Voorwaarden camperplaats

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door Jan en Simonne »

Ik denk het ook.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
AadenAnke
Berichten: 13179
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door AadenAnke »

En dat verdienen is onze hele maatschappij op gestoeld. Willen we allemaal en de waarde van de aandelen in vakantie parken moet omhoog om ons pensioen te dekken. En groot gedeelte wil het dus die krijgt het en de rest meedoen of wegwezen. Buiten de enkele hobbyist die een CP begint voor de lol gaan ze allemaal voor de euro's dus gewoon dokken en zoveel mogelijk. De prijs en bezetting balancerend op het hoogste niveau

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door Bob Diesel »

Die enkele hobbyist word het door wet en regelgeving in NL onmogelijk gemaakt

De echte zijn naar het zonnige zuiden afgereisd , en hebben daar op vele plaatsen ,kleinschalig
Een paar bezoekers plekken gerealiseerd, meestal een voudig wat voorzieningen aangaat
En dan vaak ook om regelmatig een ander gezicht te zien , en zelf aanspraak te hebben
En een kleine ondersteuning in hun inkomen te hebben
Niet om rijk van te worden :idea:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door Dafluc »

Ik denk echt niet dat een uitbater van een camperplaats slapend rijk wordt. Dat het geld tegen de plinten klotst. Er moet flink geld uitgegeven worden voordat er een cent binnenkomt. Daar gaan vaak jaren en jaren overheen voordat je dat eruit hebt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
JaapB
Berichten: 613
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 10:02
Locatie: 8x

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door JaapB »

Sinds ik vorige week berichtte over mijn buurman (800 mtr verder) die voor z’n lol een simpele CP wil beginnen heb ik dit draadje een beetje gevolgd.
Er zijn camperaars die gratis willen staan. En eventueel elektra apart betalen als dat nodig is.
Er zijn camperaars die alles willen zoals op een camping, maar de prijs te hoog vinden. Want het is een camperplaats.
Dan heb je nog camperaars die hutje mutje tegen elkaar op een stuk asfalt willen staan.
En mensen die in de vrije natuur willen staan.
En, en dat is niet onbelangrijk, er zijn mensen die altijd wat te klagen hebben, de zgn zeikers.
Om dan weer even terug te komen op mijn buurman.
Zoals ik vorige week schreef is hij al €12.000 kwijt aan plannen, tekeningen laten maken, 3 voud bij 2 instanties inleveren, afgekeurd, weer tekeningen laten maken, enz enz. (Ik heb het al eens opgenoemd.)
Dan moet hij nog beginnen met de verharding van de grond.
Elektra voor verlichting, water, riolering, en weet ik veel wat.
Maar ook voor een simpele CP moet je eea aanleggen.
De grond is van hem zelf, dus geen kosten en geen pacht.
Dan is het toch logisch dat hij wat terug wil verdienen al doet hij het voor z’n lol
en dat gaat niet met €5 per nacht.
En zo is het gewoon met elk stukje grond in NL.
Iets aanleggen en beginnen kost een hoop geld.
Dethleffs Trend T7017, automaat, 150Pk, 2018.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door Zadowolony »

Als ik zie wat er soms voor camperplaatsen in Nederland wordt gevraagd, ga ik voor dat geld liever naar een svr camping. Vind ik nog gezelliger ook. Ik vind sociale contacten onderweg ook een verrijking. Men doet op dit forum vaak minachtend over Camperaars die graag op een camping staan: nou zo’n stel zijn wij!!
Ik zie de lol van een asfalt cp echt niet zitten. Vorig jaar een prachtige svr camping in drente met zwembad voor 11 euro per nacht inc onze hond. Daar blijven we dan rustig een weekje staan. Zou ik op een cp niet doen.
Laatste keer dat ik op een cp in november was, zijn we gevlucht doordat we werden bespiedt door allerlei volk in kleine snelle autootjes, we hebben het niet afgewacht en zijn doorgereden. Ik snap Bob ook wel dat hij terug is gegaan naar de caravan, stuk goedkoper ook. Dat laatste doen wij niet, maar we gedragen ons wel zo
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door Bob Diesel »

:wink: :bow: :cheers:
Id als ik voor het uitgegeven bedrag
Gelijkwaardig kwalitatief en leeftijd een andere camper HAD kunnen vinden
Dan had ik het nog overdacht :roll:
Maar ook het camper gedoe :!: de laatste jaren waren wij zat

Net als dat we een na aantal jaren gestopt zijn met overwinteren in SP
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door marjasjaak »

@ JaapB
Vele zullen denken €12000 voor alleen de plannen dat is veel.
Maar het wijzigen van een bestemmingsplan in Nederland is gewoon duur.
En dan heb ik het nog niet eens over de willekeur aan leges die gemeentes vragen.

Je wilt toch in X aantal jaar je investering eruit halen. Aanleg van elektra, ga maar eens 100 meter grondkabel halen in de bouwmarkt.
In de stroomprijs zit ook een stukje aanleg installatie verwerkt.
Dan is het helemaal niet gek dat een beetje camperplaats 15 a 20 euro vraagt voor een nacht.

Maar veel camperaars verwachten de luxe van een camping voor camperplaats prijzen. :think:

Wij staan meestal 75% op campings en 25% op camperplaatsen.
We zeggen vaak, onze caravan heeft een Mover van 180PK :lol3: .

Sjaak
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door B1gcheese »

Iedereen moet lekker zelf weten hoe hij invulling geeft aan het 'camperen'. In de zomer staan wij graag op campings, dan willen we lekker buiten kunnen zitten, beetje BBQ-en, luieren in de zon op de Lamzac. We trekken vaak wel verder na een paar nachtjes. Buiten het seizoen staan we vaker op een camperplaats bij een stadje, even shoppen en hapje eten, biertje drinken en dan weer terug naar de camper. Dan is een asfaltplaats prima. De laatste tijd waren we eigenlijk alleen maar op campings te vinden omdat er verder toch niets te doen was.

Dat Bob voor een caravan heeft gekozen begrijp ik helemaal, financieel ook veel verstandiger. Zelf vind ik een caravan teveel gedoe, ik zie huwelijken stranden op het opzetten van het hele spul. Heeft wel amusementswaarde, dat dan weer wel :-B

En weer terug on topic: een camperplaats mag van mij best een paar centen kosten. Maar het moet wel in verhouding zijn met wat geboden wordt, en als het net zo duur is als een camping dan kiezen we waarschijnlijk daarvoor.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
willemzon
Berichten: 1751
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door willemzon »

Ga eens je personenauto voor 24 uur in of bij de stad parkeren, dat is in veel gevallen ook niet gratis, waarom zou een camperplaats dan gratis moeten zijn.
Ik doe vaak receptie werk op de stadscamping deventer kosten 22.50 pn, incl stroom toilet en douche aanwezig, vinden sommige mensen ook te duur, ik zeg dan dat het dagtarief parkeren in Deventer 25 euro kost.

Gr willem.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door B1gcheese »

Dan is Deventer net zo duur als Rotterdam Centrum :crazy:
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
AadenAnke
Berichten: 13179
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door AadenAnke »

Nu heb ik al een aantal keren op die camping gestaan pracht lokatie ff met het pontje over en je staat met een zucht en een scheet in het centrum :thumbup: maar de prijs van de camping vond ik pittig voor wat ik er voor terug kreeg ben zat boeren en svr campings tegen gekomen voor rond de 12 tot 15 euro die qua voorziening beter waren maar ja die lokatie hè zal er vast nog wel eens naar toe gaan :shh: parkeren voor
25 euro per dag gaan we niet doen dan zoeken we wel een andere stad op.

Gr. Aad
willemzon
Berichten: 1751
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door willemzon »

B1gcheese schreef:
ma 03 mei 2021, 11:19
Dan is Deventer net zo duur als Rotterdam Centrum :crazy:
Alleen deventer is veel mooier :-B
Aad, natuurlijk zijn er zat goedkopere plaatsen, maar de lokatie bepaalt de prijs, wat dacht je wat het pachten van die grond kost.

Gr willem.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
AadenAnke
Berichten: 13179
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door AadenAnke »

Nu ben ik een geboren en getogen Rotterdammer en moet beamen dat Deventer een mooie stad is maar buiten alle verschrikkelijk lelijke dingen in Rotterdam zijn er echt wel prachtige plekjes hoor en ze hebben 81 jaar geleden niet alle oude plekjes plat gegooid. Als je de weg weet nog zat pracht stukjes te vinden. Maar dat vertellen we niet aan iedereen :shh:

Gr. Aad
Plaats reactie