Badkamer aanpakken

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
diks
Berichten: 116
Lid geworden op: di 01 sep 2020, 21:05

Badkamer aanpakken



Bericht door diks »

We hebben een camper van 1992
Wil graag de badkamer onder handen nemen
Wand meubel er uit en de wanden beplakken met folie en dan de wand meubel er weer in
Wat voor een folie kan ik daar het beste voor nemen
Had al folie van de action maar dat plakt niet zo best of ik doe wat fout
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Badkamer aanpakken



Bericht door Kroppie »

voor goed plakken van een folie moet een ondergrong goed schoon en perfekt vetvrij zijn

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Badkamer aanpakken



Bericht door AadenAnke »

Welke folie bedoel je toch niet die rollen van 1/2 meter breed en 2 meter lang met een printje want dan ga je spijt krijgen

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Badkamer aanpakken



Bericht door Going »

Als er water langs loopt dan is folie niet aan te raden. Pinprik gaatje er in en je hebt houtrot er achter.
Beter een 1 of 2 mm pvc plaat er tegen te plakken
Die kun je 1200mm breed kopen en kan ook wat rond gebogen worden.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Badkamer aanpakken



Bericht door marjasjaak »

Onze hele camper is beplakt met verschillende soorten folie. Het hout moet wel eerst in de grondverf gezet worden en gladgeschuurd voor een goede hechting.
Zelfs de wasbak hebben we van hout gemaakt, ingesmeerd met epoxy en beplakt met plakfolie. Zit nog steeds prima vast.
Wastafel klein.jpg
Wastafel klein.jpg (35.01 KiB) 420 keer bekeken
Gr. Marja
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Badkamer aanpakken



Bericht door hathi »

Diks,ik heb het 20 jaar geleden ook zo aangepakt,bij de (betere) Wandbekleidung / behang zaak ,afwasbare wand bekleding besteld (uit gezocht ) en deze er in geplakt met Bison Tix, dus geen folie ! en toen alles weer nieuw op gebouwd,,veel werk gehad met bak en wand zoeken,mijn bad/douche is vrij klein, maar toch gelukt......de oude spullen terug is makkelijker,wel rekening houden,met nieuwe kabels of leidingen,v bv LED verlichting,en de douche bak goed laten dragen iedereen kan het als je eerst een plan maakt ?
D1B5E3BD-CC3A-498B-8DFD-3A9D4E305721.jpeg
D1B5E3BD-CC3A-498B-8DFD-3A9D4E305721.jpeg (51.77 KiB) 405 keer bekeken
Hans
diks
Berichten: 116
Lid geworden op: di 01 sep 2020, 21:05

Re: Badkamer aanpakken



Bericht door diks »

AadenAnke schreef:
ma 26 apr 2021, 7:47
Welke folie bedoel je toch niet die rollen van 1/2 meter breed en 2 meter lang met een printje want dan ga je spijt krijgen

Gr. Aad
Ja die rollen bedoelde ik van de action
Had het bij de bank ook gebruik en daar liet het iets los
Dus ik twijfelde al
Heb op YouTube eens gezien dat ze ook de badkamer met folie gingen beplakken maar dan deden ze het nat maken met planten spuit
Wat zou dan een goeie oplossing kunnen zijn
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Badkamer aanpakken



Bericht door AadenAnke »

In mijn vorige camper zat vinyl behang geplakt en dat was daarna in de muurverf gezet. Ik moet zeggen dat het goed er op zat en de waterdichtheid was :thumbup: ik heb ook met die plakfolie lopen kloje maar bij mij werd dat niets

Gr. Aad
Plaats reactie