gratis camperplaatsen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Veebee
Berichten: 864
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 23:47

Re: gratis camperplaatsen



Bericht door Veebee »

Voor niet camperaars ook niet van belang... :bow:
Lijstjes van motels, hotels trekkershut enz, zal je echt zelf moeten zoeken.
Laatst gewijzigd door Veebee op zo 25 apr 2021, 19:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Het gaat niet om wat je doet ! , maar hoe je het doet !
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: gratis camperplaatsen



Bericht door Bob Diesel »

marjasjaak schreef:
zo 25 apr 2021, 18:45

Ook in camperland Frankrijk zie je al organisaties ontstaan die "automatische" campercampings beheren met een slagboom.
Dat schreef ik 15 pagina,s terug , mn deze dus

https://www.campingcarpark.com/fr_FR/
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Veebee
Berichten: 864
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 23:47

Re: gratis camperplaatsen



Bericht door Veebee »

De wereld is aan het veranderen, je kan er in mee, of proberen het tij te keren. Beiden bieden mogelijkheden....
Het gaat niet om wat je doet ! , maar hoe je het doet !
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: gratis camperplaatsen



Bericht door jaap van duijn »

Mis ik het?

Juist Vrijdag t/m Zondag in Huizen gestaan op de "gratis" camperplaatsen, vorig jaar nog stuk of 14 nu strikt 8 stuks en controle door havenmeester.
Je mag nog 2 nachten staan dan moet je weg en nummer plaat word opgeschreven, dus geen grappen.
Er was en is een vuilnis bak en verzoek om glas in de bak bij de Lidll te doen, dus jan de hollander gewoon in de vuilnis bak - ik zag het gebeuren.
Havenmeester vertelde ook dat er camperplaatsen komen met voorzieningen en ja dat gaat geld kosten.
Tijdens legen van wc tank spraken we nog enkele bewoners (je weet wel die aan het haven hoofd de juiste verhalen aan elkaar vertellen), die spraken er schande van dat die "camperaars er zo een rotzooi van gemaakt hadden en nog maakten waar hun toch veel extra aan gemeente belastingen en huisvuil moesten gaan betalen" - hebben we daar begrip voor, ik dacht het wel.
Ja dan ga je op een camper plaats bij de boer voor 14,00€ per nacht met 10ampere elektra en blijf je dan nog tot 17.00uur komt er 5,00€ bij.
Wij zijn oude kampeerders, veel campers gehuurd en nu proberen wij zo netjes mogelijk met de regels om te gaan en ja we denken alles kost geld.
Wel weten we wat 40 of zo jaar geleden kon is voorbij.
Toen stonden we in Le Treport aan het zuidelijke haven hoofd met caravan en daarnaast de auto en nog een paar campers, dat kon toen, nu niet meer.

Jaap
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: gratis camperplaatsen



Bericht door Jan en Simonne »

Ja hoor, ik heb daar alle begrip voor.
Wat ze er dan weer niet bij vertellen, is dat je omkomt van de stank van de hondenpoep die daar ligt, want diezelfde bewoners gooien hun hond los en die honden poepen het hele begin van het pad onder en geen eigenaar, die het opruimt, terwijl er bakken zat zijn.
Wij vonden het een leuke plek, maar met een beetje warm weer kan je daar met goed fatsoen niet staan.
Hiermee wil ik niet goedpraten, dat er ook camperaars zijn, die een enorme zooi achterlaten.
Ik weet dat, omdat wij één van die camperaars zijn, die eerst die zooi gaan opruimen, als we ergens aankomen.
Volgens mij zouden meer mensen dat moeten doen, dan hebben de bewoners daar geen last van.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: gratis camperplaatsen



Bericht door iSonic »

Dat zou ook helpen. Gingen gister stukje wandelen bij het Joe Mann bos hier. Blijkbaar is het start punt (Joe Mann monument) een populair plekje geworden om je McDonalds maaltijd op te eten. Ondanks de twee prullenbakken lagen er talloze (lege) mcDonalds verpakkingen op de grond. 10 minuutjes op geruimd en het was weer netjes. Ik vind dat zo raar dat een hoop mensen dat schijnbaar zelf niet even denken: laat ik dat maar in de prullenbak gooien of even mee naar huis nemen en daar weggooien. Maar goed het is denk ik net als met de camper op een CP. Een hoop mensen zijn in de veronderstelling dat ze de enige zijn en het dan wel kan....
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: gratis camperplaatsen



Bericht door Bob Diesel »

Gisteren de achter gebleven troep in A,dam gezien
En dat zie je iedere nieuws uitzending over de volle parken steeds weer

Dus dat op ruimen :crazy: ijdele hoop
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: gratis camperplaatsen



Bericht door iSonic »

Als ik zo zou gaan denken zou ik mijn eigen troep er ook bij gooien.. Als het toch niks uitmaakt. Ik vraag mijn jongens om te helpen en hoop dat ze er dan wat van opsteken. Ze gaan zowiezo hier weleens de wijk in met twee vuilniszakken om op te ruimen :hug: :thumbup:
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: gratis camperplaatsen



Bericht door Jan en Simonne »

Jong geleerd is oud gedaan. :thumbup:
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: gratis camperplaatsen



Bericht door Bob Diesel »

De goeien Hé :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Snarfsel
Berichten: 645
Lid geworden op: wo 09 dec 2020, 9:51
Locatie: Daar waar mijn camper staat!

Re: gratis camperplaatsen



Bericht door Snarfsel »

MonRoe schreef:
wo 21 apr 2021, 14:43
Het is ook vraag en aanbod, maar het is ook dat er steeds meer mensen van een caravan overstappen op een camper, maar op de camperplaatsen dezelfde faciliteiten willen hebben als op een camping. Het is toch raar dat mensen een camperplaats een slechte review geven omdat er geen afwasplaats is.
Nu lees je ook steeds meer dat ze de plekjes te klein vinden, dat ze geen voortenten en tenten neer kunnen zetten. Waar gaat dit heen. Blij dat we 3km van de duitse grens afwonen en er voor ons nu weer heel veel nieuwe plekjes te ontdekken zijn.
Mooie streek daar bij de Maasduinen. :-B
Biker for life!
My camper, my home!
Too old to die young!
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: gratis camperplaatsen



Bericht door gjvonk »

Net terug van een lang weekend Overijssel, Groningen, Drenthe en Gelderland, leuk hoor, maar nergens meer gratis gestaan: met de hond erbij is wat meer veilige speelruimte toch wel tof. En eerlijk is eerlijk: we stonden in Hardenberg op de gemeente cp ad € 10 (Ja met vers water en afvoerput en op 2 plaatsen als je daar behoefte aan hebt, gratis stroom), maar het blijft een parkeerplaats met halfverharding. Dan waren de nacht op een natuurcamping net onder Assen en 2 nachten op minicamping Houwingaheerd in Beerta ad € 16 per nacht (ex stroom) wel prettiger...
De laatste nacht op cp Lingewaard in Gendt gestaan: mooi aangelegd (en veel vliegen omdat er 2 paarden in de wei naast de cp stonden), stroom kost extra evenals vers water...daar vond ik € 16 wel aan de prijs; ook omdat de cp in het midden van nergens ligt. Wil je er af, dan moet je of fietsen of met de camper of genoegen nemen met wandelen op de weg, waarbij je voortdurend de berm in moet omdat er auto's en landbouw voertuigen langs moeten. Met de hond dus niet tof.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: gratis camperplaatsen



Bericht door Bob Diesel »

En wat wil je hier nu mee zeggen :?:
Conclusie :?:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10102
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: gratis camperplaatsen



Bericht door Peter LMC »

Dat zijn weekend weer voorbij is. :-B
Plaats reactie