Na 13 jaar VW California op zoek naar iets nieuws

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
rob2
Berichten: 2481
Lid geworden op: di 25 jul 2006, 8:44
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Na 13 jaar VW California op zoek naar iets nieuws



Bericht door rob2 »

Dat is jammer, volgens mij is La Strada bij uitstek de bouwer waarbij je de camper
kunt personaliseren, dat vind ik juist zo uniek aan het merk.
Wanneer je het budget hebt voor een splinternieuwe wil je die dan ook 100% naar wens
samenstellen.
Kwalitatief (naar mijn bescheiden mening) een zeer hoogwaardige buscamper.
Groet,
Rob
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9165
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Na 13 jaar VW California op zoek naar iets nieuws



Bericht door gjvonk »

Als je je camper echt geheel samen wil stellen, is een inbouw bedrijf dan geen optie? Er zijn volgens mij genoeg bedrijven die een bus naar keuze geheel kunnen inbouwen naar keuze...

Als ik even Google, komen er al zo 3 naar boven: cestlaviecampers, butlercampers, lavidacampers en zo zullen er vast nog veel meer zijn...

Die kunnen wellicht ook nog sneller leveren...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1121
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Re: Na 13 jaar VW California op zoek naar iets nieuws



Bericht door Karelkaywa »

Dat heb ik op de eerste pagina al vermeld. Wij liepen indertijd tegen hetzelfde probleem aan. Geen fabriek die onze wensen wilde invullen. Overigens nu, na 2 jaar en een paar maanden, geen moment spijt gehad van onze beslissing om te laten bouwen. Alles is nu naar onze wensen gebouwd en waarschijnlijk ook van een betere kwaliteit. Ach ja, het kost een paar centen meer dan een standaard fabriekscamper maar dan heb je ook wat.
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9165
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Na 13 jaar VW California op zoek naar iets nieuws



Bericht door gjvonk »

Snap ik helemaal. Onze huidige buscamper bevalt qua indeling ook helemaal, maar ik heb ook al ontdekt dat de specifieke indeling die we nu hebben, nagenoeg niet meer geleverd wordt. Als het basisvoertuig om technische redenen aan het eind van zijn levensduur is en ik geen vervanging kan vinden met dezelfde voor ons zeer functionele indeling, zal ik echt serieus overwegen om het interieur over te laten bouwen of te laten kopiëren...,

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
califke
Berichten: 98
Lid geworden op: wo 19 mei 2021, 12:57

Re: Na 13 jaar VW California op zoek naar iets nieuws



Bericht door califke »

PaulBng schreef:
vr 28 mei 2021, 21:15
En je aanpassingen zijn niet alsnog te verwezenlijken wanneer je hem zo koopt?


Paul
Neen het gaat over het interieur, de kleur van de kasten, fronts, en zetelbekleding die niet onze stijl is..
califke
Berichten: 98
Lid geworden op: wo 19 mei 2021, 12:57

Re: Na 13 jaar VW California op zoek naar iets nieuws



Bericht door califke »

rob2 schreef:
vr 28 mei 2021, 21:31
Dat is jammer, volgens mij is La Strada bij uitstek de bouwer waarbij je de camper
kunt personaliseren, dat vind ik juist zo uniek aan het merk.
Wanneer je het budget hebt voor een splinternieuwe wil je die dan ook 100% naar wens
samenstellen.
Kwalitatief (naar mijn bescheiden mening) een zeer hoogwaardige buscamper.
klopt, ivm die kwaliteit waren we ook wel echt overtuigd, de dubbele geïsoleerde laadvloer van de C of E EB modellen, maar vooral ook de grote draai of werktafels , mooie ruime badkamer.. veel zaken waren gewoon dingen die we een meerwaarde vinden tov een fabriekscamper... en we hebben geen probleem om 10.000 euro meer te betalen om jarenlang te genieten van die meerwaarde/kwaliteit of op maat uitvoering.. en worden vele jaren maar een paar jaar dan merken we dat la strada zijn verkoopwaarde wel behoud.. en ook , waarom alles op potten voor ons pensioen, we hebben deze week onze mama moeten begraven (veel te jong) omwille van covid samen met haar vriend, dat komt hard aan, en we realiseren dat je moet leven in het nu, morgen is morgen, vandaag ben je gezond en kun je genieten..

ik vraag me ook stiekem af waarom ik niet meer naar de duitse markt zal beginnen kijken, iets invoeren? maar als dat een nieuw model is weet ik niet hoe het met garantie zal gaan, koop je een VW of een BMW dan heb je hier ook nog wel de garantie in de garage.. maar met campers ligt dat misschien net iets anders... het is een piste die ik eerst niet zo wou bewandelen maar omwille van covid , de beperkte keuze (kleinere markt).
etc..
Ik heb mijn VW California 13 jaar geleden geïmporteerd van Duitsland, voor een prikje (met 7000km ) tov de binnenlandse markt, en nooit een probleem mee gehad (buiten de boordcomputer waar iedereen mee sukkelt en die een fabricage fout is).
Ik twijfel of ik nu met een importeur zou werken, meerprijs? want de enigste problemen die we toen wel hebben gekend is het goedkeuren van die camper, hoe de overheid me toen dwarszat dat wil je niet weten, kwam er simpel op neer dat de keuringsinstanties steekpenningen wilden krijgen voor het goedkeuren (de importeurs betaalden die immers wel) , het heeft me 8 maand geduurd voor het me lukte, ondertussen reed ik er wel mee en werd ik ook van de autosnelweg geplukt door de politie, deze begrepen de situatie gelukkig maar al te goed.. en dan enkel nog maar omdat een vriend van me zijn broer bij een keuringsinstantie werkte, na 2 minuten was het plots ok..

Ik ben ook de voorstellen van een bus op maat niet ongenegen, de merken die een bus bouwen die je aangaf, maar ik vermoed dat je die nooit tegen het najaar zult kunnen bestellen... maar ik bekijk het een van de dagen eens na..
califke
Berichten: 98
Lid geworden op: wo 19 mei 2021, 12:57

Re: Na 13 jaar VW California op zoek naar iets nieuws



Bericht door califke »

gjvonk schreef:
vr 28 mei 2021, 22:10
Snap ik helemaal. Onze huidige buscamper bevalt qua indeling ook helemaal, maar ik heb ook al ontdekt dat de specifieke indeling die we nu hebben, nagenoeg niet meer geleverd wordt. Als het basisvoertuig om technische redenen aan het eind van zijn levensduur is en ik geen vervanging kan vinden met dezelfde voor ons zeer functionele indeling, zal ik echt serieus overwegen om het interieur over te laten bouwen of te laten kopiëren...,

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
ik herken dat helemaal, ik hoef ook niet perse iets nieuws, en als je tevreden bent van iets dat werkt en dat je mooi vind... :thumbup:
Lieke
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 20:58
Locatie: West-Brabant
Contacteer:

Re: Na 13 jaar VW California op zoek naar iets nieuws



Bericht door Lieke »

Al een Malibu overwogen? Wij hebben geen buscamper ( een Malibu half integraal), maar ik was behoorlijk onder de indruk toen we in de showroom bij de fabriek waren. Ik heb geen idee van de indeling, dus misschien niets voor jullie

Verstuurd vanaf mijn SM-T500 met Tapatalk

Reis niet sneller dan je beschermengel kan vliegen
califke
Berichten: 98
Lid geworden op: wo 19 mei 2021, 12:57

Re: Na 13 jaar VW California op zoek naar iets nieuws



Bericht door califke »

Hallo,

jep we hebben zeker een malibu overwogen, en het is zeer zeker een degelijke campervan en kwaliteitsvol, alleen vinden we het vele chroomwerk handgrepen, schakelaars niet mooi, niet echt onze stijl we houden van iets minder bling bling ;)

ik ben belg, en ondertussen heb ik dagenlang gezocht op duitse fora, ook alle garages afgebeld die la strada verkopen, en wat een zoektocht is het aan het worden, het grappig is dat we vermoedelijk nog in Nederland zullen aanbelanden, altijd gekend om duurder te zijn, zeker de BPM maar als we voorlopig vergelijken zien we niet echt een groot verschil in prijs... voor een nieuwe wel te verstaan, ... ik vermoed dat covid daar wel voor iets zal tussen zitten,

eerstdaags vermoedelijk een beslissing, het is niet zo leuk shoppen deze dagen,...
califke
Berichten: 98
Lid geworden op: wo 19 mei 2021, 12:57

Re: Na 13 jaar VW California op zoek naar iets nieuws



Bericht door califke »

ondertussen hebben we een nieuwe camper aangeschaft, ik ben uiteindelijk in duitsland goed geholpen geweest en heb ook nog korting gekregen.

Het is een La Strada EB geworden, we hebben hem nog helemaal kunnen samen stellen, enkel het buitenkleur en de opties op de Fiat Ducato konden we niet kiezen.

Het is er eentje geworden met luchtvering, we kijken er naar uit om er mee op reis te gaan in het najaar, in afwachting trekken we er regelmatig op uit met onze California, deze zullen we in het najaar ook verkopen,

Ik moet zeggen dat ik heel europa had afgebeld om ergens iets te vinden, en ik moet zeggen dat ze me in Duitsland heel professioneel en correct geholpen hebben..

We kijken er naar uit :-B
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 917
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Na 13 jaar VW California op zoek naar iets nieuws



Bericht door Lambiek »

Je 1e bericht in dit topic;

Budget is een belangrijke, maximaal rond de €70.000.- euro .


Maar Groot gelijk
Als je geen organen hebt moeten verkopen. Voor het extra bedrag €25.000+ natuurlijk afhankelijk vd optie pakketten.

Kan makkelijk over 100.000.- heen met level systeem enz

Was Goeie tip van mij ; ( Ik zou toch in buitenland kijken en niet in ons mini landje) ivm de spoed


Mercedes als basis was eventueel ook een optie ????? Of niet gewenste model bij la Strada voor jullie, en nog €€€€€+

Heel Veel plezier met de camper tzt. Knap geregeld .

Met het top interieur van la Strada.




.
califke
Berichten: 98
Lid geworden op: wo 19 mei 2021, 12:57

Re: Na 13 jaar VW California op zoek naar iets nieuws



Bericht door califke »

hehe,

daar heb je me, idd met de 70 kwam ik niet meer toe..

je tip was zeker goed, dat gezegd zijnde komt mijn california ook uit duitsland, maar toen heb ik heel veel problemen gehad bij het invoeren, maar we zijn 13 jaar verder en dat zal nu wel loslopen denk ik..
In duitsland gaven ze ook nog een mooie korting, ondanks corona ..

idd de Mercedes.. duurder en was niet op onze radar als we prijsverschil zagen, ik hoor in ieder geval dat de ducato 9traps automaat dat goed doet..

het interieur en de fijne afwerking was iets dat ons wel hard aansprak...
Plaats reactie