Voorwaarden camperplaats

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Veebee
Berichten: 866
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 23:47

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door Veebee »

Mooi, is er ook geen discussie meer...... :cheers:
Het gaat niet om wat je doet ! , maar hoe je het doet !
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door Cee Pee »

En gelukkig is Nederland klein genoeg om van welke plaats dan ook in één dag de grens over te zijn.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31960
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door Bob Diesel »

Mooi hė :cheers:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
johan1950
Berichten: 1377
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door johan1950 »

Laten we even reëel zijn.
Het aantal campers in Nederland is de laatste jaren enorm toegenomen en het gros van de "nieuwe" camperaars wil op een camperplaats staan met allerlei voorzieningen zoals douches, toiletten, enz. en wil er ook voor betalen.
De eigenaren van camperplaatsen spelen hier op in en gaan deze faciliteiten bieden waarbij de prijs wordt aangepast.
Alhoewel ik dit ook niet leuk vind kan ik ze geen ongelijk geven. Op hetzelfde aantal vierkante meters kan na een investering in een toiletgebouw plotseling drie tot vier keer zoveel verdiend worden en aan klandizie geen gebrek.
Ik denk dat we moeten accepteren dat dit de nieuwe norm is.
Johan en Ina Gols
Gebruikersavatar
hans51
Berichten: 1010
Lid geworden op: wo 24 jun 2009, 19:40
Locatie: Ponte de Sor Portugal

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door hans51 »

MonRoe schreef:
zo 02 mei 2021, 22:17
Ze eisen niets, maar plaatsen slechte reviews of klagen bij de eigenaar omdat er geen toilet of douche of erger nog, geen afwasplaats is en daardoor gaan camperplaatsen dit wel maken. Gratis hoeft voor mij echt niet, maar het ziet er naar uit dat er over een jaar of 2 geen simpele camperplaatsen meer zullen zijn.
Dit is dus precies wat ik bedoel , ze draaien de leuke (betaalbare plekken )zelf de nek om met hun geklaag aan comfort .Meestal zijn dit de nieuwbakken camperaars de juppen die alles willen als het maar niet in hun camper hoeft want dan kan deze wel eens vies worden van binnen of minder waard worden maar wel door klagen de prijs opdrijven :bang:
Ik ga er verder geen energie in steken want alles wat je schrijft is toch niet goed .

Groet hans51.
Bij ons valt niets te erven.
Want we reizen tot we sterven
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80383
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door Dafluc »

Jouw mening is jouw mening en dat is prima Hans. Alleen jammer dat camperaars met een andere mening meteen worden weggezet als nieuwbakken en juppen. Hebben camperaars toch een handje aan. Vinden dat hun manier van camperen de enige juiste is. De markt speelt nou eenmaal in op de vraag. Er zijn ook geen auto's meer te koop met houten wielen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27445
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door Marco Polo »

:thumbup:

Ik zit zelf ook niet te wachten op duur betaalde campingplaatsen - als jup met een duur betaalde camper die helemaal uitgewoond wordt :mrgreen: - maar dit is wel weer een stelletje dooddoeners bij elkaar :P :-B
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op do 02 nov 2023, 2:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80383
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door Dafluc »

:lol3:
Afbeelding
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door Jan en Simonne »

Dafluc schreef:
zo 02 mei 2021, 22:59
Jouw mening is jouw mening en dat is prima Hans. Alleen jammer dat camperaars met een andere mening meteen worden weggezet als nieuwbakken en juppen. Hebben camperaars toch een handje aan. Vinden dat hun manier van camperen de enige juiste is. De markt speelt nou eenmaal in op de vraag. Er zijn ook geen auto's meer te koop met houten wielen.
Ik vind niet dat mijn manier van camperen de juiste manier is, maar het is wel MIJN manier.
En de mogelijkheden daartoe verdwijnen meer en meer, omdat anderen HUN manier hebben, en die manier brengt veel meer geld in het laadje.
Daardoor verdwijnen de simpele overnachtingsplaatsen en dat is gewoon heel jammer.
Wij weten in Nederland nog wel een aantal vrije plekjes, maar ook die worden steeds minder.
Gelukkig is het buitenland niet ver weg en daar zijn nog wel gewone overnachtingsplaatsen te vinden.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31960
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door Bob Diesel »

Uitstervend ras hier :mrgreen:
Mutatie der camperbezitters is gaande
Laatst gewijzigd door Bob Diesel op ma 03 mei 2021, 9:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6048
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door TestCase »

Veebee schreef:Take it or leave it, te duur ? Rij door, voldoet ie ? Ga er staan.
Zolang er gratis plaatsen zijn ( en die zijn er ) is het toch prima.
Overigens mogen anders denkenden ook wensen hebben, toch ? Zij eisen niets.....
Iedereen mag wensen hebben dus ook de camperaar die een simpele cp wil. Het topic gaat over wat willen jullie en dat schrijven wij hier.
Wanneer er een gevarieerd aanbod is dan is iedereen blij en is er keuze, dat is het beste.
Probleem wordt het wanneer mensen gaan klagen over wat er NIET is, dan moet je er niet gaan STAAN. Klagen is ook, indirect, eisen.
Een toilet/douche gebouw neerzetten en schoonhouden is een hoop werk en dat moet betaald worden, vaak lees ik dan weer dat het niet schoon genoeg is of te oud. Gebruik je eigen spullen dan denk ik en ruim het zelf op, moet je thuis ook.
(Of mag ik dat niet zeggen?)

Ik sluit mij daarom aan bij anderen die schrijven, graag simpel! ('Mag ik dat wel zeggen, ja dat mag ik zeggen'Afbeelding. Net zoals anderen hun wensen uiten.)
Ik ga niet staan waar ik het te duur vind en daarover toch klagen.
Die onterechte slechte reviews zijn in mijn ogen een probleem voor simpele cp's, eigenaren gaan dan toch maar....

\\Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door Jan en Simonne »

@ Bob: Ik denk het ook.
Zoals wij camperen is hartstikke eng.
Ik kan het niemand aanraden.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27445
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door Marco Polo »

Gaat het niet om.
Camperen is massa geworden.
Massa = geld = investeringsmogelijkheden = terugverdienen.
Plaats reactie