Pakjes na 1 juli van Aliexpress

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
amigob2
Berichten: 1024
Lid geworden op: di 11 mei 2021, 16:52

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door amigob2 »

Marco Polo schreef:
wo 30 jun 2021, 13:15
Toestaan dat producten die onder slechte arbeidsomstandigheden geproduceerd worden grijs geïmporteerd worden op de Europese markt.
Toestaan dat producten die vervaardig zijn met methoden die aan geen enkele milieunormen hoeven te voldoen grijs geïmporteerd kunnen worden op de Europese markt.
Als dit zo zou zijn is dit dus ook met producten die jij hier gewoon in nederland koopt, want bijna alles komt uit China
Dus jij maakt je net zo schuldig daar aan, maar je betaalt alleen 3 keer zo veel
Mercedes Sprinter 4x4 2010, camper in wording
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door Marco Polo »

Dat klopt.
Alles uit China is 1 pot nat

Westerse bedrijven doen aan fire and forget.
Komen nooit in China en sturen alleen een fax die kant op voor een nieuwe bestelling.

Dream on………..
Jezelf voor de gek houden noemen we dat.
Geld verblind
Zie je hier ook maar weer.
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door Zwerfsteen »

Nog even en dan wordt iedereen die iets uit China koopt met een argwanende blik aangekeken en synoniem gesteld met een economieondermijnend individu.
Dat wordt wat met al die Iphone bezitters.
Het is/wordt een rare wereld.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door Marco Polo »

Uiteindelijk zal het geen verschil meer gaan maken of je high tech in China laat maken of elders.

Alleen de kanalen waar tegen ongelijke voorwaarden handel gedreven kan worden zullen hopelijk steeds meer afgeknepen worden.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door Hoofdnoorman »

Ik denk zelf dat de soep niet zo heet gegeten gaat worden.
Zelf in mijn periode in Noorwegen meegemaakt dat er tabak werd gestuurd naar mijn adres in Noorwegen. Dat gaat door de douane en die stuurt dus een rekening voor de accijns. In de aantal keren dat dit gebeurde, weigerde ik gewoon dit pakket. Na 4 weken kwam het dus weer terug bij mijn moeder thuis. Ander papiertje erom, nieuwe postzegels en opnieuw versturen.
Voor zover ik weet, heeft de post de plicht te bezorgen of deze terug te zenden naar de afzender. Het terug sturen straks van de "geweigerde" pakjes kost geld en daar hebben ze vast al rekening mee gehouden.
Voor de rest, Het grootste deel van mijn bestellingen zijn al aangekomen. Hierna doe ik gewoon zaken met bedrijven welke de BTW regeling prima voor elkaar hebben.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door Going »

Zo de nieuwe regels zijn nu ingegaan :bang: :?: 88I 😥
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door de Jonckheer »

Marco Polo schreef:
wo 30 jun 2021, 13:15

Toestaan dat producten die onder slechte arbeidsomstandigheden geproduceerd worden grijs geïmporteerd worden op de Europese markt.
Toestaan dat producten die vervaardig zijn met methoden die aan geen enkele milieunormen hoeven te voldoen grijs geïmporteerd kunnen worden op de Europese markt.
Toestaan dat producten die aan geen enkele westerse - en ook oosterse - normen qua kwaliteit en veiligheid voldoen grijs geïmporteerd kunnen worden op de Europese markt.
Ik heb niks met dat moraalriddertje spelen want je weet helemaal niet hoe het er aan toe gaat in China. Anders dan hier, nou en? Ik heb wat jaren geleden 8 dagen meegedaan met een touringcar aan een wereldreis dat een Chinees bedrijf deed met het voltallige personeel plus aanhang, duizenden mensen verspreid over honderden bussen. Dat heb ik een westers bedrijf nog niet zien doen, even wat miljoenen aan het personeel uitgeven!
En als je denkt dat het hier allemaal hosanna is moet je maar eens met wat Polen in het Westland gaan praten, dan leer je wel iets anders.
En dat toestaan? Dat is wat ze noemen vrijheid. Vrijheid die ik moet hebben om datgene te kopen waar en wanneer ik dat wil. Dat dat niet gratis kan snapt een zuigeling maar nu willen ze er een slaatje uit slaan en daar ben ik tegen.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door Marco Polo »

Welk slaatje?

Als je hier in NL een schakelaartje van 2 euro koopt zit er ook 21% BTW op.
Koop je het online in China dan hoeft dat ineens niet?
Snap dat mensen een broertje dood hebben aan belasting betalen maar gelijke monniken gelijke kappen.
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door FrankJC »

Ik heb iets onderweg vanuit China(al 28 dagen), kost 14,95 incl. verzenden, gaat nu + alle toeslagen ongeveer 25,- kosten, ga ik weigeren want hetzelfde artikel(komt ook uit China) kost bij Amazon.nl ook 25,- en ik heb het binnen 3 dagen in huis.
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door jheeck »

€14,95 + 21% BTW + €4,= inklaringskosten is bij mij €22,09. Alleen als je bij een pakketpunt de BTW en inklaring gaat betalen ben je €7,= aan kosten kwijt en kom je inderdaad net boven de 25 Euro uit. Voor mij is er eentje van €15,71 onderweg en ik laat het gewoon komen.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door FrankJC »

Het gaat er mij om dat ik selectief ga winkelen, wat kost het in China, wat kost het nadat het in NL is aangekomen en hoelang moet ik er op wachten, als de prijs dan nagenoeg gelijk is koop ik het binnen de EU, ik heb het dan veel sneller in huis. Ik heb nu iets besteld bij Banggood(ook een Chinees) wat 34,99 kost maar wordt verzonden vanuit CZ, binnen een week in huis en geen toeslagen.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13344
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door hathi »

Dat is nu juist ook de bedoeling Frank,hebben ze toch nog hun doel bereikt :-B
Hans
Will
Berichten: 3531
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door Will »

Vrijheid die ik moet hebben om datgene te kopen waar en wanneer ik dat wil. Dat dat niet gratis kan snapt een zuigeling maar nu willen ze er een slaatje uit slaan en daar ben ik tegen.
Dat is geen slaatje er uit slaan dat is om de Europese markt te beschermen dat doet Amerika al jaren.

Als buitenlandse bedrijven geen belasting betalen in Nederland dan is het hek ook van de dam.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door Going »

Ik dacht zal nu wat bestellen.
Artikel uit China
BTW berekend over artikelen plus chipping
Artikel uit Polen is idem dito.
BTW berekend over totaal artikelenprijs plus shipping.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Plaats reactie