Pakjes na 1 juli van Aliexpress

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Meine
Berichten: 4668
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door Meine »

Zelfs voor klanten uit Duitsland komen de pakjes meestal uit Schiedam, maar ook wel uit Düsseldorf. Vaak zit er dan een gele inklaringssticker op.
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door Peter12 »

Wat ik tot nu toe binnen krijg, komt bijna allemaal binnen via Luik airport en gaat van daaruit naat postnl.
Pleasure is the path of joy
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3224
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door Going »

Als ik tracking bekijkt, dan worden de pakjes samengevoegd voor het in het vliegtuig gaat.
Als het landt in Luik dan gaat het door naar een PostNL locatie voor verdere verdeling naar verschillende lokale sorteer centrums.
Schiedam is enkel een administratieve afzender. En wordt gebruikt voor retour adres ingeval onbestelbaar of niet in tijd afgehaald bij een pakket winkel. Dan wordt het in zakken gestopt en voor €50,00 aangeboden.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 915
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door Lambiek »

Ook veeeel voor weinig
.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door de Jonckheer »

appellover schreef:
za 12 jun 2021, 18:28
Weet niet hoe dat in Nederland geregeld is maar in Spanje is een Alie magazijn,bestel alleen nog als het vanuit Spanje verzonden wordt,moet soms wat vrachtkosten betalen maar is wel binnen 3 dagen thuis en geen douane.
Gr.Ron
In Nederland hebben de Chinezen geen magazijnen. Reden is dat magazijnruimte in NL veel duurder is dan elders. Nederland moet en zal zichzelf uit de markt prijzen als dat zo doorgaat, zie ook de idioot hoge brandstofprijzen.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8549
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door seth_space »

Die idioot hoge brandstofprijzen gelden voor vrijwel gehhel europa.
Ga eens in belgie diesel tanken.
En als een van de grootste overslaglanden in europa is er juist extreem veel magazijnruimte in nederland. De hoge prijzen komen door vraag aanbod. Iedereen wil hier zitten.ali heeft momenteel pakhuizen in belgie,spanje,duirsland,polen,frankrijk,tjechiecen ik vergeet er vast nog.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5960
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door TestCase »

Helaas verzenden veel van die eu logistieke pakhuizen niet naar nl.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Camper-T
Berichten: 1138
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door Camper-T »

Als eerder gezegd is Ali Express heel druk met depots in de EU. Zo zijn deze er nu reeds in landen als Frankrijk, Spanje, Polen, etc.
Gecombineerd met de ‘zijderoute’, de directe spoorlijn van China naar Duisburg Duitsland, is ook de halsslagader hiervoor gelegd.
Op deze manier kan Ali Express (China) grote getalen goederen tegen scherpe prijzen af blijven zetten in de EU.

Het westen ziet China als stille krijger, je hoort en ziet ze niet in het bijzonder maar in de tussentijd pakken ze overal wel iets.
Van patatzaak tot die gezellige winkel waar ze van alles verkopen, maar ook de grote industrie achter misschien al te veel techniek.
Daarnaast wordt westerse techniek gekopieerd en vervolgens goedkoper geproduceerd, compleet met back-door infiltratietechniek.
Wij kopen al die goedkope goederen, miljarden stromen China binnen en China investeert hiermee in het westen en krijgt macht.
Het zal dus niet voor niets zijn dat er importheffingen zijn gekomen en dat de G7 een groot blok tegen China op willen gaan zetten.
Behoudens het feit dat China door al die goedkoop geproduceerde materialen een van de grootste vervuilers van onze planeet is.
Misschien moeten we ooit weer terug naar meer duurzaam, made in the EU en dan waarschijnlijk wel tegen een flink hogere prijs…
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5450
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door Atoz »

Ja camper-T open dan een nieuw topic en verkondig daar jouw mening.
Ik kocht me gisteren bij een nabijgelegen Belgische vakhandel een LED strip met bijbehorende afstandsbediening.
Vraagt de vrouw ''waarom niet bij Action?'' antwoord ik ''beetje kwaliteit, is voor in de camper, wil geen geknoei''

Raad eens....
Alles ingebouwd, werkt de afstandsbediening soms wel, soms niet.
Na wat zoekwerk blijkt het lokale verkoopspunt ook nog eens de invoerder te zijn. Is geen kleine jongen.
Tja dan kan ik beter de volgende keer aan de helft van de prijs rechtstreeks in China bestellen .
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19069
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door Aloys »

Ik ben het wel met Camper-T eens. Ik ben bang dat China in economisch en politiek opzicht een serieuze bedreiging is voor Europa (en de rest van de wereld). Ze zitten bijv. in veel landen in Afrika en geven daar 'ontwikkelingshulp' in ruil voor (het alleenrecht op) zeldzame grondstoffen. Waar halen wij straks die grondstoffen vandaan? Nog wat achtergronden.

Dit soort overwegingen hoort óók bij de pakketjes die duurder worden na 1 juli. Misschien moeten we daar uiteindelijk blij mee zijn. Daarvoor hoeven we geen ander topic te openen... Of ben ik nou een China-wappie? :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
metatoon
Berichten: 9574
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door metatoon »

Rare situatie.
Massaal supporter zijn van ................

Gr. Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 915
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door Lambiek »

Tja




.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8549
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door seth_space »

China is geopolitiek niet veel anders bezig dan de neo koloniale overheersing van door het westen gecontroleerde grondstof wingewesten.
De opmerking van camper - 't dat er apparatuur gekopieerd wordt incl ingebouwde backdoor is nog nooit bewezen. Daarentegen weten we van diverse Amerikaanse fabrikanten, zoals Cisco en juniper dat daar backdoor van de NSA zijn aangetoond.
Dat de EU zelf verantwoordelijk moet worden voor zijn essentiële infrastructuur toont dat soort zaken alleen maar aan.
Maar uiteindelijk kiezen we heel vaak voor prijzen ipv continuïteit.
Ik bestel ook vaak onderdeeltjes bij Ali. Maar als je naar eu aanbiedingen kijkt zoals bijv conrad, dan kom je exact dezelfde producten tegen voor een hogere prijs
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51044
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door Kroppie »

bij de bron bestellen is [meestal] goedkoper dan via allerlei tussenstops die ook allen een graantje [euro] meepikken, die moeten n.l ook eten..

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie