Na 13 jaar VW California op zoek naar iets nieuws

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9165
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Na 13 jaar VW California op zoek naar iets nieuws



Bericht door gjvonk »

@Califke: als je langsbedden en een ruime douche wil, dan zou je ook nog eens kunnen kijken naar een Pössl Roadcruiser Revolution. In ieder geval tot en met het 2020 model heeft deze en een groot 2 persoons langsbed achterin wat ook in hoogte verstelbaar is en de Raumbad opstelling, waarbij de douche /toiletruimte middels 2 roldeuren het gangpad erbij betrekt. Je moet alleen voor douchen de vloerplank in de douchebak verwijderen. Wij hebben sinds oktober 2014 een buscamper met deze indeling en daar zijn we nog steeds super tevreden over.

Nog een tip: laat een AST softclose installeren op de schuifdeur.

https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... source=app

Dat staat na Koni Fsd schokdempers en een LiFePO4 accu als vervanger van de 2 zware huishoud gel accu's nog op ons verlanglijstje...



Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 917
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Na 13 jaar VW California op zoek naar iets nieuws



Bericht door Lambiek »

Ik zou toch in buitenland kijken en niet in ons mini landje

Er is zoveel moois te koop,

Duizenden....

Inclusief garantie ( ook jong gebruikte inclusief fabrieksgarantie )

Bijvoorbeeld
Mobile.de

Snoep winkel

Ik zou het wel weten en zeker vinden
.
kampertjes
Berichten: 1201
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Na 13 jaar VW California op zoek naar iets nieuws



Bericht door kampertjes »

Bij Duindam in Delft hebben / krijgen ze nog paar Malibu’s. Als je mooie afwerking zoekt is dat zeker een bezoek waard.
Maar die La Strada’s zijn zeker mooi maar het moet je passen. Inventief en afwijkend, je vind het wat of juist niet. Veel vinden van niet en vinden het de aanzienlijke meerprijs niet waard, daarom wellicht nog wel leverbaar op redelijke termijn.
Wees overigens niet erg teleurgesteld als het wat later wordt dan september, bussen zijn lastig leverbaar i.v.m. Onderdelen en chips. Voor mijn werk wilde ik nog een paar crafters maar levertijd ruim een jaar en dubbellucht niet eens bestelbaar. Bij fiat is het niet veel beter, vooral de automaten niet.
Succes
califke
Berichten: 98
Lid geworden op: wo 19 mei 2021, 12:57

Re: Na 13 jaar VW California op zoek naar iets nieuws



Bericht door califke »

Hey, bedankt voor je feedback, wat bedoel je met inventief en vooral het afwijkende ben ik nieuwsgierig naar ?
ik hoor graag de nadelen, we zien die misschien vandaag ook niet ?

De La Strada Avanti C was al een hele tijd terug besteld door de verkoper (ik merk ook in het buitenland bij Lastrada verdelers dezelfde termijn op dit model) , en chassis/basisvoertuig is dus al geleverd als ik het goed begrepen had ik kan daar geen afwijkingen op maken, zo moet ik met de kleur akkoord gaan maar dat vinden we geen probleem, maar we kunnen nog alles aanpassen in de bewoning omdat ze daar binnenkort aan beginnen..
Laatst gewijzigd door Dafluc op wo 23 jun 2021, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
rhomodel
Berichten: 587
Lid geworden op: do 07 jun 2018, 22:52

Re: Na 13 jaar VW California op zoek naar iets nieuws



Bericht door rhomodel »

Ik vnd het heel sympatiek dat je ons meeneemt op je reis en zoektocht naar een camper... Niet alleen het advies vragen maar ook je terugkoppeling. en jullie hoeven je nergens voor te verontschuldigen: het is jullie camper en zijn julie wensen. En als je daar een goed gevoel bij hebt: gewoon doen!

En idd jammer dat het coroana tijd is, anders had je tot september kunnen wachten en op de de beurs in Duitsland: daar kan je bijna alle mogelijke varianten en merken bekijken.
Julius
Ergens in Friesland aan het water
kampertjes
Berichten: 1201
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Na 13 jaar VW California op zoek naar iets nieuws



Bericht door kampertjes »

Hey, bedankt voor je feedback, wat bedoel je met inventief en vooral het afwijkende ben ik nieuwsgierig naar ?
ik hoor graag de nadelen, we zien die misschien vandaag ook niet ?

Ja, nou ja, mijn beeld van La Strada is dat ze afwijkend zijn van de massa. Soort van Citroën zeg maar. Niks mis mee maar het past je of juist niet. Kennis van me heeft er al jaaaaaaren één en naar alle tevredenheid. Persoonlijk vind ik ‘m net te vol gebouwd en kun je je kont niet meer keren. Maar degelijk en ziet er heel strak en netjes uit.
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 379
Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 11:36
Locatie: Het mooie West Friesland

Re: Na 13 jaar VW California op zoek naar iets nieuws



Bericht door Jeroen_Hanomaf »

califke schreef:
do 20 mei 2021, 9:46
Grand Canyon (sprinter)
Niet om deze camper nu af te kraken, misschien interessant dit draadje op het Sprinter forum eens door te nemen om te kijken hoe zo'n GCS achter de mooie meubelplaat afgewerkt is. Bedrading en isolatie ziet er m.i. bedroevend uit, zeker in die prijsklasse :( Geldt trouwens ook voor andere Hymer buscampermodellen, die door stagaires in elkaar gezet lijken te zijn...
Het zou mij overigens niet weerhouden er 1 te kopen als ik de euries ervoor had en e.e.a. wat aan te passen, maar het zou niet moeten toch?

https://www.sprinter-forum.de/viewtopic ... &start=765

Groeten Jeroen (zelfbouwer, dus kan verder weinig meegeven)
califke
Berichten: 98
Lid geworden op: wo 19 mei 2021, 12:57

Re: Na 13 jaar VW California op zoek naar iets nieuws



Bericht door califke »

ai caramba ;)

moest ik de tijd hebben ik zou zelfbouw ook overwegen, maar ik ben nog mijn huis aan het afwerken, dus het is het een of het ander..
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 379
Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 11:36
Locatie: Het mooie West Friesland

Re: Na 13 jaar VW California op zoek naar iets nieuws



Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Ik ben ook al jaaaaaren bezig, naast huis, jonge kinderen, werk, etc... misschien niet de verstandigste keuze, maar wel bewust :)
Maar ik ben niet zo'n huis-verbouwer, dat scheelt! :thumbup:
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2640
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: Na 13 jaar VW California op zoek naar iets nieuws



Bericht door jan- »

Lambiek schreef:
zo 23 mei 2021, 22:35
Ik zou toch in buitenland kijken en niet in ons mini landje. Er is zoveel moois te koop, Duizenden.... Inclusief garantie (ook jong gebruikte inclusief fabrieksgarantie) Bijvoorbeeld Mobile.de Snoep winkel
Ik zou het wel weten en zeker vinden
Je bedoeld dit soort aanbiedingen:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... cdc494ae54
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... cdc494ae54
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... f1b5dd19bb
Ik vraag me dan af als je gaat informeren of ze dan nog steeds beschikbaar zijn en het geen lokkertjes zijn. Zo van: die is net verkocht maar we hebben nog wel een andere, die dan minder aantrekkelijk blijken te zijn.
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 917
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Na 13 jaar VW California op zoek naar iets nieuws



Bericht door Lambiek »

Dag Jan

Nee ik bedoel dealers die ze echt op voorraad hebben.
Eventueel min 1 jaar Ivm invoer.

Staan ook wel wat la Strada te koop op mobiel.de en ook prachtige uitvoeringen.

Ook diverse andere mooie buscampers.

Maar als topic starter , een nieuwe kan en wil bestellen in Nederland is dat natuurlijk super !!!
En gemakkelijk.


.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9165
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Na 13 jaar VW California op zoek naar iets nieuws



Bericht door gjvonk »

En wil je weten of een dealer een camper uit het aanbod nog te koop heeft, gewoon kan ook toch?

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
califke
Berichten: 98
Lid geworden op: wo 19 mei 2021, 12:57

Re: Na 13 jaar VW California op zoek naar iets nieuws



Bericht door califke »

Gisteren ontgoochelend nieuws gekregen, we waren al 2 weken een La Strada Avanti C aan het samenstellen samen met de verkoper, gisteren te horen gekregen dat we niets meer kunnen aanpassen en enkel kunnen kopen wat er een tijd geleden besteld is geweest.. spijtig, de zoektocht kan opnieuw beginnen..
:thumbdown: :bang:
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22853
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Na 13 jaar VW California op zoek naar iets nieuws



Bericht door PaulBng »

En je aanpassingen zijn niet alsnog te verwezenlijken wanneer je hem zo koopt?


Paul
Plaats reactie