Pakjes na 1 juli van Aliexpress

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
JanJD
Berichten: 225
Lid geworden op: vr 07 sep 2018, 15:37
Locatie: Utrecht-West

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door JanJD »

Zadowolony schreef:
za 12 jun 2021, 15:58
Niet bij aliexpress dus, lees het artikel.
Ali regelt het netjes dus geen naheffing omdat ze het hebben geregeld!
Ik heb namelijk wat pakketjes onderweg, sommigen duren erg lang, vandaar dat ik het opgezocht heb.
Dat klink goed, ik heb ook nog wat pakketjes onderweg :-B . Waar heb je gevonden dat bij pakketjes voor 1 juli bij Aliexpress besteld en die Nederland na 1 juli binnenkomen er geen naheffing volgt? Een linkje wordt gewaardeerd.
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1923
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door Zadowolony »

De heffing is per 1 juli, vanaf dat moment kijken ze of de leverancier een overeenkomst heeft met Nederland. En ali heeft die, dus is de administratieve afhandeling geregeld.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15331
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door Hoofdnoorman »

dedruivenplukker schreef:
za 12 jun 2021, 19:50
Ik heb ook wel Chinees spul besteld via Ebay.de
Geen gezeur met douane en snel geleverd.
Onder de streep maakt het prijsverschil dan niet veel uit.

En mocht je willen retourneren dan is naar Dtsl. een stuk makkelijker.
Ik heb in september vorig jaar een grid inverter gekocht. 1000 Watt. Om de stroom van mijn panelen op de camper in mijn stopkontakt te leiden. Nu, is hij defect geraakt. Waarschijnlijk door een foute opstartprocedure. Nou ja, de winst was er al, dus die 86 euro was wel snel terug verdiend. Dus maar een nieuwe besteld van 1300 Watt. Tegelijkertijd even geclaimd dat de oude kapot was.
-Vraag maar een retour aan en vertel dat je het produkt niet nodig hebt, was de opdracht van de verkoper.
En dat was inderdaad snel geregeld.
Even een retour aangevraagd en ik kreeg een verzendlabel met kerende mail terug. Pakje mocht naar NL.AE oftewel Nederland.Ali express in Zoetermeer. 27 mei verzonden. 28 mei aangekomen 4 juni het geld terug op de rekening.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8343
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door EasyBee »

Dan nog even dit. https://www.postnl.nl/campagnes/aankopen-buitenland/

Dat wordt een luilekkerland voor internet criminelen. Die sturen willekeurig tikkie verzoeken voor de inklaringskosten zogenaamd namens Postnl.
Er zijn er genoeg die wat besteld hebben bij tante Alie.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
JanJD
Berichten: 225
Lid geworden op: vr 07 sep 2018, 15:37
Locatie: Utrecht-West

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door JanJD »

JanJD schreef:
ma 14 jun 2021, 17:02
Zadowolony schreef:
za 12 jun 2021, 15:58
Niet bij aliexpress dus, lees het artikel.
Ali regelt het netjes dus geen naheffing omdat ze het hebben geregeld!
Ik heb namelijk wat pakketjes onderweg, sommigen duren erg lang, vandaar dat ik het opgezocht heb.
Dat klink goed, ik heb ook nog wat pakketjes onderweg :-B . Waar heb je gevonden dat bij pakketjes voor 1 juli bij Aliexpress besteld en die Nederland na 1 juli binnenkomen er geen naheffing volgt? Een linkje wordt gewaardeerd.
Zadowolony schreef:
ma 14 jun 2021, 17:36
De heffing is per 1 juli, vanaf dat moment kijken ze of de leverancier een overeenkomst heeft met Nederland. En ali heeft die, dus is de administratieve afhandeling geregeld.
Hier ben ik niet zo zeker van, zie hieronder informatie vanaf de AliExpress website. Heb jij een linkje naar de bron achter van jouw stellingname?
Vertaling:
V: Ik heb voor 1 juli besteld, moet ik btw betalen voor goederenontvangst?

A: Voor goederen uit de overgangsperiode kan ons IOSS-nummer niet worden gebruikt om het importproces te vereenvoudigen, aangezien ze vóór 1 juli zijn besteld. De logistieke partners kunnen contact met u opnemen voor de relevante btw en heffingen bij invoer, afhankelijk van de uitvoeringspraktijk van de respectieve EU-douaneautoriteit en de logistieke partners.

Bron:
"Q: I ordered before 1 July, do I need to pay for VAT for goods receiving?

A: For Transitional Period goods, since they are ordered before 1 July, our IOSS number cannot be used to simplify the importation process. You may be contacted by the logistics partners for the relevant import VAT and charges, subject to the implementation practice of the respective EU customs authority and the logistics partners."

Link:
https://service.aliexpress.com/page/kno ... anguage=en
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1923
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door Zadowolony »

Lijkt erop uit deze reactie dat bestellingen voor 1 juli besteld bij Ali en na 1 juli geleverd dus tussen wal en schip vallen en als men kwaad wil dus toch achteraf btw en handelingskosten betaald moeten worden.
Eerdere artikel van NOS leek dat niet zo.
Ben benieuwd of men er al zo bovenop gaat zitten.
JanJD
Berichten: 225
Lid geworden op: vr 07 sep 2018, 15:37
Locatie: Utrecht-West

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door JanJD »

de auteur van het NOS artikel schreef: En als je nu al iets hebt besteld, maar dat pakketje komt pas op 1 juli of later in Nederland aan, dan moet je ook alsnog btw betalen. Want dan gelden de nieuwe regels.
Ik lees ook in het eerder genoemde NOS artikel hetzelfde.
Ik ben inderdaad ook benieuwd in hoeverre 'men' er bovenop gaat zitten.
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door WimZ »

Antwoord van Ali kan ook gewoon slaan op de pakjes van boven de 22 euro waar dat altijd al voor was.
De btw geldt toch altijd bij het moment van aankoop en niet bij levering.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19069
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door Aloys »

En dat kunnen ze bij de douane en post.nl allemaal zien, op die pakjes? Wanneer ze besteld zijn, en zo? :D

Ik heb in mei 4 pakjes besteld, prijzen uiteenlopend van € 0,95 tot € 2,20.
USB-verloopstekkers e.d. Als die straks worden aangeboden voor weet-ik-veel hoeveel geld, dan ga ik ze gewoon weigeren...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door Zwerfsteen »

Er ligt volgens Ali al sinds 20 juni een pakje voor mij bij de Douane in het land van bestemming.
Het zal toch niet dat ze wachten tot........, nee toch, of... :crazy: :silent:
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8343
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door EasyBee »

Het afrekenen van de btw op spullen met een waarde van minder dan 22 euro gaat echt op 1 juli in, waarschuwt PostNL nog. "Ook als het voor die datum gekocht is, maar daarna aankomt."

https://www.nu.nl/economie/6141032/goed ... urder.html
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4542
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door PE1OPQ Theo »

Ik koop veel in China maar nooit bij Ali, daar kan ik niet betalen met pay pall en heeft niet wat ik wil.
Al mijn aankopen zijn binnen voor 1 juli, nog 1 levering onderweg is nu bij post.nl.

Theo
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1923
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door Zadowolony »

Zwerfsteen schreef:Er ligt volgens Ali al sinds 20 juni een pakje voor mij bij de Douane in het land van bestemming.
Het zal toch niet dat ze wachten tot........, nee toch, of... :crazy: :silent:
Ik heb ook een paar pakjes die al twee weken geleden in Nederland zijn gekomen maar nog steeds niet zijn geleverd. Ben benieuwd.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5961
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Pakjes na 1 juli van Aliexpress



Bericht door TestCase »

PE1OPQ Theo schreef:Ik koop veel in China maar nooit bij Ali, daar kan ik niet betalen met pay pall en heeft niet wat ik wil.
Al mijn aankopen zijn binnen voor 1 juli, nog 1 levering onderweg is nu bij post.nl.

Theo
Theo, ik gebruik alleen maar Paypall bij Ali, is prima mogelijk hoor.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Plaats reactie