Poi-bestanden Campercontact: wat nu?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Poi-bestanden Campercontact: wat nu?



Bericht door WimZ »

Als ze verkocht worden zullen ze ook moeten accepteren dat als iemand een boete krijgt ze ervoor op moeten draaien. Niet als er nu een bord staat dat het verboden is maar anders kun je als koper er van uit gaan dat je er mag overnachten. Ze hebben het tenslotte voor je uitgezocht en in een bestand gezet waar je voor betaald.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Poi-bestanden Campercontact: wat nu?



Bericht door Bob Diesel »

Suc 6 :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Poi-bestanden Campercontact: wat nu?



Bericht door TestCase »

Wat velen vergeten is dat het geld kost om ze te beheren etc. Veel info wordt door gebruikers verzameld maar iemand moet dit gestructureerd bijhouden.

Trouwens veel succes met het afschuiven van de verantwoordelijkheid, hebben sommigen bij navisystemen ook geprobeerd. De tomtom stuurde mij hierdoor! Of, de tt gaf 80km max aan!
Helaas!

\\Kees


AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8370
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Poi-bestanden Campercontact: wat nu?



Bericht door EasyBee »

WimZ schreef:
di 27 apr 2021, 13:47
Als ze verkocht worden zullen ze ook moeten accepteren dat als iemand een boete krijgt ze ervoor op moeten draaien. Niet als er nu een bord staat dat het verboden is maar anders kun je als koper er van uit gaan dat je er mag overnachten. Ze hebben het tenslotte voor je uitgezocht en in een bestand gezet waar je voor betaald.
Ik wil die discussie met een Franse, Spaanse, Portugese of Italiaanse politieagent wel zien. Van een afstandje dan, hè.
Jij toont met behulp van je campercontact POI aan dat je er wel mag staan en die agent druipt af. :lol3:
Of campercontact pakt de bekeuring op en vergoedt de schade aan jou. :lol3:
Het gros van de POI is aangeleverd door camperaars die daar een of meer nachten stonden en geen bekeuring opliepen.
Dat wil nog niet zeggen dat je er mag staan. Misschien toen wel, maar inmiddels niet meer omdat er te veel gingen staan met dank aan die POI.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Poi-bestanden Campercontact: wat nu?



Bericht door Aloys »

Premiumliner meldde, in het verkeerde topic:

Voor NKC leden die de campercontact camperplaatsen op hun navigatiesysteem willen zetten!

Ui de nieuwsbrief van 30 april:
Campercontact - Alle camperlocaties op jouw navigatiesysteem
Wil jij alle camperlocaties die op Campercontact staan op jouw navigatiesysteem zetten? Dat kan. Op veler verzoek bieden we jou als NKC-lid gratis downloads aan, zodat jij eenvoudig van de ene naar de andere locatie navigeert. De bestanden worden aangeboden in de bestandsformaten .csv, .ov2 en .kml.
Bestanden downloaden
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Poi-bestanden Campercontact: wat nu?



Bericht door Premiumliner »

Met excuses! En.. hartelijk dank voor de verplaatsing!
Om te downloaden moet je wel in kunnen loggen als NKC-lid.
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
mmdem
Berichten: 2874
Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 13:56
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Poi-bestanden Campercontact: wat nu?



Bericht door mmdem »

En dan blijft nog altijd het probleem bestaan van de legaliteit van de vermelde camper plekken....

Ik ben overigens sinds enige tijd geen lid meer van de NKC maar schaf wel ieder jaar de app aan.
Vriendelijke Groet, Theo

Dethleffs Esprit T 7010
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Poi-bestanden Campercontact: wat nu?



Bericht door Premiumliner »

mmdem schreef:
ma 26 apr 2021, 12:31
Ben benieuwd hoe het nu verder gaat met de POI bestanden van Campercontact. Zowel de App als wel de downloadbare bestanden staan vol met inmiddels illegale plekken. Ooit aangemeld door de leden maar nu (bv. Portugal) verboden om te staan. Veel camperaars varen blind op deze vermeldingen en zullen straks geconfronteerd worden met boetes.
Niet overal staan verbodsborden dus gaat men er van uit dat de vermelding in de App een soort "officiele" status betekent.
Misschien tijd voor een switch naar een gecontroleerd en bevestigd bestand.
U gaf aan €18,00 te hebben betaald voor het poi-bestand. Hoeveel denkt u dat het u zou gaan kosten als u gebruik zou kunnen maken van het door u genoemde gecontroleerd en beveiligd bestand?
We hebben het hier over op dit moment 35.798 locaties in de app! Hoe denkt u dat die het beste/goedkoopste gecontroleerd kunnen worden?
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8370
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Poi-bestanden Campercontact: wat nu?



Bericht door EasyBee »

De goedkoopste manier is natuurlijk dat de gebruikers melden of je er niet meer mag staan.
Tot nu toe kon iedereen aanmelden, dan kun je toch ook afmelden? Zelfde systeem hanteren.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Poi-bestanden Campercontact: wat nu?



Bericht door Zwerfsteen »

Een manier is om bij het openen van de app een tekst te laten zien waar bijv. staat dat de getoonde camperplaatsen aan veranderende wetgeving onderhevig kunnen zijn en dat er plaatsen kunnen zijn die na het opnemen in dit bestand door de eigenaar is gesloten.
Informeer u ter plekke naar de huidige situatie.

Zoiets, ik ben niet zo goed in dit soort teksten en het kan best beter of bondiger maar het gaat om het idee.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Poi-bestanden Campercontact: wat nu?



Bericht door jaap van duijn »

Dit alles voorgaande gelezen en kom dan met de vraag.
Kan ik die bestanden ook op of in een Clarion N302E navigatie zetten?
Ik bedoel die NKC

Dank Jaap
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Poi-bestanden Campercontact: wat nu?



Bericht door TestCase »

Die draait iGO als navi software dus ja. Download het .kml bestand en zet dat met naviextras op een sdcard zoals je met kaart updates zou doen. Zie verder de handleiding.

https://www.clarion.com/xe/en/products- ... index.html

\\Kees


Ps. Als je het nkc icoontje in het juiste formaat wilt stuur dan pb met je emailadres.
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
GeMa
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 10:19

Re: Poi-bestanden Campercontact: wat nu?



Bericht door GeMa »

Ik heb het complete POI bestand in KML formaat gedownload en (met naviextras) geïnstalleerd op mijn Pioneer AVIC EVO1. Ging probleemloos.
CamperGerrit

Re: Poi-bestanden Campercontact: wat nu?



Bericht door CamperGerrit »

Van mij kan die hele NKC de pot op. Wat een waardeloze zooi. Denken ze nu echt op deze manier goodwill te kweken?
Ik heb die POI's niet nodig, navigeer wel op adres, totdat iemand die ze gekocht, ze ergens ter downloaden aanbiedt.
Plaats reactie