Wat vinden jullie van deze hulpstartaccu?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
isoplus
Berichten: 6341
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Wat vinden jullie van deze hulpstartaccu?



Bericht door isoplus »

AadenAnke schreef:
ma 26 apr 2021, 7:36
Maar we zijn toch camperaars onder elkaar op elke CP is er toch minstens we 1 persoon/camper met startkabels en die wil er dan vast wel even prik op zetten toch :?: :oops:

Gr. Aad
Nee Aad, ik deed dat altijd met plezier.
Helaas, de laatste keer dat ik iemand hielp met zijn oude campertje begon die kerel te mauwen dat zijn(moderne) ebl door de piekspanning gesneuveld was, mijn schuld!
Het hele spulletje zat met kroonsteentjes verbonden en gecorrodeerde schroefjes, we zijn nog lang bezig geweest en ik leer nog steeds bij :-B
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat vinden jullie van deze hulpstartaccu?



Bericht door AadenAnke »

Ja klinkt herkenbaar :lol: was ook een beetje pesterig bedoeld. Kom niet aan de accu van een camperaar want oo dat is heilig

Gr. Aad
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Wat vinden jullie van deze hulpstartaccu?



Bericht door bupozaanstad »

hathi schreef:
zo 25 apr 2021, 23:58
Al diegene die alles meteen afkraken Bupozaanstad,.....ook ik had eerst mijn bedenkingen,maar nu, ben ik er blij mee,.....werkt goed, meestal is de negatieve mening,van degene die er geen hebben.je kan ze niet allemaal op een hoop gooien.
Als je accu helemaal leeg is gestart / getrokken door de radio of wat dan ook en er staat een 75 of 100 Amp accu in de auto dan wens ik je veel succes met zo'n mini doosje. Ik kan je vertellen dat een Volvo 850 5 cilinder er niet mee te starten was. Zo'n ding opladen met 5 volt USB zegt al genoeg.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Wat vinden jullie van deze hulpstartaccu?



Bericht door hathi »

AadenAnke schreef:
ma 26 apr 2021, 7:36
Maar we zijn toch camperaars onder elkaar op elke CP is er toch minstens we 1 persoon/camper met startkabels en die wil er dan vast wel even prik op zetten toch :?: :oops:

Gr. Aad
Aad dat is het hem juist,dat kan natuurlijk,maar daar moet je mee oppassen,het is niet de eerste keer dat de hulpverlener nadien zelf problemen krijgt met zijn eigen Camper,door bv de verkeerde volgorde,met de start kabel,of de verkeerde massa plek,het is niet meer zoals vroeger, met de huidige gevoelige Elektronica ,.........................Ps..en dit geld ook voor eventuele laswerkzaamheden,beveiliging op de accu,of accu pool afkoppelen
Hans
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wat vinden jullie van deze hulpstartaccu?



Bericht door AadenAnke »

Als ik met startkabels aan de gang ga zet ik er de leverancier draaiend naast sluit aan plus gever op plus ontvanger dan min gever op min ontvanger laat dan de gever eerst een 5 tot 10 minuten iets boven stationair draaien en dan pas starten en niet kabel er op en trek maar leeg :bang: nog nooit er een probleem mee gehad :shh: en bij lassen altijd beide polen los eerst de min en dan de plus de massa van het lasapparaat zo dicht als mogelijk bij het werk en op het aan te lassen deel als ik dat als jochie anders deed schold de ouwe me verrot :lol: zal dus wel een reden hebben dat het zo moet want als het op eigenwijsheid aankwam versloeg niemand die ouwe :lolno:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3874
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Wat vinden jullie van deze hulpstartaccu?



Bericht door henk en lila »

Zolang elke officiële hulpverlener/afsleepdienst/ANWB-er nog als eerste de startkabels er bij pakt, zal er toch wel een goede en veilige manier zijn (en daarmee zorgen ze tevens voor lagere premies want dat afslepen kost ook niet niks).
Zoals Aad het beschrijft, doe ik het ook altijd (bij iemand anders).
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Plaats reactie