Voorwaarden camperplaats

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1737
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door marjasjaak »

Dan geven ze in de reviews een 1. Omdat de dan vaak gratis of goedkope camperplek geen sanitair en electra heeft.
Sjaak.
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door Will »

In het buitenland zal het niet anders zijn want ook daar zal de vraag naar luxe groter worden de tijd staat ook daar niet stil.
Het is vraag en aanbod ons clubje rijd nog vijf jaar en dan is het vrije camperen over en het camperen is dan alleen nog weggelegd voor het grote geld. Op campings verdwijnen de stacaravans ook als sneeuw voor de zon en worden er allemaal luxe bungalows voor terug gezet en dat worden allemaal beleggings producten voor de vrinden van Rutte 4. :-B

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door dieseltje+ »

Hele topic doorgelezen. 12 mensen 13 meningen. Voor iedereen wat.
Wij zijn duidelijk een afwijkend camper gebruiker :wink:
Wat wij graag willen is rust en ruimte (klemtoom op ruimte) bij voorkeur 150m en meer, onverhard!
Verder niks nodig. Hoe simpel kan het zijn :-B Staan max 2 nachten op dezelfde plek.
Prijs? Eerlijk, letten we amper tot niet op. Gaat ons echt om de plek. Betalen regelmatig €20 of meer en vinden dat helemaal prima als wij blij zijn met de plek. Jachthavens, stadscentrums of dat soort plekken zijn aan ons niet besteed. Zelfs niet gratis, sterker nog, nog niet voor €15 per nacht toe. :wink:
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door Jan en Simonne »

Zoveel hoofden, zoveel zinnen.
Het is alleen jammer, dat de simpele plekjes verdwijnen, omdat mensen al die uitgebreide en soms erg luxe plaatsen willen.
Maar ja, daar wordt natuurlijk veel meer aan verdiend.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51283
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door Kroppie »

en dat wil iedereen die een plek beheerd, logisch .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1737
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door marjasjaak »

Voorbeeldje: in Den Oever waren 2 gratis camperplaatsen, 1 in de haven en 1 aan het IJsselmeer.
Deze zijn zonder voorzieningen, enkel asfalt en uitzicht. Voorheen gratis, nu komt er een 'mannetje' langs om €14,-- op te halen.
Als je moet betalen, dan zou ik toch wel basic camper voorzieningen verwachten, om in ieder geval je vuile water te kunnen lozen.
In Harlingen heb je een vergelijkbare CP, maar daar kan je wel voor €12,50 lozen, en voor €1,-- water innemen.
Zouden 'jullie' €14,-- betalen voor enkel een parkeerplaats?
Sjaak.
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door Zwerfsteen »

Nee, behalve wanneer ik echt in de buurt moet wezen en er geen alternatief is.
Met de nadruk op moeten.
Een vergelijk met een stad waar je ook voor alleen parkeren hetzelfde of meer moet betalen gaat voor mij mank omdat je daar dan waarschijnlijk zal moeten zijn.
Laatst gewijzigd door Zwerfsteen op zo 30 mei 2021, 9:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door Bob Diesel »

Liever niet
Maar je betaalt toch ook € 2 oid per uur
In een P garage ,Of nog meer in de stad

Vraag en aanbod oid :crazy:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door macfocus »

Jan en Simonne schreef:
zo 30 mei 2021, 8:45
Zoveel hoofden, zoveel zinnen.
Het is alleen jammer, dat de simpele plekjes verdwijnen, omdat mensen al die uitgebreide en soms erg luxe plaatsen willen.
Maar ja, daar wordt natuurlijk veel meer aan verdiend.
Dat is inderdaad hetgeen wat ik erg jammer vind.
Ook voor ons geen asfaltvlaktes en idd juist wel veel ruimte. Comfort is prima, maar dat is voor ons een douche die schoon is en lekker warm water geeft. Een toilet is eigenlijk al niet nodig. Sfeer, rust en ruimte is het allerbelangrijkste.
En ja, als we overnachten voro echt onderweg, dan pakken wel eens iets wat niet helemaal bij ons past. Das's dan en keuze
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1418
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door FrankJC »

Jan en Simonne schreef:
zo 30 mei 2021, 8:45
Zoveel hoofden, zoveel zinnen.
Het is alleen jammer, dat de simpele plekjes verdwijnen, omdat mensen al die uitgebreide en soms erg luxe plaatsen willen.
Maar ja, daar wordt natuurlijk veel meer aan verdiend.
Dat er meer aan verdiend wordt is maar betrekkelijk, luxe plaatsen en voorzieningen vragen ook luxe investeringen en dan is de vraag hoe snel je die terug wilt verdienen en dat bepaalt de prijs per nacht.
tonic
Berichten: 2452
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door tonic »

Maar ik snap dit verhaal toch niet helemaal. Als je nou helemaal niks nodig hebt en je hebt alles zelf bij. Dan is Nederland toch 1 grote camperplaats.
Dan kun je toch overal parkeren en overnachten? Ik doe dat al jaren en laat er gewoon decampersitepakkansberekening op los. Zelf heb ik nog nooit een bekeuring gehad en heb ook nog maar heel weinig gehoord dat mensen er 1 gekregen hebben. Laat ik dan eens een keertje een boete krijgen dan heb ik al die tijd toch bijna voor niks gestaan. En daarbij moet dat camperen toch 1 groot avontuur zijn? Maar toch om een 1 of andere reden vinden mensen dat camperknuffelen wel erg fijn en staan ze dus graag raampje aan raampje. En voor dat sociale contact zijn nou net campings uitgevonden volgens mij.

Zelfs in landen waar je legaal wrij mag staan zoeken die camperaars elkaar op om te gaan knuffelen. Dus zal ook wel iets met angst te maken hebben. En voor die veiligheid met slagbomen en hekjes hebben ze ook camping uitgevonden. En voor dat veiligheidsgevoel betaal je dan een paar euro meer. Maar misschien snap ik het fenomeen camperplaats niet.
willemzon
Berichten: 1756
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door willemzon »

marjasjaak schreef:
zo 30 mei 2021, 9:50

Zouden 'jullie' €14,-- betalen voor enkel een parkeerplaats?
Sjaak.
In principe niet, maar ga eens een middagje winkelen wat gooi je dan in de parkeerautomaat.
Of parkeer je personenauto eens 24 uur in de stad, dan kun je toch flink dokken.

Gr willem.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1737
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door marjasjaak »

Ja in een stad of bij een attractie is betalen heel begrijpelijk.
Maar Den Oever zie ik toch niet als een toeristische hotspot.
Sjaak
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1418
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Voorwaarden camperplaats



Bericht door FrankJC »

tonic schreef:
zo 30 mei 2021, 10:00
Dan is Nederland toch 1 grote camperplaats.
Dan kun je toch overal parkeren en overnachten?
Moet je eens in Zeeland proberen en dan met name in Renesse, Veere of Middelburg, kost 140,- per overtreding, de kans dat je betrapt wordt is behoorlijk groot. Dat je nooit een bekeuring hebt gehad is geen maatstaf. Ik ken ook zat plekken waar je niet mag overnachten maar waar de pakkans erg klein is bv een carpoolplaats.
Plaats reactie