Voorwaarden camperplaats

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door AadenAnke »

Ik persoonlijk zou zeggen geen asfalt dat plakt zo bij warm weer. De grondsoort zal bepalend zij of er echt verharding nodig is maar dat kan ook met klinkers of grind/grevel een loosplaats 1 is voldoende
Laat tzt maar horen waar dan komen we wel een keet kijken :lol:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door TestCase »

En voor water en legen cassette wil ik best een stukje lopen, ook niet nodig op staplaats.

\\Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door AadenAnke »

Bezuinigen we aardig wat kosten wij mogen gewoon gratis staan natuurlijk :lol3: :bow:

Gr. Aad
MattR83
Berichten: 16
Lid geworden op: za 23 jan 2021, 15:07

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door MattR83 »

als je 2 nachtjes komt, mag je best 1 nacht gratis staan :bow:
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 377
Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 11:36
Locatie: Het mooie West Friesland

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Voor een weekendje weg staan wij regelmatig op camperplaatsen, soms met z'n 3-en (2 kinderen, 8 en 6 en mezelf) soms met z'n vieren. (mijn vrouw werkt onregelmatig waardoor ik wel eens een weekend alleen met de jongens ben en dan proberen we er op uit te gaan).

wat ik dan waardeer:
-water/loosput/wc-stort op loopafstand, hoeft niet perse op de plek zelf te zijn
-iets leuks in de buurt voor de kinderen, picknickbank op de plek, dat soort dingen -maar dat hangt denk ik ook van je doelgroep af :)
-geen TV ontvangst (grapje, moet ieder natuurlijk zelf weten) :mrgreen: :mrgreen: )
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door jaap van duijn »

Voor wat het waard is,
Wij hebben laatste malen veel op van die beton tegels - of wat het zijn - waar het gras door heen groeit.
Je voelt ze wel, maar ziet ze bijna niet, de camper staat stevig op die 2 rijen stenen/blokken en voor de camper een mooi stukje gras.
Daar zou ik voor tekenen.
Laatst gestaan op camperplaatsen "In de wei" bij Wouwse Plantage.

Jaap
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 377
Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 11:36
Locatie: Het mooie West Friesland

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door Jeroen_Hanomaf »

grasbetontegels :)

Mijn broertje heeft er z'n oprijpad mee gemaakt
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door Jan en Simonne »

Jeroen_Hanomaf schreef:
di 25 mei 2021, 8:55

-geen TV ontvangst (grapje, moet ieder natuurlijk zelf weten) :mrgreen: :mrgreen: )
Dit vind ik eigenlijk wel een goede, dat scheelt zeker driekwart van de hoeveelheid campers.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door AadenAnke »

@TS ik denk dat je gewoon een paar plekken moet maken die je voorbehoud aan campers en deze iets verhard zodat we niet wegzakken en vast komen te zitten. Als de voorzieningen er zijn kunnen we deze gebruiken of niet. Stroom alleen tegen betaling en het jezelf niet te moeilijk maken. Als de camperaar waar krijgt voor zijn geld komt die echt wel. Een plek in de zon loosplek stroom tegen betaling centraal watertappunt en een sanitair gebouw eenvoudig en schoon en dan voor een leuke prijs helemaal top :thumbup: dan is het te hopen dat de toeristenbelasting in je gemeente niet te hoog is. Las pas dat er een gemeente in ZH is die 2.75 per nacht per persoon rekent dan wordt het al snel duur. Succes en laat het weten wanneer je open gaat kom ik een keer :cheers:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door de Jonckheer »

Mijn favoriete type cp heeft geen toiletgebouw want dat maakt het maar onnodig duur. Niet eens zozeer het gebouw maar dat dagelijkse onderhoud. Aangezien wij (en de meeste met ons) sanitair aan boord hebben maken wij geen gebruik van een dergelijke voorziening. Water, aftap mogelijkheid, stroom en wifi, that's it.
willemzon
Berichten: 1751
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door willemzon »

Dat is ook mijn mening, WiFi hoeft voor mij nog niet eens, dat heb je ook zelf en dat tussen de 10 en 15 euro.

Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door jheeck »

De WiFi-behoefte is bij mij afhankelijk van de 4G/5G ontvangst ter plaatse en wat dat betreft zijn we in Nederland aardig verwend.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
Snarfsel
Berichten: 645
Lid geworden op: wo 09 dec 2020, 9:51
Locatie: Daar waar mijn camper staat!

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door Snarfsel »

de Jonckheer schreef:
do 27 mei 2021, 16:04
Mijn favoriete type cp heeft geen toiletgebouw want dat maakt het maar onnodig duur. Niet eens zozeer het gebouw maar dat dagelijkse onderhoud. Aangezien wij (en de meeste met ons) sanitair aan boord hebben maken wij geen gebruik van een dergelijke voorziening. Water, aftap mogelijkheid, stroom en wifi, that's it.

+1
Wifi niet nodig voor mij
Biker for life!
My camper, my home!
Too old to die young!
tonic
Berichten: 2444
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door tonic »

Mijn ideale camperplaats?

1tje waar een plaatsje vrij is. Tjonge wat een ellende afgelopen tijd weer diverse keren van camperplek naar camperplek gereden.
Vol en raampje aan raampje lekker knuffelen. Je weet ook nooit of er nog iemand weggaat.
Dus wij zijn weer eens tot de conclusie gekomen dat die camperplaatsen niet aan ons besteed zijn. Voor een paar euro's meer staan we lekker ruim op de camping. 1 telefoontje en je weet of er plek is. Scheelt ook weer een hoop diesel :-B . Dus onderaan de streep goedkoper :-B
Plaats reactie