Pakjes na 1 juli van Aliexpress

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door hathi »

de Jonckheer schreef:
wo 30 jun 2021, 7:29
Ik ben benieuwd wat ze in het kader van China pesten nog meer gaan bedenken. Zogenaamd is het dat niet maar hoeveel spullen worden er besteld in Oeganda of El Salvador? BTW is niet raar maar €4 betalen voor een dingetje van €1 gaan we niet doen. Ze maken ons leven dus weer een stukje minder leuk en vooral duurder. Al met al vermoed ik dat de Britten steeds blijer worden zo zonder ongekozen EU dwingeland. In je eigen land niks meer te vertellen, te gek voor woorden.
Mee eens Nico,verdekte pesten,om er zelf beter van te worden,ik dacht,gelukkig krijg ik mijn pakje nog op tijd,want het lag al enkele dagen,bij Post nl,vanmorgen bericht via TT mijn adres klopt niet,terwijl men hier bijna iedere dag aan de deur staat,ik vermoed dat ze het na Donderdag,ineens wel weten :-B
Hans
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51118
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door Kroppie »

men hat via TT ook jejuiste adres kunnen vragen natuurlijk ? :D

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Uitgeschreven

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door Uitgeschreven »

Ik snap dat geneuzel over btw en handlingskosten niet. Een camper willen rijden en je dan druk maken over die paar centen. En nou niet beginnen over het feit dat ik niet in andermans beurs kan kijken, want dat is de gebruikelijke dooddoener. Als je iets lulligs besteld van € 5 en je moet daar btw en handling over betalen ben je waarschijnlijk nog steeds goedkoper uit dan in NL. Maar ik denk dat de middenstand blij is met de gelijkschakeling. Zij moeten die btw immers ook afdragen.

Groet,
Martin
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door Zwerfsteen »

Het is natuurlijk geen geneuzel wanneer je iets hebt gekocht van ca 2 euro en wanneer daar 7 euro handelingskosten bij komen dan is dat m.i. gewoon een soort diefstal.
Het hebben van een camper heeft hier natuurlijk niets mee te maken, daar is hier al vaker over geschreven.
Die vergelijking is pas geneuzel.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door Aloys »

Nee, geen diefstal. Deze terechte maatregelen zijn al meer dan een jaar van te voren aangekondigd. En daarna nog eens een half jaar uitgesteld.
Zo'n prijs van € 2,00 inclusief verzendkosten vanuit China, als je daarover nadenkt dat is toch te gek voor woorden?
Ik heb zo een batterijhouder besteld, voor € 0,95 incl. verzendkosten... :crazy:

China, de nieuwe wereldmacht. En daar helpen we allemaal aan mee. De toekomstige werkgevers van onze kinderen. Enz.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door Marco Polo »

Als de verzending gesponsord word door de Chinese overheid is dat allemaal niet zo vreemd.
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door Zwerfsteen »

Aloys schreef:
wo 30 jun 2021, 12:18
Nee, geen diefstal. Deze terechte maatregelen zijn al meer dan een jaar van te voren aangekondigd. En daarna nog eens een half jaar uitgesteld.
Zo'n prijs van € 2,00 inclusief verzendkosten vanuit China, als je daarover nadenkt dat is toch te gek voor woorden?
Ik heb zo een batterijhouder besteld, voor € 0,95 incl. verzendkosten... :crazy:

China, de nieuwe wereldmacht. En daar helpen we allemaal aan mee. De toekomstige werkgevers van onze kinderen. Enz.

Dat kan ik dan nog begrijpen wanneer die extra 7 euro naar de vervoerder in China gaat maar dat zal wel niet.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door Marco Polo »

Schijnt op basis van wederkerigheid te gaan.
China post regelt pakketpost vanuit andere landen die in China aankomt om niet als andere landen dit ook met post uit China doen.
USA is al uit deze regeling gestapt.
Balans is natuurlijk volledig zoek.
Uiteindelijk betalen we het via een omweg dus zelf.
En de Chinezen maar lachen.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door Aloys »

En de vervoerder in Nederland, Post.nl, krijgt er dus helemaal niets voor? Maar moeten wel die pakjesbezorgers met hun bestelwagens betalen.
De balans is inderdaad ver zoek...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door Marco Polo »

Net hoe je het bekijkt.
Uit individueel oogpunt is het lekker goedkoop.
En voor China is het goed voor de nationale economie.
Kortzichtigheid versus nationalisme
Mag je raden wat er aan de winnende hand is………
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door Zwerfsteen »

Aloys schreef:
di 29 jun 2021, 17:19
En dat kunnen ze bij de douane en post.nl allemaal zien, op die pakjes? Wanneer ze besteld zijn, en zo? :D

Ik heb in mei 4 pakjes besteld, prijzen uiteenlopend van € 0,95 tot € 2,20.
USB-verloopstekkers e.d. Als die straks worden aangeboden voor weet-ik-veel hoeveel geld, dan ga ik ze gewoon weigeren...
Dan moet je ze straks ook niet weigeren maar gewoon de opcenten afrekenen. :D
Groet,
Leny en Pieter
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door WimZ »

Aloys schreef:
wo 30 jun 2021, 12:27
En de vervoerder in Nederland, Post.nl, krijgt er dus helemaal niets voor? Maar moeten wel die pakjesbezorgers met hun bestelwagens betalen.
De balans is inderdaad ver zoek...
daarom betalen wij zoveel als wij iets naar het buitenland versturen. Postnl hoeft het alleen maar door te zetten naar buitenland (minder werk dan in Nederland een brief bezorgen vanuit Nederland) maar krijgt er wel veel geld voor. En voor dat geld bezorgen ze dan de buitenlandse post in Nederland.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door Marco Polo »

Dat zeg ik.
Uiteindelijk betaal je het zelf ;-)
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door Marco Polo »

Even een opsomming van hoe wij Chinezen “pesten” of hebben gepest:
Toestaan dat schaamteloze kopieën van in het westen bedachte producten grijs geïmporteerd kunnen worden.
Toestaan dat producten die onder slechte arbeidsomstandigheden geproduceerd worden grijs geïmporteerd worden op de Europese markt.
Toestaan dat producten die vervaardig zijn met methoden die aan geen enkele milieunormen hoeven te voldoen grijs geïmporteerd kunnen worden op de Europese markt.
Toestaan dat producten die aan geen enkele westerse - en ook oosterse - normen qua kwaliteit en veiligheid voldoen grijs geïmporteerd kunnen worden op de Europese markt.
Tot voor kort slechts steekproefsgewijs controleren of zaken die in pakketjes zitten ook wel de waarde hebben die in op het pakketje vermeld staan.
En waarbij waarschijnlijk best wel grootschalig belasting is ontdoken.

Feitelijk is de BTW heffing geen Chineesje pesten maar een kleinigheid corrigeren op een grote bulk wat fout zit.

Maar waarbij de situatie best wel fijn is of was voor onze individuele portemonnee.
En voor de Chinezen die ons daar vriendelijk voor bedanken met een race om expansie in het heelal en een wapenwedloop in de Pacific.

En wij kunnen inmiddels niet anders meer dan ja en amen zeggen.

Sambal bij?
Plaats reactie