Peugeot Expert Elektrische camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Peugeot Expert Elektrische camper



Bericht door durisotti »

Ik mocht vandaag een proefrit maken in de nieuwste Fixxer camper, een peugeot Expert die 100% op elektrisch rijd !
Hele mooie, prima afgewerkte camper die heel erg lekker rijd !

De ACSI heeft em getest:

https://fixxter.nl/wp-content/uploads/2 ... er-xxl.pdf

Bij de peugeot dealer in Leeuwarden is er eentje beschikbaar voor een proefrit.

https://fixxter.nl/
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8598
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Peugeot Expert Elektriesche camper



Bericht door seth_space »

250KM dagelijks uit praktijk ervaring is nog helemaal niet zo slecht. Al een heel aantrekkelijk begin voor velen lijkt me.
Mooie stappen worden er gezet.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Peugeot Expert Elektrische camper



Bericht door durisotti »

Je kunt snelladen, dan kun je na een half uur weer verder, dit kun je meerdere keren per dag herhalen, je kunt dus best ver komen op een dag !
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Peugeot Expert Elektrische camper



Bericht door durisotti »

Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1118
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Re: Peugeot Expert Elektrische camper



Bericht door Karelkaywa »

Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
Ontario
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 10:32
Locatie: Veluwe

Re: Peugeot Expert Elektrische camper



Bericht door Ontario »

Karelkaywa schreef:
ma 24 mei 2021, 15:11
Misschien hier even op wachten:

https://www.ad.nl/auto/revolutionaire-v ... ~addf48c1/
Helaas zie ik dat de voorstanders van de omslag naar elektrisch rijden de negatieve gevolgen nogal eens verzwijgen of ontkennen. Wat de genoemde Peugeot betreft valt deze evenals de andere qua prijs vergelijkbare camperbussen door de mand als je kijkt naar de topmerken. Het huidige diesel-aangedreven aanbod dat deze markt beheerst is weliswaar flink duurder maar steekt er wat het afwerkingsniveau en mogelijkheden ver bovenuit. Ik denk dan met name aan de California en Marco Polo. Ook de Fixxter-jongens zullen nog flink moeten oefenen om op het hoge Duitse niveau te komen. En dan zijn zij ineens ook veel te duur.
In de hoop dat ik v.w.b. dit onderwerp niet hoef uit te wijken naar een andere draad:
De in de AD-video geciteerde meneer Dubbeldam maakt het ook weer bont: "de CO2-uitstoters moeten financieel maar bloeden de staat heeft geld nodig". En dat wordt niet opgebracht door de elektrisch rijdenden. De energieopwekking voor die groep zou milieuvriendelijk zijn. We weten wel beter. "De mensen moeten anders maar geen auto rijden maar met de ebike of met openbaar vervoer van huis naar huis." Typisch randstedelijk geklets. Tijdens de momenteel gehouden Giro berichtte een commentator over het gauw weer ingeslikte voorstel om de begeleiders voor te schrijven in e-auto's te rijden. Actieradius geen probleem met het huidige spul, maar er bleken bijna nergens in Midden- en Noord Italië voldoende laadpunten en de capaciteit zou de stroomvraag ook niet aan kunnen. Ik moest prompt aan al die (grote) campers denken die mij vergezellen op reis in Spanje, Griekenland, Italië enz.

Henk
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Peugeot Expert Elektrische camper



Bericht door FrankJC »

De theorie is heel mooi maar in de praktijk........................................ :think:
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8598
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Peugeot Expert Elektrische camper



Bericht door seth_space »


Helaas zie ik dat de voorstanders van de omslag naar elektrisch rijden de negatieve gevolgen noga
Dat zie hier nergens gebeuren. Ik zie wel diesel fanaten die de negatieve aspecten niet alleen ontkennen maar voortdurend negeren.
Gebrek aan oplaadpunten in een nauwelijk bewoonde bergregio lijkt me niet verwonderlijk en niet echt wereldschokkend.
Beweren dat het afwerknivea van het camper deel iets met de Electrische aandrijving te maken heeft is erg vergezocht.
Natuurlijk is de electro camper nog niet op hetzelfde niveau. Maar ontwikkeling gaat nu heel snel.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Plaats reactie