Forster camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
mcpeet
Berichten: 115
Lid geworden op: wo 03 apr 2019, 13:15

Re: Forster camper



Bericht door mcpeet »

MonRoe schreef:
wo 02 jun 2021, 6:45
Even bij de plaatselijk camperboer op de Noordeindseweg langs, die had ze staan, weet niet of dat nog zo is, ben er al een tijd niet meer langs gereden.
Ze zitten nog steeds in Berkel en Rodenrijs aan de Noordeindseweg, gisteravond, op de fiets, nog langs gereden.
eura-mobil-profila-t-675-sb
willemzon
Berichten: 1744
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Forster camper



Bericht door willemzon »

Ik heb ooit iemand horen vertellen, die zei, koop een camper die in het noordeuropa is gemaakt en niet in het zuideuropa, die weten niet wat slecht weer is

Tja voor wat het waard is.

Gr willem.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
Pienmajer
Berichten: 560
Lid geworden op: zo 06 dec 2015, 21:12
Locatie: Sittard

Re: Forster camper



Bericht door Pienmajer »

Camperverhuur-limburg.nl heeft een nieuwe in de verhuur sinds dit jaar.
Dus wellicht een weekje huren voor de eventuele koop ?
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31822
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Forster camper



Bericht door Bob Diesel »

Dat is toch Haffcamp :idea:
Drim schreef:
wo 02 jun 2021, 8:18
Haffkamp Campers importeert deze nu www.haffkamp.eu
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Pienmajer
Berichten: 560
Lid geworden op: zo 06 dec 2015, 21:12
Locatie: Sittard

Re: Forster camper



Bericht door Pienmajer »

Nee, er is ook iemand die 1 nieuwe camper verhuurt,niet haffkamp. Volgens mij met streepje inwebsite, dus camperverhuur-limburg.nl.
Toevallig ken ik hem persoonlijk.
Laatst gewijzigd door Dafluc op di 08 jun 2021, 17:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31822
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Forster camper



Bericht door Bob Diesel »

:bang: Doorgezocht en gevonden :thumbup:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
kloppie
Berichten: 268
Lid geworden op: ma 06 mar 2006, 16:31
Locatie: 3 B

Re: Forster camper



Bericht door kloppie »

Fijn alle reacties, echter ik heb zelf eind vorig jaar een Forster 741 EF 2021 gekocht en ja bij de super dealer in Berkel en Rodenrijs.
Ik heb een Buerstner ixeo ingeruild waarmee ik 10 jaar ( nieuw gekocht) reed.
Dus een goede vergelijking . Ben heel Nederland rond gereden om bij verschillende bedrijven verschillende merkente bekijken.
Uiteindelijk voor de ruimwerkende interieur gekozen. Een budget merk is onzin want er wordt voornamelijk met een vast platvorm gewerkt.
Onderstellen Fiat, wanden GFK ramen lichten, dometic accessoires deuren dakramen, Polyplastic, remis verduisteringen, eigenlijk allemaal identiek.
Ik kan het weten want werkte 12 jaar in de industrie, Polyplastic; marktleider versters en dakramen. Bezocht heel vele malen alle fabrikanten.
Inderdaad een entry level camper van Euramobil, kwalitatief te vergelijken met sunlight, weinsberg,carado, chausson challenger benimar, etc
Dus complete campers tegen scherpe prijzen. Nu een aantal reizen gemaakt en geen enkele (kleine) verveligheid.
Nog drie weken en dan naar Italie, alwaar ik in de fabriek eens ga kijken en mijn oud contactengedag ga zeggen.
Het merk bestaat al zo,n 6 jaar en is in Duitsland erg populair.
Wie niet weg is, is gezien
Eura1
Berichten: 303
Lid geworden op: di 26 nov 2019, 15:17

Re: Forster camper



Bericht door Eura1 »

Dag Kloppie , ik denk dat je door een verkeerde rooskleurige bril kijkt . Het is niet omdat er fiat op staat dat elk onderstel hetzelfde is , denk alleen maar aan de verschillende chassis of vering die geplaatst zijn , ook in ramen zitten er grote verschillen , bv dometic en andere merken fabriceren meer dan 1 soort raam .
Zo zijn er nog 10-tallen items waar een camper mee opgebouwd wordt die verschillen in kwaliteit en waar toch dezelfde merknaam op kleeft. Wat ook speelt zijn zaken die 10 jaar geleden als exclusief werden genoemd nu bijna standaard in de camper zitten .Ik ga zeker geen afbreuk doen aan foster , wij rijden zelf met euramobil, maar dat er (prijs)verschil in zit wordt je wel duidelijk
wanneer je beiden zou kunnen vergelijken op hetzelfde moment .
Hetgeen dat telt is de beleving die je hebt , met het model waar jij of jullie je goed in vinden .
Grtz
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Forster camper



Bericht door iSonic »

Ik denk dat jij door een rozekleurige bril kijkt. ;-) Kwalitatief en kwa onderdelen zitten de budget merken wel goed in elkaar. Wat je wel vaak ziet is dat het simpele no-nonsense campers zijn. Als je dat geen probleem vindt.
Eura1
Berichten: 303
Lid geworden op: di 26 nov 2019, 15:17

Re: Forster camper



Bericht door Eura1 »

Zet uwe leesbril eens op en duid maar aan waar ik geschreven heb dat budget merken minder goed in elkaar zitten . :shh: 88I :hug:
Grtz
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Forster camper



Bericht door iSonic »

Je zegt dat de bekende merken onderdelen in verschillende kwaliteiten maken. Dit geef je ook aan bij het chassis. Hiermee impliceert je dat budget merken onderdelen van de bekende merken gebruiken maar wel de variant van mindere kwaliteit.

Overigens maakt de camper fabrikant zelf nooit een chassis. Er zit een fiat standaard chassis, een alko chassis of een fiat camper chassis onder. Meer keuze heb je niet.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80278
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Forster camper



Bericht door Dafluc »

Nog even. Want Hymer wil dit jaar zijn eigen chassisfabriek openen: klik.
Afbeelding
rhomodel
Berichten: 584
Lid geworden op: do 07 jun 2018, 22:52

Re: Forster camper



Bericht door rhomodel »

Budget merken die dezelfde onderdelen gebruiken als de dure merken kan je vergelijken met auto's van de volkswagen groep: Audi-VW-Seat-Skoda.
Zitten allemaal dezelfde onderdelen in, met alle 4 de logo's in de onderdelen. Jaren skoda gehad, daarna VW heb nu een audi. Audi heeft bv dubbele raamrubbers, de skoda enkele, motor ruimte is veel beter geisoleerd. Deuren voelen als kluisdeuren, niet blik. Maar of de audi nu een betere auto is wil ik niet zeggen. De audi is in 2 jaar al vaker in stroing geweest dan de skoda in 6 jaar..
Wil maar zeggen duurder is niet beter.

En hymer gaat denk ik in licentie alko chassis bouwen.. zelfde product, ander stempel..
Julius
Ergens in Friesland aan het water
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80278
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Forster camper



Bericht door Dafluc »

Nee, Hymer gooit AL-KO er juist uit. Op chassisgebied dan. Ze hebben zelf namelijk Goldschmitt in huis. Althans, dat zijn de geruchten.
Afbeelding
Plaats reactie