Update NL camper van België naar NL.

Algemene campervragen en -opmerkingen.
tonic
Berichten: 2441
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Camper van België naar Diemen



Bericht door tonic »

Komen wij kijken :-B
Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 17:06
Locatie: Enschede

Re: Camper van België naar Diemen



Bericht door Wim Corduwener »

Wat ikzelf zou doen en de camper rijvaardig is op hem eerst te verzekeren en op naam te zetten en dan de camper rechtstreeks naar een bedrijf rijden die de APK uitvoert.
Normaal is het zo dat als je je camper niet op tijd laat keuren, ontvang je ongeveer twee maanden na het verlopen van de APK automatisch een boete van het Centraal Justitieel Incasso Bureau. Deze boete bedraagt op dit moment €130 + €7 administratiekosten.

Mocht je aangehouden worden met een auto waarvan de APK is verlopen, dan krijg je ook een boete. Je mag wèl met jouw auto naar een keuringsstation rijden, maar je moet kunnen aantonen dat je daar een afspraak hebt.
Dat laatste deel is jouw handvat: omdat je een camper net op naam hebt gezet waar geen APK op zit, is het goed uit te leggen dat je rechtstreeks naar een APK-bedrijf rijdt.
Mochten die wouten tóch een bekeuring uitschrijven, dan is € 137 stukken goedkoper dan het hele gedoe met een auto-ambulance huren en al het gedoe eromheen.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk, dubbellucht, achterwielaandrijving en luchtvering achter.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Camper van België naar Diemen



Bericht door iSonic »

MarcvandeMeent schreef:
vr 30 apr 2021, 19:01
Geacht forum, ik heb een Ducato 230 1.9 TD (massa rijklaar 2500 kg) op het oog. NL Kenteken. Deze is nu niet verzekerd en APK is van 2020.
Mijn vraag: heeft iemand een tip voor het huren van een autotransporter of een zg oprijwagen ?.
Dank alvast..
NL kenteken daar had ik overheen gelezen. Dan gaat transit platen niet. Rijdt de camper wel? Verzekering erop en naar apk keurings station rijden.
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Camper van België naar Diemen



Bericht door FrankJC »

Ik zou in dit geval een APK keuringsstation kiezen vlak na de grens met B.
Gebruikersavatar
Loeki
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 18 sep 2016, 9:04

Re: Camper van België naar Diemen



Bericht door Loeki »

Het zal een aardig prijskaartje worden eer de mobi thuis zal zijn

Misschien toch beter in de buurt gekocht gehad.........
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9048
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Camper van België naar Diemen



Bericht door gjvonk »

Loeki schreef:Het zal een aardig prijskaartje worden eer de mobi thuis zal zijn

Misschien toch beter in de buurt gekocht gehad.........
Op de site van dit bedrijf staan prijzen, er zullen vast meer van deze bedrijven te vinden zijn, ook in de buurt waar TS woont.
https://autotransportdirect.nl/?gclid=C ... 0mEALw_wcB

Ik weet niet wat TS duur vindt in relatie tot wat hij voor de camper betaald heeft en wat deze na transport en opknappen voor hem.waard is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Camper van België naar Diemen



Bericht door Kroppie »

bezint eer ge begint.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 17:06
Locatie: Enschede

Re: Camper van België naar Diemen



Bericht door Wim Corduwener »

FrankJC schreef:
za 01 mei 2021, 22:28
Ik zou in dit geval een APK keuringsstation kiezen vlak na de grens met B.
Van België naar Diemen is niet bepaald een wereldreis en ik vraag me af of die keuring niet gewoon in de buurt van Diemen kan gebeuren.
Maar de starter van dit topic heeft nog niet gereageerd, dus misschien is het probleem tussendoor al op opgelost.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk, dubbellucht, achterwielaandrijving en luchtvering achter.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Camper van België naar Diemen



Bericht door Kroppie »

is niet bepaald een wereld reis, maar als er wegens het niet gekeurd zijn iets wezelijks aan de hand is dan is dat toch wel leuk als dat voor het op reis gaan verholpen is, maar sommigen houden misschien van verassingen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
tonic
Berichten: 2441
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Camper van België naar Diemen



Bericht door tonic »

Als je de openingsvraag zo leest zal de camper helemaal niet veilig rijbaar zijn. de TS vraagt niet voor niks naar een transport mogelijkheid dmv een ambulance
Gebruikersavatar
Loeki
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 18 sep 2016, 9:04

Re: Camper van België naar Diemen



Bericht door Loeki »

Volgens openingstopic staat hij al op NL kenteken.
Waarom dan niet gewoon verzekeren in NL en naar de dichtsbijzijnde garage gereden om hem te laten keuren anno 2021
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Camper van België naar Diemen



Bericht door Peter LMC »

iSonic schreef:
za 01 mei 2021, 22:17

NL kenteken daar had ik overheen gelezen.
TS heeft gisteren middag het topic gewijzigd.
Stond er voorheen niet bij.
Wordt verwarrend zo.
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1594
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Camper van België naar Diemen



Bericht door DiffRental »

Als de camper niet rijdbaar is, even op verschillende auto transporteurs zoeken.

Ben even de naam kwijt van de transporteur waar ik ooit gebruik van heb gemaakt.
Voor het idee, een bestelbus van 5 meter lang en 2 meter hoog koste +/- 500 euro voor 700 km enkele reis.
Ze pakken de wagen dan mee op route en bezorging is dan binnen 7 tot 10 dagen.


De vraag is mij ook niet helemaal duidelijk, het is een camper met Nederlands kenteken die in België staat en terug naar Nederland moet?
Beetje meer info zou ook wenselijk zijn om een goed antwoord te geven.
Als de camper wel rijdbaar is en kort aan de grens staat, op naam zetten, verzekeren en net over de grens naar een keuringstation rijden.
Laatst gewijzigd door DiffRental op zo 02 mei 2021, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Peter
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Camper van België naar Diemen



Bericht door AadenAnke »

Dat is erg goedkoop hoor daar zal je er niet veel van kunnen vinden uurprijs truck met oplegger inclusief chauffeur 80ex btw en een toeslag per km is een gangbare prijs voor individueel transport.

Gr. Aad
Plaats reactie