Voorwaarden camperplaats

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
toppiedus
Berichten: 71
Lid geworden op: di 11 sep 2007, 19:27

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door toppiedus »

Moet je daarvoor dan perse een keuze maken?

Soms als we een nachtje staan en doortrekken is het al snel goed genoeg, mits niet aan een drukke weg, of veel hang mensen ( jongeren of ouderen 😁)

Zijn we een weekendje weg ga ik graag in de buurt van een riviertje of beek staan en lekker een paar uurtjes vliegvissen.
Mijn vrouw leest dan graag een boek, en dan is het wel fijn om tafel en stoelen neer te zetten.
Sowieso heb ik liever wat meer ruimte als hutje mutje, wil daar dan ook best wel voor betalen.

Drukke camping liever niet maar mooie camperplaats met wat voorzieningen bij de boer heeft dan wel de voorkeur
***niets is helemaal waar***
**en misschien zelfs dat niet**
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door Hoofdnoorman »

willemzon schreef:
ma 03 mei 2021, 15:09
B1gcheese schreef:
ma 03 mei 2021, 11:19
Dan is Deventer net zo duur als Rotterdam Centrum :crazy:
Alleen deventer is veel mooier :-B
Aad, natuurlijk zijn er zat goedkopere plaatsen, maar de lokatie bepaalt de prijs, wat dacht je wat het pachten van die grond kost.

Gr willem.
De grond kost Deventer niets. De camping is van gemeente Deventer.
Voor zover het mij bekend is en ik mij herinner uit de verhalen, behoorde het ooit toe aan Hertog van Gelre die de westoever van de Ijssel vanaf Het Dyckhuus (Terwolde) tot aan nu zo ongeveer de A1 als ik mij meen te herinneren, in bezit had.
Ter plekke van ongeveer de camping, eigenlijk nog een 150 meter stroomopwaarts, lag een Burcht/Slot/Fort Altena welke de bijnaam had van "Kieck in den pot". Drie van deze bouwwerken zijn in 1521 gebouwd om de stad Deventer in de gaten te houden om daarna in 1527 weer afgebroken te worden, nadat Karel V de Hertog van Gelre had verslagen en er een landverdeling kwam. Het Worpplantsoen, de Hoven en de lage uiterwaarden die bij Slot Morgenstern beheerd werd, Kieck in de pot en slot Stercke Schans tot net na de A1, zijn toegevoegd aan Deventer en behoorden daarna toe aan (op papier) Overijssel.
Ik had het genoegen om gebroeders Witteveen (Brink 33) als buren en klanten te hebben gehad. Heel veel uren heb ik bij hen geluisterd naar verhalen en tekeningen/kaarten gezien van de historie van Deventer.

Maar het moet gezegd worden, de locatie daar is echt prima. Het is echter wel aan Stichting Bergkwartier te danken dat men het Ijsselhotel heeft gerenoveerd. Voor die tijd was de camping daar een echte puinhoop. Zowel letterlijk als figuurlijk.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8651
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door seth_space »

Hoofdnoorman schreef:
ma 03 mei 2021, 23:18
De grond kost Deventer niets. De camping is van gemeente Deventer.
Niet als je kijkt naar de uitbaters van de stadscamping.
Stadscamping Deventer
en/of Camping De Worp

De Worp 12
7419 AD DEVENTER
+ 31 570 613601

IdeMax BV
bank: NL40 ABNA 0631 7723 83
KvK : 0808.3002
https://companyinfo.nl/organisatieprofi ... 0830020001
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door Hoofdnoorman »

Ik denk dat dit gewoon de beheersmaatschappij is die de camping gebruikt. Het is mij niet bekend dat de gemeente het werkelijk verpacht heeft. Volgens mij mag dit ook helemaal niet en ik meen mij zelfs te herinneren dat er daar ook geen vaste bebouwing mag zijn. Vroeger stond ook alles daar op wielen, de toiletwagens en de receptie/verblijf beheerder. Ik ga morgen eens even bellen met de gemeente secretaris. Ik ken haar persoonlijk en wil dit wel eens weten.

Er zit nu wel wat serieuzer volk aan het roer.
Zoals ik al schreef, was het vroeger een zooitje. De camping een aanvulling op het, destijds, eveneens Gemeentelijke Zwembad. (Inderdaad in het ijsselwater)
zwembad-in-ijssel-van-boven-e1530275003945.jpg
zwembad-in-ijssel-van-boven-e1530275003945.jpg (202.26 KiB) 660 keer bekeken
Mijn jeugdjaren heb ik op De Worp gewoond en ben daar dus opgegroeid. Zowel het plantsoen, de smederij, de uiterwaarden was onze gebruikelijke speelplaats. Jaar op jaar werd de camping open gehouden door studenten en/of mindere serieuze sujetten die even zo vaak met de kas ervandoor gingen.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door AadenAnke »

Ja dat hotel ziet er prachtig uit Rudy leuke foto van de oude situatie en ja die figuren die met de kas er vandoor gaan ook toen al dus de tijden veranderen niet echt :lol: we lezen wel wat het antwoord van de secretaris is :shh:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door Hoofdnoorman »

Ja, die is deze week niet bereikbaar.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
MattR83
Berichten: 16
Lid geworden op: za 23 jan 2021, 15:07

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door MattR83 »

Bedankt voor de vele reacties, ik zit nu op pagina 6 met lezen en ga mijn afwegingen maken. Ik heb een ontheffing op recreatief nachtgebruik. Dus kan zowel een minicamping als camperplaats te maken. Ik overweeg beiden. maar niet op hetzelfde deel van het terrein. Ik zelf heb altijd met een Tent/vouwwagen en caravan gekampeerd. En snapte die loosput niet, Ik had altijd dat zwarte emmertje als voorheen omschreven, of een vuilwatercassete onder de wagen. En leegde deze bij sanitairgebouw. Om bij elke plek zo'n loospunt te maken in de bodem is natuurlijk erg kostbaar. en gezien de kleine afstand op het terrein lijkt het me enigszins overbodig. Helemaal omdat camperaars zo min mogelijk willen betalen voor een plek, dat wilde ik als kampeerder zelf ook. Ik stond ook in Noorwegen met mijn caravannetje langs de weg.

Ook de minicamping zal gericht zijn op rust (klein en hopelijk fijn). Hier komen zoals nu gepland 2 douches en 2 toilleten, Afwasplek, Wastafel. Gewoon minimaal, maar wel het noodzakelijk. Belangrijkste is dat het SCHOON is in mijn beleving. Gratis zal het niet worden zoals veel zullen hopen, maar ik ben geen overheidsinstelling en zal dus wel een vergoeding moeten vragen. Ik neem zeker verschillende tarieven in beraad voor bv de minicamping in vergelijking tot de camperplek. Alleen zie ik op de grootte van de plekken eigenlijk dan eigenlijk geen verschil tussen die 2. omdat de camperaars als de kampeerders ook naar het sanitairgebouw kunnen en dus alle faciliteiten kunnen gebruiken. Met douchemuntjes werken is commercieel gezien mogelijk wel interresant, maar zelf heb ik er al hekel aan. net zoals die drukknop douchjes die om de seconde uitvallen.

Ik heb nog even de tijd want ik moet de grond nog aanpassen en deels verharden. Deze zal niet waterpas komen te staan. ivm afwatering van regen.
Luifeltjes en stoeltjes mogen gewoon, want waarom zou je dat niet gebruiken als het erbij zit. Dus 1 asfvalt plaat kan al niet, omdat dan de luifel niet vastgezet kan worden of hebben die luifelsmakers daar al iets voor verzonnen?

Ik wil jullie in ieder geval alvast bedanken op de vele nuttige reacties. En zal pagina 6 tot momenteel 11 later nog eens goed doornemen.
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4380
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door jheeck »

Een loosput op elke plaats is wel erg veel van het goeie, bovendien wijkt de positie van de looskraan per camper natuurlijk af dus da's lastig plannen. Eentje op een makkelijk bereikbare plek is fijn.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door Hoofdnoorman »

Luifeltjes en stoeltjes mogen gewoon, want waarom zou je dat niet gebruiken als het erbij zit. Dus 1 asfvalt plaat kan al niet, omdat dan de luifel niet vastgezet kan worden of hebben die luifelsmakers daar al iets voor verzonnen?
Ja hoor, ik heb een boormachine bij mij. :-B
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27440
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door Marco Polo »

En dat is niet eens eens een grapje :D :D :D
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door macfocus »

Maareh, als het waait gaat de luifel gewoon in. Want zelfs als je de poten vastzet, krijgt je doen en de armen serieuze klappen, wordt ie niet beter van. Ergo, geen issue van maken.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door B1gcheese »

Om het je nog makkelijker te maken: de NKC biedt adviesmogelijkheden voor ondernemers die een camperplaats willen beginnen.
https://www.nkc.nl/advies/camperplaats- ... perplaats/
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8651
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door seth_space »

En dan zijn we weer rond, zie pagina 1 van dit topic 😊
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door Hoofdnoorman »

macfocus schreef:
wo 05 mei 2021, 12:43
Maareh, als het waait gaat de luifel gewoon in. Want zelfs als je de poten vastzet, krijgt je doen en de armen serieuze klappen, wordt ie niet beter van. Ergo, geen issue van maken.
Ik schroef de poten in het wegdek. Gebruik mijn plafondsteunen om de luifel strak te houden en twee 60 cm haringen of schommelogen waarbij ik de spanbanden de boel vast zet. En, ik heb vreselijke stormen meegemaakt, luifel blijft uit. Ik heb dat ding niet voor niets.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Plaats reactie