Nieuwe camper besteld: Mobilvetta Kea I90, niets vergeten bij bestellen hoop ik...

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: Nieuwe camper besteld: niets vergeten bij bestellen hoop ik...



Bericht door des »

Goh wat moet ik hier nu op antwoorden 🤔,
Laat ons zo zeggen, ik wil gewoon op mijn gemak zijn, geen stress, over ditte of datte, maar het moet betaalbaar blijven en verantwoord bruikbaar en plezant blijven.

Wat is veel geld? Dat is relatief denk ik, we hebben er hard voor gewerkt, ik en mijn echtgenote, we zijn geen zelfstandigen, en hebben niks geërfd, of gewonnen. ik werk van mijn 14 jaar, dat was indertijd zo.
Nu heb ik de mogelijkheid om iets te doen waar ik me goed bij voel, iets wat niet altijd is geweest. Dus verstandig zijn met wat ik uitgeef is de boodschap en 6 x de frank omdraaien, of 10 x de gulden 🤔 dan kan ik nog enkele jaren genieten, het is een keuze om budgetvriendelijk te leven en te bekijken wat het waard is. Als ik alles op doe, heb ik morgen niks meer, ik blijf een gewone arbeider.

Ik wil een klein beetje luxe, voor ik doodga, en een beetje genieten, ik denk dat dit voldoet om voldoening te hebben.

Ik weet niet of dit voldoet aan je vraag? Maar hoop het wel.
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Oemoemenoe
Berichten: 91
Lid geworden op: za 15 aug 2015, 10:35
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Nieuwe camper besteld: niets vergeten bij bestellen hoop ik...



Bericht door Oemoemenoe »

des schreef:
ma 14 jun 2021, 14:44
Ondertussen nagedacht
Satelliet ga ik niet doen, nu wou ik dat wel maar plus minus 25 kg extra gewicht, ik ga hoger dan 3 m uitkomen, wat voor péage (neem er niet veel maar toch), er moet een gat in het dak, en automatisch vervalt je waterdichtheidsgarantie, wat men ook moge zeggen, dit zou wel zuur zijn.
Er is ook nog een automatische satellietontvanger op statief, kun je zelf onder de bomen staan voor de schaduw en de schotel een 15 meter verderop zetten waar wel ontvangst is. Wel een beetje duur, een 1400 euro geloof ik.

Ik denk er ook aan om die later te kopen, nu nog niet voor die paar weken per jaar dat we weg gaan met de camper.
McLouis Sovereign 74 150PK Gerobotiseerde Schakelbak.
CaradoT135
Berichten: 2257
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Nieuwe camper besteld: niets vergeten bij bestellen hoop ik...



Bericht door CaradoT135 »

des schreef:
ma 14 jun 2021, 14:44
Ondertussen nagedacht.

Satelliet ga ik niet doen, nu wou ik dat wel maar plus minus 25 kg extra gewicht, ik ga hoger dan 3 m uitkomen, wat voor péage (neem er niet veel maar toch), er moet een gat in het dak, en automatisch vervalt je waterdichtheidsgarantie, wat men ook moge zeggen, dit zou wel zuur zijn.
Wat zit er op bij de bestelling,

Zonnepaneel 130w
Die laatste is draadloos? Het argument van de waterdichtheidsgarantie bij de schotel geldt niet voor de kabeldoorvoer van de zonnepaneel? Daarnaast is de hoogte van de schotel niet voor de tol van belang. Het argument dat ik veel lees, dat de schotel zijn langste tijd heeft gehad misschien wel waar. In de dagelijkse praktijk zie ik veel camperaars nog steeds het uitklappen van de schotel als één van de eerste dingen die ze doen, als ze op hun plekkie staan.
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Nieuwe camper besteld: niets vergeten bij bestellen hoop ik...



Bericht door macfocus »

des schreef:
zo 13 jun 2021, 14:22
Is de fiât 140pk nieuwe versie 2022, de laatste milieu norm. Geen automaat, in de bergen is dit toch niet hetzelfde, alset handgeschakeld.
Nou, ik heb de 130 PK met 6 traps robot bak en wat een genot in de bergen. Net terug van een rondje Pyreneeën.
Hadd ook ooit zo'n bak in de Citroen Grand C4 Picasso en ook daar in bergen een heerlijk ding.
In een personen auto in NL op klaverbladen is het een waardeloos ding, dat wel.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5450
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Nieuwe camper besteld: niets vergeten bij bestellen hoop ik...



Bericht door Atoz »

CaradoT135 schreef:
ma 23 aug 2021, 12:04
....Zonnepaneel 130w....
....In de dagelijkse praktijk zie ik veel camperaars nog steeds het uitklappen van de schotel als één van de eerste dingen die ze doen, als ze op hun plekkie staan.
Ondertussen is onze dure zelfrichtende automatische schotel vervangen door 200Wp extra en als we tv kijken door internet toepassingen.

Wat we vroeger wel deden was om die schotel bij het op de CP staan, onmiddelijk bij aankomst opstarten.
Gewoon om onze oude vieze zelfbouwcamper er bij te laten horen.
(Bijna nooit keken we dan naar tv)
En weet je wat? We hoorden er dan ook echt bij.

Zelfs camper-bezitters zijn rare wezens ;-)
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2420
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: Nieuwe camper besteld: Mobilvetta Kea I90, niets vergeten bij bestellen hoop ik...



Bericht door bently »

Met dat " opstarten van de schotel " heb ik me ook wel vaker afgevraagd waarom ? Is wel logisch ! Tenminste als je ergens staat met bomen of i.d. Als je kunt uitzoeken van plaats start je de schotel even op en weet je dat je beeld hebt. Doe je dat pas s'avonds, dan loop je de kans dat de CP vol is en je géén andere plaats meer kunt nemen. Geen beeld dus en vroeg naar bed ! :lol:
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
Sempai
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 27 mei 2020, 19:50
Locatie: Mattentaartenstad

Re: Nieuwe camper besteld: niets vergeten bij bestellen hoop ik...



Bericht door Sempai »

des schreef:
za 12 jun 2021, 21:46
Wat is een goede wifi router? Heb je er voorbeeld van, en is dat sterker dan gsm ontvangst? Want met de gsm heb ik soms heel slecht tot geen 4g
Ik heb een TP-link M7350 router en ben een zeer tevreden mee. En ja je hebt hiermee een sterkers signaal.

Een "xiaomi stick"doet hetzelde als een "chrome cast" het cast je gegevens van GSM,laptop, enz..naar je TV.
Groeten,

Sempai
Gebruikersavatar
Sempai
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 27 mei 2020, 19:50
Locatie: Mattentaartenstad

Re: Nieuwe camper besteld: Mobilvetta Kea I90, niets vergeten bij bestellen hoop ik...



Bericht door Sempai »

@Des,

Ik heb ook nog een DVB-T2 antenne (Philips SDV5120 - Digitale TV-antenne) waarmee ik de vrije zenders gratis mee kan bekijken. Ik kijk hiermee naar de sport( kan mij niet schelen welke taal dan :-B )

Ik zou zeker nog geen antenne versterker plaatsen maar enkel de TP-link router gebruiken. Probeer maar :wink: lukt het niet zoals je wenst kan je nog altijd antenne bijplaatsen.
Groeten,

Sempai
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Nieuwe camper besteld: Mobilvetta Kea I90, niets vergeten bij bestellen hoop ik...



Bericht door appellover »

Sempai,een xiaomi stick is wat anders dan een chromcast.
Hoewel er een nieuwe dure chromcast is met android en ab.
Een xiaomi stick is voorzien van Android 10 ,geheugen en ab dus je kunt apps downloaden,zo ook de app van CD ,Netflix ,Ziggo go ,Videoland,NLziet enz.
Je hebt dus geen telefoon of ipad nodig voor de apps alleen voor de hotspot.Je hebt maar 1 telefoon nodig voor hotspot.
Met de afstandbediening wissel je van zender en het geluid,net zoals een smarttv.
Dus de standaard chromcast is ook al weer achterhaald,heb er nog 2 ,rijp voor de weggeefhoek.
In de xiaomistick zit chromcast ingebouwd zoals ook vaak in smarttv.
Je kunt dus evt.foto’s en filmpjes vanaf iphone of ipad op tv kijken.
Kijk nu tv met Fire stick en NL ziet ,NL ziet heeft app voor de Fire ,CD niet en heeft geen chromcast.
Voor 30€ ben je helemaal bij,je tv is smarttv.
Had ook niet verwacht dat het allemaal zo snel zou gaan ,dure ding op dak binnen paar jaar overbodig.
Gr.Ron.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
caroden
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 13 sep 2015, 17:33

Re: Nieuwe camper besteld: Mobilvetta Kea I90, niets vergeten bij bestellen hoop ik...



Bericht door caroden »

Wij hebben deze zomer de nieuwe Chromecast met Google TV besteld. Met daarop veel apps. zoals NLZiet. Werkt erg soepel en prachtig beeld. Internet via Wifi of hotspot. Werkt eigenlijk beter dan de apps. op onze Smart TV thuis.

Ik heb er 84 euro voor betaald, geen geld vind ik.
HYMER B544 2.5D uit 1992
Weinsberg Toskana 300 2.5 iDtD uit 1997
HYMER B654 2.8 iDtD uit 2000
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Nieuwe camper besteld: Mobilvetta Kea I90, niets vergeten bij bestellen hoop ik...



Bericht door appellover »

Hoop geld vind ik,bij de Mediamarkt 59€,en morgen gratis thuis,is allemaal gewoon Android tv,maar als het naar je zin is prima toch.
Gr.Ron.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
caroden
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 13 sep 2015, 17:33

Re: Nieuwe camper besteld: Mobilvetta Kea I90, niets vergeten bij bestellen hoop ik...



Bericht door caroden »

Persoonlijk vind ik 84 euro geen geld. Een schotel met bijbehoren is duurder :-B
HYMER B544 2.5D uit 1992
Weinsberg Toskana 300 2.5 iDtD uit 1997
HYMER B654 2.8 iDtD uit 2000
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Nieuwe camper besteld: Mobilvetta Kea I90, niets vergeten bij bestellen hoop ik...



Bericht door appellover »

Dat is appelen peren vergelijk.
Gaat om een media stick die je voor 23€ koopt en precies hetzelfde doet als die chromcast ,zorgen voor beeld op je tv dmv bv. CD ,Netflix enz. en een hotspot.
Zo’n chromcast google tv kost bij Mediamarkt 59€ dus je hebt 25€ te veel betaald.Dat is jammer.

Afbeelding
Dit is het enige wat je nodig hebt ,22,95€ en na 3 dagen gratis thuis.Is incl.chromcast .App van NLziet er op laden abo 7,95€ pm en je hebt alle NL zenders ,kun je ook thuis gebruiken.Indien je thuis ziggo hebt kun je ook ziggo go app gebruiken.
Je moet natuurlijk internet verbinding hebben,maar werkt perfect.
Of je moet een smarttv in de camper hebben dat is nog mooier.
Gr.Ron.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Sempai
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 27 mei 2020, 19:50
Locatie: Mattentaartenstad

Re: Nieuwe camper besteld: Mobilvetta Kea I90, niets vergeten bij bestellen hoop ik...



Bericht door Sempai »

@appellover,

Het inderdaad nog ruimer dan de chromecast :thumbup: De evolutie stopt niet hé :-B :-B
Maar voorlopig doe ik het prima met de chromecast en een router, zodat ik maar 1 gsm gebruik waar mijn app op staat van orange-tv, vrtnu, enz..

Alvast bedankt voor de uitgebreide info!
Groeten,

Sempai
Plaats reactie