Forster camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
tdj
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 24 jan 2021, 18:06
Locatie: Zuid-Beveland

Re: Forster camper



Bericht door tdj »

Hymer heeft chassis samen met (of voor?) Mercedes ontwikkeld als ik het goed begrepen heb, als ik het goed lees zin er ook al geleverd en gaat het gerucht dat ze op termijn inderdaad al-ko aan de kant zullen zetten maar voorlopig nog even nodig hebben voor assen?
kloppie
Berichten: 268
Lid geworden op: ma 06 mar 2006, 16:31
Locatie: 3 B

Re: Forster camper



Bericht door kloppie »

De strategie van de Lippert groep( Hymer etc) en Trigano, is de platform strategy.
Dat betekent vanwege kostenbesparing zoveel mogelijk identieke onderdelen, van voertuigen Fiat met diverse lengtes tot het laatste schroefje
Bij platform strategy zal ook de ( in camper industrie) handarbeid een besparing op kosten geven.
Minder wisselen van onderdelen aan de band.

Kijk eens goed op de Lippert site, waarom koopt deze onderneming de Hymer groep, Polyplastic, deurenfabrikant, kachelfabrikant,en vele andere onderdelenbedrijven? Juist ja uniformiteit en marktbeheersing. Dit is iook wat de PSA en VW groep doet.

Ik kijk niet met een roze bril hoor maar heb jaren samengewerkt met ontwikkelaars en directie van de verschillende bedrijven camper bouwers
En ja er zijn natuurlijk verschillen, echter de zogenaamde Top merken geven net zo veel of meer narigheid als de zogenaamde entry level campers.
Hymer, Carthago, NB, etc. Overigens zijn de meest verkochte campers de Entry level campers en buscam-ers
Wie niet weg is, is gezien
Eura1
Berichten: 303
Lid geworden op: di 26 nov 2019, 15:17

Re: Forster camper



Bericht door Eura1 »

Zal ik zeker niet tegenspreken . :cheers:
Grtz
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13346
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Forster camper



Bericht door hathi »

hathi schreef:
di 01 jun 2021, 21:27
Kloppie Het is een product van Euramobil,dus prima kwaliteit ,alle grote merken,hebben een goedkopere lijn er naast,zoals Hymer de Carado,iets minder luxe,en standaard accessoires,maar voor deze budget lijn,gaan ze echt niet iets goedkopers monteren/ inkopen
Kloppie dit was mijn reactie al als eerste,op uw vraag,...... het woord budget slaat enkel op de prijs,en dat gaat zo bij al de grote merken,hoofdzakelijk om hun eigen Dealers niet in verlegenheid te brengen,immers kunnen ze onder dit merk,dan weer nieuwe dealers aan stellen,ten eerste omdat er vraag naar is,niet iedereen koopt bv een dure Hymer,, en anders gaat deze klant naar de ( goedkopere) concurrent,we zien dit al jaren,bij de alle grote merken,, de keuze word er door vergroot,en de omzet stijgt , maar de kwaliteit blijft,maar iets minder ,standaard luxe,maar wel,die luxe,die nadien,makkelijk alsnog ( bij) gekocht kan worden
Hans
kloppie
Berichten: 268
Lid geworden op: ma 06 mar 2006, 16:31
Locatie: 3 B

Re: Forster camper



Bericht door kloppie »

HATHI;
Stop met het noemenvan budget!!!! Een Weinsberg Caracore is een Entry level van Knaus. Kost compleet meer dan 100.00.
Niks Budget
Wie niet weg is, is gezien
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13346
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Forster camper



Bericht door hathi »

Ik heb de naam niet uitgevonden,en deze is toch echt goedkoper,dan een Euramobil,dat die van jouw,door al jouw wensen 100:000 kost zegt enkel iets over jouw wensen,maar het is niet de basisprijs,sorry als je,je beledigt voelt,want zo komt het wel over?.....? https://www.campingtrend.nl/nieuwe-star ... 275461.706 dus ik ben niet de enige die Het woord Budget camper gebruikte,gewoon algemeen bekend :hug:
Hans
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13346
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Forster camper



Bericht door hathi »

hathi schreef:
di 01 jun 2021, 21:27
Kloppie Het is een product van Euramobil,dus prima kwaliteit ,alle grote merken,hebben een goedkopere lijn er naast,zoals Hymer de Carado,iets minder luxe,en standaard accessoires,maar voor deze budget lijn,gaan ze echt niet iets goedkopers monteren/ inkopen
Dit naar aanleiding van een privebericht,van Kloppie......en dan vraag ik me af wie leest hier nu goed, als dit negatief is,weet ik het ook niet meer , maar het zij zo
Hans
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80324
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Forster camper



Bericht door Dafluc »

Nee, zoiets heet gewoon budgetmerk. En dat is dan positief bedoeld. Zo is Malibu het budgetmerk van Carthago. Maar het is verre van slecht of goedkoop. Het is wel goedkoper als Carthago, Sterker nog, je krijgt vrijwel dezelfde kwaliteit voor een lagere prijs. En voor de goede orde: Hymer is niet van Lippert. De Erwin Hymer Group en alle merken die daarbij horen is eigendom van het Amerikaanse Thor Industries.
Afbeelding
kloppie
Berichten: 268
Lid geworden op: ma 06 mar 2006, 16:31
Locatie: 3 B

Re: Forster camper



Bericht door kloppie »

Ja en Lippert valt onder thor
Wie niet weg is, is gezien
kloppie
Berichten: 268
Lid geworden op: ma 06 mar 2006, 16:31
Locatie: 3 B

Re: Forster camper



Bericht door kloppie »

Committee.

Fenech, 60, co-founded Grand Design Recreational Vehicle Co. in 2012, a fast-growing manufacturer of towable RVs that was acquired in 2016 by Winnebago Industries. Prior to forming Grand Design, he held several executive positions at Thor Industries, the sole owner of operating subsidiaries that, combined, represent the world's largest manufacturer of recreational vehicles, including as Senior Group President of Thor Industries from January 2010 to 2012, and as President of Keystone RV Company following its acquisition by Thor Industries in November 2001 until January 2010. Fenech has over thirty years of experience in the RV industry covering a broad range of positions with several companies.

“We are excited about Ron’s addition to our Board,” said Jim Gero, Chairman of LCI Industries’ Board of Directors. “His deep understanding of the RV industry, leadership skills and strong operating and strategic experience will be of significant benefit to LCI Industries and our stockholders.”
Wie niet weg is, is gezien
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Forster camper



Bericht door Premiumliner »

Er zitten wel degeliijk grote verschillen tussen de goedkopere budgetmerken en de merken in het topsegment (o.a. hymer, carthago, Frankia, N&B). Alleen al de buitenkant; waar de budgetmerken werken met scherpe hoeken met een kunststofprofiel er tegenaangekit, heeft de Hymer bijvoorbeeld afgeronde hoeken voor zowel het dak als de zijkanten Voordeel: minder kans op lekkage en een mooier aanzien. Dan de binnenkant; waar de budgetmerken werken met allemaal rechte wanden en kastjes zie je bij de campers in een hogere prijsklasse gebogen wanden en kastjes, in die van ons met RVS beugels en in two tone. Het plafond en de wanden zijn in mijn camper bijv. Uitgevoerd.in stof ipv hard kunststof. Waar je bij de budgetcampers formica gelijmd zit op de kopse kanten van deurtjes en kastjes is dit bij mijn camper uitgevoerd met een kunststofrand. Het dakluik van hymer vind ik toch echt mooier en beter als die omhoogklappende ramen vqn budgetcampers. De kranen zijn van verchroomd messing ipv plastic. De stoele zijn van een luxere versie en zo kan ik nog.wel even doorgaan. De bodem is van polyester en dubbelwandig. De wanden zijn volledig houtvrij en de ramen/kozijnen zijn ook anders ingebouwd.
Daarmee is niet gezegd dat budgetcampers slecht afgebouwd zijn, maar een oplettende klant ziet gewoon het kwaliteitsverschil! Daarbij ook nog de naam. Net als bij de personenauto's betaal je bij de premiummerken meer bij de aanschaf, maar dat verdient zich bij inruil weer terug.
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80324
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Forster camper



Bericht door Dafluc »

kloppie schreef:
do 10 jun 2021, 14:25
Ja en Lippert valt onder thor
Dan nog klopt het niet als je zegt dat Hymer van Lippert is. Ze staan er overigens niet bij: klik.
Afbeelding
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Forster camper



Bericht door Premiumliner »

Sommigen roeptoeteren maar wat. Gelukkig worden ze veelal wel gecorrigeerd!👍
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
kloppie
Berichten: 268
Lid geworden op: ma 06 mar 2006, 16:31
Locatie: 3 B

Re: Forster camper



Bericht door kloppie »

Premiumliner, je roeptoetert zelf maar wat eerst alles goed lezen en danreageren.
Het ging over de benaming budget merk of entry level.
Overigens, zeg eens eerlijk, in welke fabrieken ben jij uitgenodigd te komen kijken naar het productie proces
Overigens ik stop verder deze discussie.
Wie niet weg is, is gezien
Plaats reactie