Nieuwe camper besteld: Mobilvetta Kea I90, niets vergeten bij bestellen hoop ik...

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Nieuwe camper besteld: niets vergeten bij bestellen hoop ik...



Bericht door bertt »

Ik heb de schakelrobot, ideaal ook in de bergen. Die nieuwe automaat moet helemaal geweldig zijn. Ik wil nooit meer terug naar handbediening.

Leuk trouwens een ideale camper samenstellen op iemand anders zijn portemonnee :wink:

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: Nieuwe camper besteld: niets vergeten bij bestellen hoop ik...



Bericht door des »

Haha lol, ja das pas leuk,,, maar ga er uit ziften wat ik nodig heb hoor, zo veel portemonee als ik zie wat er voorgesteld word😁😁😁 zal niet haalbaar zijn...
Ben blij met de suggesties, zitten paar belangrijk tussen. 👍
Laatst gewijzigd door Dafluc op zo 13 jun 2021, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: Nieuwe camper besteld: niets vergeten bij bestellen hoop ik...



Bericht door des »

isoplus schreef:
za 12 jun 2021, 14:37
Ik zou eens kijken wat het ding weegt, zoals nu besteld is.
Vast meer dan 3000 kg dus doe voorzichtig met de extra zaken die gemonteerd gaan/moeten worden en tel de gewichten van al die zaken bij het al bekende gewicht en ga dan keuzes maken zodat je in ieder geval met twee personen en wat reisbagage op vakantie kunt.
Dat gaan we zeker doen, dat is zelfs heel belangrijk, we zijn maar met zijn 2 meer, en 2 klein ho djes chihuahua, komt goed 👌
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4358
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Nieuwe camper besteld: niets vergeten bij bestellen hoop ik...



Bericht door jheeck »

bertt schreef:
zo 13 jun 2021, 14:34
Ik heb de schakelrobot, ideaal ook in de bergen. Die nieuwe automaat moet helemaal geweldig zijn. Ik wil nooit meer terug naar handbediening.
Ik heb die nieuwe automaat in de camper en vind 'm top, zeker ook in de bergen. Ons eerste 'huurseizoen' was met de robot en die wint het voor mij ook altijd van een handbak. Toen ik de tweede campervakantie met een gehuurde bus de nieuwe automaat ervoer was ik helemaal om. Zelf schakelen voegt voor mij zelden iets toe.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51047
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Nieuwe camper besteld: niets vergeten bij bestellen hoop ik...



Bericht door Kroppie »

vraag, [eis) een elektrisch schema en hoe de draden lopen van de camper installatie,altijd makkelijk gezien de vele vragen op dit gebied in dit forum.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: Nieuwe camper besteld: niets vergeten bij bestellen hoop ik...



Bericht door des »

Normaal gezien zit er een hele hoop I fo bij, maar dat laatste niet,, hoe zou ik dat aan boord kunnen leggen, om dat te bekomen?
Laatst gewijzigd door Dafluc op ma 14 jun 2021, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5450
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Nieuwe camper besteld: niets vergeten bij bestellen hoop ik...



Bericht door Atoz »

Begin met vragen, bij geen antwoord teken je niet.
Eerst tekenen en dan vragen maakt je niet gelukkig
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: Nieuwe camper besteld: niets vergeten bij bestellen hoop ik...



Bericht door des »

Ondertussen nagedacht

Deze komt in bespreking,

De baterij
Reservewiel
Veiligheidssloten
Électrise schema

Baterijen kan ik eventueel later upgraden, als de originele de geest geeft, vind de optie bij de dealer nogal prijzig, een 2e accu,, en het blijft een loodccu voor dacht 110 Amp, 450€ weet niet wat of hoe dus dat word Nader bekeken.

Satelliet ga ik niet doen, nu wou ik dat wel maar plus minus 25 kg extra gewicht, ik ga hoger dan 3 m uitkomen, wat voor péage (neem er niet veel maar toch), er moet een gat in het dak, en automatisch vervalt je waterdichtheidsgarantie, wat men ook moge zeggen, dit zou wel zuur zijn. De prijs valt wel mee. Maar ga gaan voor een 4G versterker, en streamen, alleen ben ik er nog niet uit of ik nu een Xiaomi stick nodig heb of niet, ik heb een chrome cast, maar wat is beter?
In een ander topic ben ik op zoek achter een goede betaalbare versterker, al dan niet met antenne, waar ik een wifi accès punt mee heb en op hh aangesloten of met plug in stekker, maar waar zet je zo iets in je camper he 🤔 het zou aan het raam moeten voor goede ontvangst maar tis geen gezicht hé.
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Suntracker
Berichten: 67
Lid geworden op: wo 29 jun 2016, 11:47
Locatie: Småland, Zweden

Re: Nieuwe camper besteld: niets vergeten bij bestellen hoop ik...



Bericht door Suntracker »

Een beetje afhankelijk van de plaatsen en tijdstippen die U wilt gaan bezoeken. Ik heb een Webasto diesel motorverwarming laten inbouwen. Als we in Noord Scandinavië staan is het prettig om de motor en cabine warm te hebben voordat we op pad gaan.
Als U veel naar Zuid Europa zal reizen is dit wat minder noodzakelijk.
Zonnepanelen krijgen we binnenkort nieuw in 2 x 190 Watt en 2 nieuwe LiFEPO4 huishoudaccu's.
Verder hebben we bij Carsupport extra voorvering met Koni dempers laten plaatsen. Werkt uitstekend! De auto is aan de voorzijde ca. 5 cm hoger gekomen. Achter hebben we extra luchtvering, buiten de bladveer, die er standaard op zit (Mercedes Sprinter chassis 2016).
Eerder is een grote dieseltank voorgesteld, maar ik vraag me af of dat echt noodzakelijk is. Wij hebben nu 90 liter diesel en eerst dacht ik om een 120 liter tank te nemen, maar dit voldoet uiteindelijk ook. Een extra jerrycan met 20 liter voor noodgevallen voldoet ook uitstekend.
Als U een rijbewijs C hebt kun je wellicht beter gaan voor een zwaarder chassis tot 4200 of 4500 kg totaalgewicht. Dit is het geld zeker waard en spaart een boel optel- en rekenwerk om onder de 3500 kg te blijven.
Succes!
André
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51047
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Nieuwe camper besteld: niets vergeten bij bestellen hoop ik...



Bericht door Kroppie »

des schreef:
ma 14 jun 2021, 14:19
Kroppie schreef:
ma 14 jun 2021, 13:06
vraag, [eis) een elektrisch schema en hoe de draden lopen van de camper installatie,altijd makkelijk gezien de vele vragen op dit gebied in dit forum.

jos
Normaal gezien zit er een hele hoop I fo bij, maar dat laatste niet,, hoe zou ik dat aan boord kunnen leggen, om dat te bekomen?
gewoon heel netjes en rustig netjes vertellen: ik geen schema, u geen verkoop van de camper, zuks heeft bij mij altijd gewerkt, en niet bij een dure camper maar ook goekopere dingen, soms moet je wat dwingen/dreigen, jij gaat voor jouw belang , hun voor hun belang, as simpel as that.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80278
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuwe camper besteld: niets vergeten bij bestellen hoop ik...



Bericht door Dafluc »

Des, vriendelijk verzoek. Zou je onder het nadenken als je rechtstreeks op een bericht reageert alsjeblieft niet willen quoten. Het bericht staat er dan namelijk onnodig dubbel. Als je rechtstreeks reageert dan de knop links onder gebruiken Plaats Reactie. Quoten hoeft alleen als er een aantal antwoorden tussen staan. Onze dank is groot :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: Nieuwe camper besteld: niets vergeten bij bestellen hoop ik...



Bericht door des »

Ik zal mijn best doen, heb ondertussen al een bericht verstuurt, met mijn wensen, zo dat ie zich kan voorbereiden, 👌,

het is mijn/onze 2e nieuwe camper, voor ons is het belangrijk, om vooraf te weten waar we aan toe zijn, voor de verwarming wou ik als extra bv de electriciteits verwarming, en een beter geïsoleerde camper, noordwaarts gaan we niet, eerder het zuiden, wat niet weg neemt dat we ook in koudere periodes buiten gaan.

Een paar kleine luxe dingen willen we er wel op, maar echt veel eisend zijn we nu ook weer niet, die veiligheidssloten vind ik dus belangrijk, maar een 22inch tv ook, alleen ga ik voor de toekomst toch kiezen om te streamen. Meer heb ik eigenlijk niet nodig.
Dus de batrijen zijn voor mij heel belangrijk, bij de vorige camper heb ik ook 180 Amp er in Gezet en het was een 120 w zonnepaneel, maar dat bleek ruim voldoende, dus denk wel dat het 130w paneel op de nieuwe camper zal voldoen.

Ik weet meer is beter, ergens loopt wel een grens ook 😉

Reservewiel vond ik wel een goede insteek, die wil ik ook, je zal maar ergens in de Italiaanse bergen staan met een platte band, dat lap middeltje met de compressor die meegeleverd word, geloof ik niet in.
Dus reservewiel komt er bij.

Heb geen c rijbewijs.
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: Nieuwe camper besteld: niets vergeten bij bestellen hoop ik...



Bericht door des »

Dafluc schreef:
ma 14 jun 2021, 15:16
Des, vriendelijk verzoek. Zou je onder het nadenken als je rechtstreeks op een bericht reageert alsjeblieft niet willen quoten. Het bericht staat er dan namelijk onnodig dubbel. Als je rechtstreeks reageert dan de knop links onder gebruiken Plaats Reactie. Quoten hoeft alleen als er een aantal antwoorden tussen staan. Onze dank is groot :wink:

Eu zal mijn best doen, op mijn gsm staat de knop rechtsboven denk ik, ik zal proberen uw dank niet te vergeten en beloof op mijn zieltje, te proberen het niet te vergeten, ben niet meer van de jongste hé, hersenen krimpen, beetje bij beetje 😜
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5450
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Nieuwe camper besteld: niets vergeten bij bestellen hoop ik...



Bericht door Atoz »

Als je toch wel veel geld gaat besteden....
Wat is het denken dat iets gaat voldoen dan waard voor je?

Maar je drukt er natuurlijk wel de prijs mee.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Plaats reactie