Breedte Fiat Ducato met ingeklapte spiegels?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Breedte Fiat Ducato met ingeklapte spiegels?



Bericht door gjvonk »

Breedte met ingeklapte spiegels 2.275 mm oftewel 2,275 meter.

Hoogte tot en met de spoiler voor het voorluik 2,65 meter, dan kom ik niet in de problemen

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Breedte Fiat Ducato met ingeklapte spiegels?



Bericht door jheeck »

:thumbup:
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Ansaba
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 13:54

Re: Breedte Fiat Ducato met ingeklapte spiegels?



Bericht door Ansaba »

5BE443BD-0842-439F-B312-05DB9F8B7C69.jpeg
5BE443BD-0842-439F-B312-05DB9F8B7C69.jpeg (207.39 KiB) 324 keer bekeken
Dit is dan de situatie . Hier zou hij door moeten . De opening waar de auto nu staat is 2,4 m breed . De houten afsluitingsplaten gaan weg . Dus daarna is er daar een breedte van 2,6 m .
Dan is er nog de hoogte . Die is in het begin 2.65 en op het einde 2,62 . Daarom moet het oude terras / oprit er uit . Dan ga ik nog 10 cm winnen .

Daarom moest ik de breedte weten . Indien hij er niet door kan , zijn die afbraakwerken niet nodig en moet hij vooraan op de oprit blijven .

Als hij er door kan , dan kan ik een carport zetten op mijn parking en is hij een beetje beschermd .

Dankzij jullie info denk ik dat het wel gaat lukken .

Mvg Bart
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Breedte Fiat Ducato met ingeklapte spiegels?



Bericht door jheeck »

2,6m zou zelfs met uitgeklapte spiegels moeten kunnen, of alleen links ingeklapt zodat je rechts nog in de gaten kunt houden maar iets meer ruimte over houdt. Succes!
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Breedte Fiat Ducato met ingeklapte spiegels?



Bericht door seth_space »

Achteruit rijden zonder spiegels is met die lange gang een leuke uitdaging. Cameras geven vaak een lastig in te schatten beeld.
1 spiegel maakt het leven al veel gemakkelijker.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Ansaba
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 13:54

Re: Breedte Fiat Ducato met ingeklapte spiegels?



Bericht door Ansaba »

Gelukkig moet ik er niet achteruit weer uit . Er is genoeg plaats achteraan om te keren .
:-B
isoplus
Berichten: 6340
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Breedte Fiat Ducato met ingeklapte spiegels?



Bericht door isoplus »

Nou, opgelost gewoon volle kracht naar binnen :wink:
Met de hoogte moet het ook wel gaan toch, nog eens goed meten?
Gebruikersavatar
cor heku
Berichten: 861
Lid geworden op: di 12 jun 2018, 16:53
Locatie: Best

Re: Breedte Fiat Ducato met ingeklapte spiegels?



Bericht door cor heku »

Of je steekt een paar tentstokken in elkaar(liefst verstelbaar) gelijk aan de hoogte, met wat marge.
Werkt ook met de breedte.
cor
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Breedte Fiat Ducato met ingeklapte spiegels?



Bericht door gjvonk »

Onze buscamper is een Jumper L4H2 maxi/heavy met voor langere Carsupport veren (+ 5cm) en achter hulp veren (+1 cm) op de standaard velg/bandmaat van 225/75/16. Verder zit er een spoiler voor het voorste dakluik van het Duitse 'funktional design'. Daarmee is onze bus afgerond naar boven 2,65 meter hoog. De breedte is gemeten met behulp van een verticaal waterpas gehouden lat tegen de ingeklapte spiegels en twee krijtstreepjes op het plaveisel.

In België mag er toch sowieso niets aan het onderstel worden veranderd? Dan is de bus van de TS gegarandeerd lager als de onze, tenzij hij een L3H3 of L4H3 uitvoering heeft.

Laat onverlet dat het rijden met aan weerszijden minder dan 20 cm en boven ook niet meer dan 10 cm speling wel uitdagend is en vooral met aandacht en beleid moet worden uitgevoerd.

EN LET OP het bijplaatsen van accessoires op het dak:
- schotelantenne gaat niet passen (minstens +19 cm ingeklapt)
- Maxxfan kan, maar die kan niet omhoog staan
- dakkoffer kan niet
- vervangen van een dakluik door een airco is discutabel en vereist zorgvuldig kiezen van de hoogte van de buiten unit...
- pas op met fietsen op een hoog geplaatste fietsendrager op de deur
- en een WiFi of 4G antenne op het dak is mogelijk ook te hoog...

Ook al tik je met zo'n accessoire maar net een uitstekende rand van een bouwwerk aan, de kans op dakschade is groot; het 'staal' van de dakbeplating krijgt zijn structurele stijfheid en veerkracht (=weerstand tegen b.v. hagelschade) vooral van de profilering, niet van de dikte van het materiaal.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
Plaats reactie