Voorwaarden camperplaats

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1719
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door marjasjaak »

Weet niet wat voor camper Tonic heeft, maar in zo'n witte camper val je toch wel op.
Sjaak.
Vopper
Berichten: 2179
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door Vopper »

tonic schreef:
zo 30 mei 2021, 10:00
Maar ik snap dit verhaal toch niet helemaal. Als je nou helemaal niks nodig hebt en je hebt alles zelf bij. Dan is Nederland toch 1 grote camperplaats.
Dan kun je toch overal parkeren en overnachten? Ik doe dat al jaren en laat er gewoon decampersitepakkansberekening op los. Zelf heb ik nog nooit een bekeuring gehad en heb ook nog maar heel weinig gehoord dat mensen er 1 gekregen hebben. Laat ik dan eens een keertje een boete krijgen dan heb ik al die tijd toch bijna voor niks gestaan. En daarbij moet dat camperen toch 1 groot avontuur zijn? Maar toch om een 1 of andere reden vinden mensen dat camperknuffelen wel erg fijn en staan ze dus graag raampje aan raampje. En voor dat sociale contact zijn nou net campings uitgevonden volgens mij.

Zelfs in landen waar je legaal wrij mag staan zoeken die camperaars elkaar op om te gaan knuffelen. Dus zal ook wel iets met angst te maken hebben. En voor die veiligheid met slagbomen en hekjes hebben ze ook camping uitgevonden. En voor dat veiligheidsgevoel betaal je dan een paar euro meer. Maar misschien snap ik het fenomeen camperplaats niet.
Die afweging heb ik ook weleens gemaakt, een boete is nog wel te doen.
Maar als je midden in de nacht wordt weggestuurd waar moet je dan heen?
Dat weerhoudt me dan om wild te gaan staan
:(

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Will
Berichten: 3524
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door Will »

Angst is een slechte raadgever en het hoort ook bij het avontuur al die camperdealers prijzen hun waar toch aan als een avontuur.
Tonic heeft natuurlijk gelijk maar de meeste waaronder ik houden het bij huisje boompje beestje.
Wij stonden op Texel alles was leeg komt er een camper aan die prikt hem vlak voor zijn voorganger nou ik had uit mijn vel gesprongen.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
tonic
Berichten: 2412
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door tonic »

FrankJC schreef:
zo 30 mei 2021, 10:49
tonic schreef:
zo 30 mei 2021, 10:00
Dan is Nederland toch 1 grote camperplaats.
Dan kun je toch overal parkeren en overnachten?
Moet je eens in Zeeland proberen en dan met name in Renesse, Veere of Middelburg, kost 140,- per overtreding, de kans dat je betrapt wordt is behoorlijk groot. Dat je nooit een bekeuring hebt gehad is geen maatstaf. Ik ken ook zat plekken waar je niet mag overnachten maar waar de pakkans erg klein is bv een carpoolplaats.
Daar heb je gelijk in maar ik hou er in mijn planning rekening mee dat ik niet op zo'n hotspot eindig. En dan zijn er plaatsjes genoeg te verzinnen waar het wel kan. Ik denk ook dat die regels op de meeste plaatsen in Nederland geschreven zijn om te voorkomen dat er van die rondtrekkende zigeunerfamilies op parkeerplaatsen terecht kommen. Zoals je in het buitenland nogal eens ziet. Voor dat enkele campertje dat ergens staat worden de regels voor mijn gevoel anders gehandhaafd. Maar dan moeten we natuurlijk weer niet gaan camperknuffelen als er eens ergens een eenzame camper staat. Maar meestal als er 1 schaap over de dam is klontert het weer samen. En ik heb nooit een verbaal gehad en ben ook nog nooit weggestuurd. En wordt ik dan wel weggestuurd in het host van de nacht dan hoort dat bij het avontuur :-B . En heb ik zo weer een ander verlaten plekje gevonden. Maar het was wel 1 van de redenen om voor een buscamper te gaan en niet voor een joekel van 7 meter met een grote schotel op het dak.
tonic
Berichten: 2412
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door tonic »

Neem nou de camperplaats in Zaltbommel, gratis met plaats voor 6 campers. Kom er geregeld langs staan er 13 !!! Die 7 extra staan op de parkeerplaatsen welke voor touringcars bedoelt zijn. Er wonen mensen op een korte afstand en dan vinden we het gek dat die plaats gaat verdwijnen of een betaalplaats gaat worden? Sommige inwoners zijn al niet blij met die 6 plaatsen voor de deur, dus laat staan als het er 13 zijn. Dus dat regent klachten.
Ik snap echt niet wat er in die hoofdjes van camperbaasjes van die 7 campers omgaat :bang: ! Als je dan op een plaats gaat staan waar het eigenlijk niet mag zoek dan een ander plaatsje en niet op/bij die camperplaats. Of rij door! Maar dat camperknuffelen schijnt toch een verslaving te zijn. En dat gratis werkt als een magneet en is blijkbaar het begin van de ellende.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51044
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door Kroppie »

en schijnbaar moet het gratis omdat ze dat luxe ding al betaald hebben(of op de pof), en nu is er niets meer over zodat je enkel nog van de luxe in dat ding kan genieten meer niet.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door dieseltje+ »

@tonic
Help me ff, in je laatste bericht.

Citaat uit dat bericht:

" Als je dan op plaatsen gaat staan waar het eigenlijk niet mag zoek dan een ander plaatsje op "

Opvallende opm. voor iemand die in andere berichten aangeeft regelmatig op plekken te staan waar het niet is toegestaan en tevens dus gratis maar er een pak/boete kansberekening oplos laat.
En ja dat camperknuffelen....not my cup off tea. Kippevel krijg ik daarvan.
Heb zelf ook nog wel eens de neiging om " wild " te gaan staan. Vriendin wil het niet en ze heeft een punt. Denk dat we daar onze eigen glazen ingooien.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
tonic
Berichten: 2412
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door tonic »

Niks opvallend aan hoor :-B . Ik km voor mijn werk vaak langs de camperplaats in Zaltbommel en verwonder me elke keer weer.
Als ik ergens ga staan waar het niet mag is het een rustig plekje waar niemand anders staat. En zeker niet tegen een al volle camperplaats aan.
Dus vandaar rij door en zoek zelf een plekje :-B
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31821
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door Bob Diesel »

Je gaat met die glimmend witte bak toch niet een smal achter af landweggetje in rijden
Weet je hoe veel krassen je dan kan krijgen :wink:

Doe je dat wel , ontdek je nog eens wat
Zekers als je zo maar naar het buitenland ,,erg eng ,,durft te gaan
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Jan en Simonne
Berichten: 18579
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door Jan en Simonne »

Daar moet je toch niet aan denken...
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
henk58
Berichten: 12
Lid geworden op: do 04 jun 2020, 21:10

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door henk58 »

veel voorzieningen
geen honden
en vooral gratis, we lijken wel tokkies
henk58
Berichten: 12
Lid geworden op: do 04 jun 2020, 21:10

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door henk58 »

MattR83 schreef:
za 08 mei 2021, 12:28
als je 2 nachtjes komt, mag je best 1 nacht gratis staan :bow:
gratis
henk58
Berichten: 12
Lid geworden op: do 04 jun 2020, 21:10

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door henk58 »

AadenAnke schreef:
do 27 mei 2021, 14:32
@TS ik denk dat je gewoon een paar plekken moet maken die je voorbehoud aan campers en deze iets verhard zodat we niet wegzakken en vast komen te zitten. Als de voorzieningen er zijn kunnen we deze gebruiken of niet. Stroom alleen tegen betaling en het jezelf niet te moeilijk maken. Als de camperaar waar krijgt voor zijn geld komt die echt wel. Een plek in de zon loosplek stroom tegen betaling centraal watertappunt en een sanitair gebouw eenvoudig en schoon en dan voor een leuke prijs helemaal top :thumbup: dan is het te hopen dat de toeristenbelasting in je gemeente niet te hoog is. Las pas dat er een gemeente in ZH is die 2.75 per nacht per persoon rekent dan wordt het al snel duur. Succes en laat het weten wanneer je open gaat kom ik een keer :cheers:

Gr. Aad
2,75 per nacht, verschrikkelijk wat een afpersers en wat duur.
henk58
Berichten: 12
Lid geworden op: do 04 jun 2020, 21:10

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door henk58 »

Bob Diesel schreef:
do 27 mei 2021, 16:57
Niet verder vertellen :shh:
Als de Baas nu ook al hard roept
Dat zo,n camping helemaal nog niet zo gek idee is

Je brengt er hier nog in verlegenheid :wink:
camping is een uitstekend idee, hoef je ook niet te parasiteren op de gemeenschap
Plaats reactie