Elektrische camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Elektrische camper



Bericht door appellover »

https://issuu.com/rosevinemedia/docs/to ... _2021/2?ff
Pagina 100.
Ziet er wel goed uit en flinke actieradius,500 mi.

Afbeelding

Gr.Ron


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Laatst gewijzigd door appellover op zo 06 jun 2021, 10:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Elektrische camper



Bericht door Autocaravana »

Geen middenklasser, met 9 meter lengte.
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51046
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Elektrische camper



Bericht door Kroppie »

en de praktijk zal uitwijzen wat de daadwerkelijke actieradius is,zit nog wel eens verschil in folder en praktijk.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Ontario
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 10:32
Locatie: Veluwe

Re: Elektrische camper



Bericht door Ontario »

Autocaravana schreef:
zo 06 jun 2021, 13:43
Geen middenklasser, met 9 meter lengte.
... en in het artikel staat dat men v.w.b. de prijsstelling kijkt naar (de?) andere e-campers in de klasse met die lengte. Productie mogelijk in Zweden of Italië. Laat me eens schatten: €175.000,-; wie biedt er meer? Misschien gaat Groenlinks in de regering komen en wordt dit spul zwaar gesubsidieerd ;-)
Ik vind de buitenkant trouwens foeilelijk; van binnen lijkt het wel wat.

Henk
Laatst gewijzigd door Ontario op zo 06 jun 2021, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2168
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Elektrische camper



Bericht door DucatoDolf »

Kwestie van hoop geblaat weinig wol? Zolang die dingen niet vandaag opgehaald kunnen worden bij de dealer, zijn het altijd mooie tekeningen en lege woorden van theoretische eigenschappen.

Gewone ruiten wel plaatsen, maar geen zijruiten bij de cabine. Ziet er een beetje mislukt uit. Soort oogkleppen idee, terwijl een camper bij uitstek een panorama zicht kan gebruiken.

Enne, in principe past dit natuurlijk gewoon in een van de lopende topics over e campers.
Gebruikersavatar
JaapB
Berichten: 613
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 10:02
Locatie: 8x

Re: Elektrische camper



Bericht door JaapB »

Vinden jullie het erg als ik hem oer- maar dan ook oer lelijk vind. :thumbdown:
Dethleffs Trend T7017, automaat, 150Pk, 2018.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Elektrische camper



Bericht door de Jonckheer »

Lelijk is een kwestie van smaak, daar moet je geen twistpunt van maken. Zoals ie er staat kun je er niet mee rijden want zij uitzicht kun je niet zonder. Dat kan met camera's maar dat is onzinnig natuurlijk want dan kun je ook het voorruit laten vervallen en rijden op de monitor, als dat al is toegestaan wat ik niet geloof.
Leuk voor de enkeling met een te dikke bankrekening die van gekkigheid niet meer weet wat met al dat geld te doen.
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Elektrische camper



Bericht door macfocus »

appellover schreef:
zo 06 jun 2021, 10:53
Ziet er wel goed uit en flinke actieradius,500 mi.
310mijl = 500 km! (Volgens het artikel)

En op basis van een geheel zelfdragende carrosserie.
Lelijk? Ja, maar dat is smaak. eEn er is nog geen bedrijf zo te lezen.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Elektrische camper



Bericht door appellover »

Ik maak het niet meer mee maar er komt een dag dat er geen diesel of benzine meer te verkrijgen is,25 jaar ?
Of stoppen we dan ook met camperen ?
Gr.Ron


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Camper-T
Berichten: 1138
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Elektrische camper



Bericht door Camper-T »

Dit soort prachtige tekeningen met veelbelovende specificaties lijkt vooralsnog futuristisch geillustreerde toekomstmuziek en wanneer misschien beschikbaar, voor de urly birds met genoeg geld.

Laten we even geduld hebben tot bijvoorbeeld de supersnel oplaadbare accucellen een feit zijn zodat we misschien net zo snel opladen zoals we nu diesel tanken. Een van de vele voorbeelden: https://www.ad.nl/auto/revolutionaire-v ... ~addf48c1/
Als dit eenmaal zo ver is, en dit duurt echt geen 25 jaar meer, dan gaat de rest in de versnelling.
Wie weet komen er ooit wel bedrijven die campers motorisch gaan ombouwen, dieselmotor er uit - elektromotor er in, en het lichtgewicht accupakket op de plek van de tank. Ik denk maar even hardop.

Met de wetenschap en technische mogelijkheden/beperkingen van nu is het lastig voorspellen wat de toekomst zal brengen. Als er morgen een nieuwe uitvinding wordt gedaan moeten alle verwachtingen en commentaren misschien weer bij worden gesteld.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4358
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Elektrische camper



Bericht door jheeck »

Dergelijke ombouwsets verwacht ik ook, zeker voor de Sevel bussen. Zodra dat technisch kan opent er een forse markt voor.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Camper-T
Berichten: 1138
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Elektrische camper



Bericht door Camper-T »

jheeck schreef:
ma 07 jun 2021, 15:46
Dergelijke ombouwsets verwacht ik ook, zeker voor de Sevel bussen. Zodra dat technisch kan opent er een forse markt voor.
Er zijn nu al een handje vol technische enthousiastelingen welke bestaande auto's, vaak oldtimers, ombouwen met elktromotor en accupakket.
Als ik het mag geloven schijnt het allemaal geen hogere wiskunde te zijn als je goed thuis bent in de autotechniek. Dus ik voorzie ook kansen.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Gebruikersavatar
Marinus
Berichten: 2200
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 20:17
Locatie: Son

Re: Elektrische camper



Bericht door Marinus »

Ik denk niet dat accu's de oplossing zijn voor het aandrijven van "zware" auto's.
Als je een gemiddelde camper van een voldoende groot accupakket wilt voorzien dan praat je al vlug over een extra gewicht van 1000 kg.
Samen met het gewicht van het chassis blijft er dan weinig over voor de opbouw.

Ik denk dat elektromotoren aangedreven door de energie uit brandstofcellen meer kans maakt.
Zodra men de opslag van waterstof onder controle heeft geeft dit veel meer mogelijkheden.

Bijvoorbeeld opslag zoals voorgesteld door H2-Fuelsystems.

https://h2-fuel.nl/
Camper-T
Berichten: 1138
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Elektrische camper



Bericht door Camper-T »

Dat ben ik zeker met je eens, alleen is het met de kennis en ervaring van nu dus lastig voorspellen wat de toekomst met nieuwe oplossingen zal bieden.
Momenteel hebben waterstofoplossingen en nieuwere lithium gebaseerde accu's nog te weinig rendement voor zwaartransport met grote actieradius.
De link welke ik eerder in dit topic plaatste voorspelt lichte accu's met grote capaciteit en heel belangrijk: supersnel op te laden in enkele minuten.
Op het gebied van waterstof zijn er ontwikkelingen die het mogelijk maken om onder lage druk te tanken en met meer rendement een grotere actieradius te bereiken, zoals dit voorbeeld: https://h2rijders.nl/blogs/linde-en-dai ... _entity=nl
Het zal allemaal nog in de kinderschoenen staan maar al dit soort ontwikkelingen geven andere technieken en oplossingen waardoor het nu lastig zal zijn om al een mening te hebben of bepaalde oplossingen wel of niet gaan werken. Ik kijk dan ook met volle interesse uit naar alle nieuwe ontwikkelingen.
Laatst gewijzigd door Dafluc op di 08 jun 2021, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Plaats reactie