Importeren camper met motordrager

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Bessies
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 31 jan 2021, 17:47

Re: Importeren camper met motordrager



Bericht door Bessies »

Naar de luchtvering werd wel gekeken omdat mijn gewicht van 3,5 t naar 4 ging en dat was voor 3 weken.
tonic
Berichten: 2439
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Importeren camper met motordrager



Bericht door tonic »

Dat is dan ook wat anders dan een gewone importkeuring. Uw camper heeft toen meteen een gewichtsverhoging gekregen en dan kijken ze wel naar de aanpassingen welke nodig zijn.
Maar dat is bij deze motordrager niet van belang.
Gebruikersavatar
supergas
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 08 mei 2019, 8:55

Re: Importeren camper met motordrager



Bericht door supergas »

Ik heb gekeken, ik heb de Italiaanse APK mee en de documenten van de drager (en inderdaad de drager is van Sawiko, ik wist het niet ) dat zal de COC zijn .
Ik denk dat het zal genoeg zijn voor de invoer

Bedankt voor alle informatie
tonic
Berichten: 2439
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Importeren camper met motordrager



Bericht door tonic »

Zoals u het nu beschrijft kan ik er niet uit opmaken dat u een COC (CVO) heeft.
De COC (CVO) is een officieel papier van de fabrikant/importeur met allemaal technische gegevens van de camper erop. Het chassisnummer van de camper moet er opstaan. Dus een COC (CVO) verklaring is wat anders dan een papier van de drager
Gebruikersavatar
supergas
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 08 mei 2019, 8:55

Re: Importeren camper met motordrager



Bericht door supergas »

tonic schreef:
za 08 mei 2021, 22:45
Zoals u het nu beschrijft kan ik er niet uit opmaken dat u een COC (CVO) heeft.
De COC (CVO) is een officieel papier van de fabrikant/importeur met allemaal technische gegevens van de camper erop. Het chassisnummer van de camper moet er opstaan. Dus een COC (CVO) verklaring is wat anders dan een papier van de drager
Wat ik bedoelde is dat ik een paper heb van de importeur van de drager die zijn conformiteit met het Europese wet en regels verklaart
Gebruikersavatar
supergas
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 08 mei 2019, 8:55

Re: Importeren camper met motordrager



Bericht door supergas »

even een update: ik ben vandaag bij de RDW geweest, ze hebben de camper en het papier van de drager gecontroleerd en gezegd dat alles in orde is, yeah !! :cheers:
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Importeren camper met motordrager



Bericht door EasyBee »

Gefeliciteerd.
Zei de RDW nog iets van de te bevestigen kentekenplaten?
Mij is verteld dat als de drager met gereedschap losgemaakt moet worden, het een onlosmakelijk onderdeel van de camper is en de gele platen op de drager moet. Als de drager met vleugelmoeren losgemaakt kan worden, is het een los accessoire en moet de gele plaat op de camper en de witte op de drager.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
supergas
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 08 mei 2019, 8:55

Re: Importeren camper met motordrager



Bericht door supergas »

EasyBee schreef:
ma 10 mei 2021, 18:30
Gefeliciteerd.
Zei de RDW nog iets van de te bevestigen kentekenplaten?
Mij is verteld dat als de drager met gereedschap losgemaakt moet worden, het een onlosmakelijk onderdeel van de camper is en de gele platen op de drager moet. Als de drager met vleugelmoeren losgemaakt kan worden, is het een los accessoire en moet de gele plaat op de camper en de witte op de drager.
Ze hebben niks over gezegd.
mijn drager zit vast aan het frame, en Ik moet tools gebruiken om de drager te verwijderen.
De oude kentaken is uit de camper gehaald en staat op de drager en ik ga het zelfde doen met de gele.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80315
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Importeren camper met motordrager



Bericht door Dafluc »

Vriendelijk verzoek: als je rechtstreeks reageert op een bericht zoals hierboven dan niet quoten. Het bericht staat er dan onnodig dubbel. Gebruik dan de knop Plaats Reactie links onder. Quoten doen we alleen als er al een aantal berichten tussen staan. Onze dank is groot :wink:
Afbeelding
Plaats reactie