Ramen/gasstel Moncayo opbouw

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
voyan
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 07 okt 2020, 16:55

Ramen/gasstel Moncayo opbouw



Bericht door voyan »

Hallo,

Ik ben bezig om mijn camper te repareren en daarbij heb ik enkele vragen:
- Ik heb alle ramen gedemonteerd om de kitranden te vervangen, maar kwam daarbij ook iets anders tegen. Aan de binnen van de ramen zit een soort rubberen inleg, zodat het raam (denk ik) beter afsluit tegen water. Bij 2 van de ramen is deze rand (misschien heet het 'inlegbies'?) behoorlijk kapot, dus ik wil deze vervangen. Kan iemand me helpen hoe ik het juiste rubber vind (en ook wat de naam is)?
- Op al mijn ramen zit een systeem waarbij je vanaf de onderkant een muggengaas omhoog trekt en de zonwering naar beneden (of andersom). Bij 2 van de ramen is die zonwering aan de zijkant kapot, waardoor hij niet meer netjes oprolt en de zonwering half blijft hangen. Ik wil hier nieuwe voor bestellen. Heeft iemand enig idee of dit los bestelbaar is en zo ja, waar ik dan moet zijn?
- Uiteindelijk moeten de ramen teruggezet worden in de camper. Hierbij heb ik volgens mij 2 soorten kit nodig: eentje die het raam vastlijmt op de polyester buitenkant en eentje die je om de randen van het raam spuit zodat het water er niet langs kan. Ik weet al dat je hier speciale elastische kit voor nodig hebt, maar ik hoor graag van jullie welke kit goed is (ik ben niet op zoek naar het goedkoopste, maar het beste).
- Er zat een 2-pits gasstel in, maar ik wil daar eigenlijk een groter gasstel in zetten (heb ook al een nieuw keukenblad, dus kan een grotere uitsparing maken). Kan ik er 'gewoon' eentje uitzoeken of moet je hierbij ook letten op bepaalde dingen (aansluiting ofzo)?

Hopelijk kunnen jullie me helpen. Mijn camper is uit 2000 en is een Fiat Ducato en de opbouw is van Moncayo.

Dank!
myway
Berichten: 15519
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Ramen/gasstel Moncayo opbouw



Bericht door myway »

Ik denk dat het Dometic s4 ramen zijn.
Een foto zou veel duidelijk maken.
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7518
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: Ramen/gasstel Moncayo opbouw



Bericht door eef van baal »

HIER staan zoveel onderdelen daat kun je een complete camper mee bouwen.
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
Plaats reactie