Berichten: 389
Lid geworden op: di 29 apr 2008, 22:17
Locatie: Drenthe

Re: Tolpoorten hoogte camper tolbadge



Bericht door GeVaSta »

Zowel uit theorie als uit persoonlijke ervaring. Ik rijdt met een >3500kg van bijna 3 meter hoogte met tolbadge.

Om het nog even verder te verduidelijken. Zou je met de tolbadge alle klassen kunnen afrekenen, dan zouden ook vrachtwagens hiermee uit de voeten kunnen en dat is, zoals bekend, niet mogelijk.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31860
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Tolpoorten hoogte camper tolbadge



Bericht door Bob Diesel »

Bijna :!: 3 mtr ,, dan heb je geen probleem
Gewogen word er niet ,en je word dus gewoon als klasse 2 gezien

En die badge voor zwaar verkeer is er langer , zo als bekend :wink: :cheers:
,,ik heb daarzelf nog mee pendels gereden
Daar voor werd er met de DKV card afgerekend

Voorbeeld
Europese afrekening van vrachtwagentol met slechts één OBU. Met de DKV BOX EUROPE bieden wij u de mogelijkheid om binnen de EU de vrachtwagentol af te rekenen.

Bron
https://www.dkv-euroservice.com/be-nl/d ... jk-tis-pl/
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Peter+Annie
Berichten: 1336
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Tolpoorten hoogte camper tolbadge



Bericht door Peter+Annie »

hurktoilet schreef:
do 17 jun 2021, 0:07
maar hoewel hoger dan drie meter inderdaad niet in aanmerking komt voor telepeage, kun je met met telepeage wel de vrachtwagenpoorten gebruiken.
"Vrachtwagen poorten" zijn er eigenlijk niet meer.
Zolang er geen hoogtebeperking is kun je met alle voertuigen door alle poorten rijden.
Vroeger waren er voor vrachtwagens wel aparte poorten, maar dat was in de tijd vóór de tolbadges ,toen vrachtwagens een speciale creditcard hadden waarmee men kon betalen.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Tolpoorten hoogte camper tolbadge



Bericht door B1gcheese »

Onze eerste camper was 2,60 m hoog en voorzien van een Bip & Go, ideaal. Toen we deze camper kochten heb ik mijn badge terug gestuurd, in de veronderstelling dat ik die niet mocht gebruiken. Onze huidige camper weegt 4 ton en is 2,90 m hoog, en er zit nog een schotel bovenop die 2,90 meter. Vervolgens zijn we in 2019 via de péage afgezakt naar Spanje en elke keer trok ik netjes een kaartje. Tot mijn verbazing werd ik telkens weer aangeslagen voor klasse 2. Ik denk dat je geen enkel probleem zult hebben en gewoon door de poortjes kan rijden en voor klasse 2 wordt aangezien.

Ik heb nu de Mango badge besteld op kenteken, nergens werd vermeld dat ik die niet mag gebruiken als ik meer weeg dan 3,5 ton. Ben benieuwd hoe die gaat werken, we gaan het zien als we in september naar Frankrijk gaan. En anders druk ik wel een keer op die rode knop.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Tolpoorten hoogte camper tolbadge



Bericht door MonRoe »

Wij worden 8 van de 10 keer aangeslagen voor klasse 3 en nadat we op het knopje gedrukt hebben teruggezet naar klasse 2. Camper is 2.98mtr maar door het voorste zonnepaneel en de schotel zijn we hoger. We durven het toch niet aan om een tolbadge te nemen en dan voor zo'n slagboom te staan en geen kant op te kunnen. Zo veel oponthoud heeft het tolpoortje ook niet meer, er zijn steeds meer auto's met een tolbadge.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Peter+Annie
Berichten: 1336
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Tolpoorten hoogte camper tol badge



Bericht door Peter+Annie »

MonRoe schreef:
wo 16 jun 2021, 18:50
Met de badge zal je aangeslagen worden voor klasse 3.

Als we voor klasse 3 aangeslagen worden, drukken we op de knop en zeggen dan: camping car, below 3 meter
Je kunt beter zeggen : "camping car,hauteur moin de trois metre"
Voor ons,Nederlandse wereldburgers,is dat geen enkel probleem :mrgreen: :mrgreen:
De kans dat een Fransman Engels kan begrijpen is ongeveer even groot als dat een Engelsman Frans kan begrijpen .
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22714
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Tolpoorten hoogte camper tolbadge



Bericht door PaulBng »

Dan kan ik je melden dat de gemiddelde (niet te oude) Fransman / Française beter met Engels om kan gaan de niet gemiddelde Engelsman / Engelçaise met Frans.

Ik heb de beheerster van de camping in Argentière aan de telefoon tekeer horen gaan aan de telefoon. Chapeaux!


Paul
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Tolpoorten hoogte camper tolbadge



Bericht door MonRoe »

Wij zeggen het juist bewust in het Engels om geen discussie te hoeven krijgen. Op het moment dat ze een mooie franse zin horen, krijg je een heel verhaal terug, als je in het nederlands of engels praat, dan heb je geen discussie.
In het begin zeiden we: Bonjour nous avons un camping-car qui fait moins de 3 mètres, s’il vous plaît ajuster la classe à 2, merci. Maar dan kreeg je een stortvloed van woorden over je heen die we niet begrepen.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Peter+Annie
Berichten: 1336
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Tolpoorten hoogte camper tolbadge



Bericht door Peter+Annie »

PaulBng schreef:
za 31 jul 2021, 23:26
Dan kan ik je melden dat de gemiddelde (niet te oude) Fransman / Française beter met Engels om kan gaan de niet gemiddelde Engelsman / Engelçaise met Frans.

Ik heb de beheerster van de camping in Argentière aan de telefoon tekeer horen gaan aan de telefoon. Chapeaux!


Paul
Uitzonderingen bevestigen de regel. :mrgreen: :mrgreen:
Plaats reactie