Schuifdeur Fiat Ducato 250 eruithalen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
BenHteW
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 13 jul 2020, 20:34

Schuifdeur Fiat Ducato 250 eruithalen



Bericht door BenHteW »

Ik ben onze Ducato aan het ombouwen tot camperbus, maar even vergeten dat bepaalde delen van de schuifdeur bijna niet bereikbaar zijn om nu nog af te werken, nu het keukenblokje half voor de deur staat.

Ik zie boven, midden en onder bouten om de deur te demonteren, maar is dit te doen ? heeft iemand ervaring of tips ???

ik hoor het graag,
Ben
isoplus
Berichten: 6340
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Schuifdeur Ducato 250 eruithalen



Bericht door isoplus »

De deur is zwaar, dus dmv krik of iets dergelijks ondersteunen.
Goed merken hoe alles nu gepositioneerd is en foto's maken, de rest is een kwestie van goed kijken.
Op het net zijn wel video's te vinden hoe en wat, ff zoeken.
DJSmiley
Berichten: 3998
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Schuifdeur Ducato 250 eruithalen



Bericht door DJSmiley »

Bouten bij de schuifrail eruit halen en je pakt 'm er zo uit. (2 inbus bouten geloof ik op de kopse kant)

Ding is idd wel een beetje gewicht, kilotje of 40 gok ik. Ik heb m zelf ondersteunt met een kratje. Met 2 personen is veruit het makkelijkst.

De bovenste en onderste (met de gelijdewieltjes) hoeven niet los, die pak je zo uit de rails.

Als je 'm los hebt kun je ook de rail zelf eraf halen, dat is zoiezo aan te raden omdat daar in veel gevallen roest achter zit. Die kun je dan ook behandelen. 1 schroef in de zijkant en eens tuk of 5-6 boutjes aan de binnenzijde.
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1316
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Schuifdeur Fiat Ducato 250 eruithalen



Bericht door joske501 »

Beste,

Je hoef voor afwerking de schuifdeur er niet volledig uit te halen.
Open de schuifdeur tot halverwege
Teken de midden scharnier (rolgeleider) mooi af op de schuifdeur zelf met een fijne stift.
Ondersteun en lichtjes oplichten van de deur met een rolkriek aan de linker zijde. (steek een vod of stuk tapijt ter bescherming ertussen)
Maak de bevestigingsbouten los van de rolgeleider aan de linker zijde, en kant de rolgeleider er uit.
Nu kan je met de rolkriek achteruit rijden (zorg voor een redelijk vlakke ondergrond) en de schuifdeur tot op een 45° open brengen zodat je er bij kan om af te werken.

Zo heb ik het ook al gedaan om de bekleding opnieuw te lijmen die los was gekomen.

Indien je de schuifdeur er volledig uit haalt is dat een zeer moeilijke klus om deze weer fatsoenlijk af te stellen en zo wie zo werk voor 2 man.

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
BenHteW
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 13 jul 2020, 20:34

Re: Schuifdeur Fiat Ducato 250 eruithalen



Bericht door BenHteW »

supertip dankje !!!
BenHteW
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 13 jul 2020, 20:34

Re: Schuifdeur Fiat Ducato 250 eruithalen



Bericht door BenHteW »

supertip dankje !!!
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22716
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Schuifdeur Fiat Ducato 250 eruithalen



Bericht door PaulBng »

Zo heb ik het ook gedaan voor het inbouwen van de Softclose.
Prima methode.

Je hoeft zo de deur maar aan één kant op te tillen, prima te doen. Ik had er een krukje en een blokje hout onder voor de juiste hoogte. Als ie los is, krukje met deur en al een stuk opzij zetten.


Paul
Plaats reactie