Importeren camper met motordrager
Importeren camper met motordrager
hallo, ik ga een camper importeren die heeft een motor/scooter drager gelijk die op de foto maar ven buitenlandse merk.
de drager is aan het frame bevestigd maar kan worden verwijderd. Het heeft een officieel papier dat zijn conformiteit bevestigt.
weet je of ik dat ook moet importeren ( misschien in een aparte procedure ) ?
de drager is aan het frame bevestigd maar kan worden verwijderd. Het heeft een officieel papier dat zijn conformiteit bevestigt.
weet je of ik dat ook moet importeren ( misschien in een aparte procedure ) ?
Laatst gewijzigd door supergas op za 08 mei 2021, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Importeren Camper met motordrager
Ik had hetzelfde met een I. 2019 geïmporteerde buscamper, maar het gaat alleen om de camper niet om de motordrager.
Gr willem
Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Re: Importeren Camper met motordrager
Als je zelf ook een motor/schooter wil vervoeren,zeker erop laten,....zoniet,dan heeft het weinig zin,en krijg je ook geen rompslomp,bij de keuring,over eventuele ( type) keuringen,gewicht etc.
Hans
Re: Importeren Camper met motordrager
Deze kan er tijdens de import keuring gewoon opblijven zitten.
De drager zit waarschijnlijk met bouten vast aan het chassis dus straks moet de gele kentekenplaat op de drager en geen witte.
De drager zit waarschijnlijk met bouten vast aan het chassis dus straks moet de gele kentekenplaat op de drager en geen witte.
Re: Importeren camper met motordrager
Ik wil de drager houden en gebruiken.
Als ze nix doen en niet checken ik ga de drager blijven staan.
ik wil zeker zijn dat ik de drager kan later gebruiken.
Als ze nix doen en niet checken ik ga de drager blijven staan.
ik wil zeker zijn dat ik de drager kan later gebruiken.
Re: Importeren camper met motordrager
Drager wordt bij de RDW zonder problemen goedgekeurd is van Sawiko en je hebt de betreffende COC.
Het kan zijn dat er BPM over berekend wordt omdat het nu een onderdeel is van de camper. Bij het importeren van mijn camper was het advies van de belastingdienst om accessoires (zoals bv trekhaak) na invoer aan te schaffen.
Groetjes
Peter
Het kan zijn dat er BPM over berekend wordt omdat het nu een onderdeel is van de camper. Bij het importeren van mijn camper was het advies van de belastingdienst om accessoires (zoals bv trekhaak) na invoer aan te schaffen.
Groetjes
Peter
Re: Importeren camper met motordrager
Mijn fout, de drager is gelijk die in de foto maar van een buitenlandse merk en ong 10 jaar oud.
Laatst gewijzigd door Aloys op zo 09 mei 2021, 7:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Re: Importeren camper met motordrager
Sawiko is Duits. Maar het belangrijkste is de COC. Indien je nog een buitenlandse geldige APK hebt is het nog makkelijker.
Re: Importeren camper met motordrager
Waarom maakt een buitenlandse APK het makkelijker??
Import uit een EU land is een administratieve handeling en alleen de identiteit wordt gecontroleerd. ook is een COC voor de drager niet nodig.
De COC voor de camper is wel heel handig
Import uit een EU land is een administratieve handeling en alleen de identiteit wordt gecontroleerd. ook is een COC voor de drager niet nodig.
De COC voor de camper is wel heel handig
Re: Importeren camper met motordrager
Ik moet morgen de documenten controleren voor deze COC. Is dit een code ? Wat coc staat voor? Ik heb een geldig ApK en De kamper komt uit Italië
Re: Importeren camper met motordrager
Voor de invoer van je camper heb je het buitenlandse kenteken nodig (compleet) en een COC verklaring (ook wel CVO verklaring genoemd).
Als deze COC (CVO) verklaring er niet bijzit kun je deze opvragen bij de importeur. (zijn kosten aan verbonden).
Voor de scooterdrager heb je niks nodig.
Als deze COC (CVO) verklaring er niet bijzit kun je deze opvragen bij de importeur. (zijn kosten aan verbonden).
Voor de scooterdrager heb je niks nodig.
Re: Importeren camper met motordrager
Certificate of Conformity (COC) of Certificaat van Overeenstemming (CVO) in het nederlands
https://www.rdw.nl/particulier/paginas/wat-is-een-cvo
https://www.rdw.nl/over-rdw/information ... ta-country
https://www.rdw.nl/particulier/paginas/wat-is-een-cvo
https://www.rdw.nl/over-rdw/information ... ta-country
Re: Importeren camper met motordrager
Als je bijvoorbeeld Duitse TÜV hebt is die afgenomen inclusief de drager en wordt die compleet overgenomen als APK.
Ik heb bij mijn camper luchtvering die door de TÜV werd gekeurd en op de "Kraftfahrzeugschein" vermeld, daar werd naar COC niet meer gevraagd.
Ik heb bij mijn camper luchtvering die door de TÜV werd gekeurd en op de "Kraftfahrzeugschein" vermeld, daar werd naar COC niet meer gevraagd.
Re: Importeren camper met motordrager
Een geldige APK uit een ander EU land wordt inderdaad mee overgenomen maar dat heeft dan weer niks met die drager te maken.
Die luchtvering wordt niet naar gekeken bij de toelating of hij nou wel of niet op de Duitse papieren stond.
De TS kan zich gewoon melden bij de RDW voor de keuring met de drager erop. Voor de drager zijn geen papieren nodig.
Voor de camper heeft hij het kentekenbewijs nodig en de CVO verklaring.
Die luchtvering wordt niet naar gekeken bij de toelating of hij nou wel of niet op de Duitse papieren stond.
De TS kan zich gewoon melden bij de RDW voor de keuring met de drager erop. Voor de drager zijn geen papieren nodig.
Voor de camper heeft hij het kentekenbewijs nodig en de CVO verklaring.