gratis camperplaatsen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: gratis camperplaatsen



Bericht door Ruud Adam »

Zoveel mensen, zoveel wensen.

Ik denk dat de eigenaren of beheerders van de camperplaatsen reageren op de markt. Net zoals andere ondernemers doen.
Als er geen vraag naar zou zijn, of minder vraag, dan waren ze wel goedkoper, gratis of niet aanwezig.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: gratis camperplaatsen



Bericht door appellover »

Ach,er zijn nog heel veel gratis plekjes,ok niet in NL.
Maar rondom mijn woonplaats denk meer dan 100 dus ruimte zat.
Afbeelding
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
roma
Berichten: 4520
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: gratis camperplaatsen



Bericht door roma »

Zwerfsteen schreef:
wo 21 apr 2021, 10:26
Hmm, dat herken ik niet, onze ervaringen zijn gelukkig anders. 8-)
Twee bekende voorbeelden van camperplek naast déchètterie zijn die van Lacanau-Océan (gelegen op ongeveer 4 Km van de boulevard) en die van het Plage de Pampelonne/Ramatuelle. Op de laatste rijdt de vuilnisbuldozer vele uren op doordeweekse dagen met een enorme rotherrie.
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: gratis camperplaatsen



Bericht door Zwerfsteen »

Waarom ga je daar staan dan?
Groet,
Leny en Pieter
roma
Berichten: 4520
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: gratis camperplaatsen



Bericht door roma »

Lacanau is niets voor mij. Ramatuelle is een prima plek. Soms massaal. Maar een uitstekende verblijfsplek aan 1 van de beroemdste stranden ter wereld en vlak bij St Tropez.
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: gratis camperplaatsen



Bericht door des »

Gratis.. Tja, persoonlijk vind ik dat je waar moet krijgen voir je geld,
Je zou kunnen zeggen een parkeerplaats voor overnachting betaal je iets tot niets,

En met service, is iets tot wat je er voor over hebt in functie van je wensen. 10 € is een mooie prijs, maar als er een zwembad bewaking enz bij is, dan is 30€ dat ook. Hangt er van af wat je wilt hebben van comfort, of wilt geven in €

Op doorreis gratis heb ik behoefte aan, blijf ik ergens 2 of 3 dagen wil ik gerust 10€ of iets er rond betalen, en volgende zomer ga ik op camping en wil gerust 40€ betalen voor wat confort, tis maar wat je wensen zijn.

We zijn nooit content, of tevreden en hebben liefst alles gratis, maar voor de ene is 5€ veel geld en voor een andere is 50€ weinig geld. Hangt beetje van je situatie af en of je wel of niet met al je geld in je kist wil kruipen 🤔
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Gebruikersavatar
camperaap
Berichten: 363
Lid geworden op: zo 24 mei 2020, 19:45

Re: gratis camperplaatsen



Bericht door camperaap »

Blijkbaar kan dat bij onze oosterburen wel.
Hier maken wij ook wel eens gebruik van. Gratis, schoon en verzorgt. Zonder veel poespas waar je toch geen gebruik van maakt.

https://www.vivakamperen.nl/magazine/ti ... vergnugen/
tonic
Berichten: 2436
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: gratis camperplaatsen



Bericht door tonic »

Volgens mij is in Duitsland elke parkeerplaats een gratis CP toch?
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: gratis camperplaatsen



Bericht door AadenAnke »

Bijna soms staat er een verbodsbord :bang:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: gratis camperplaatsen



Bericht door Marco Polo »

9 uur recuperatief.
Dus enkel om uit te rusten na een lange rit ;-)
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: gratis camperplaatsen



Bericht door MonRoe »

Het is ook vraag en aanbod, maar het is ook dat er steeds meer mensen van een caravan overstappen op een camper, maar op de camperplaatsen dezelfde faciliteiten willen hebben als op een camping. Het is toch raar dat mensen een camperplaats een slechte review geven omdat er geen afwasplaats is.
Nu lees je ook steeds meer dat ze de plekjes te klein vinden, dat ze geen voortenten en tenten neer kunnen zetten. Waar gaat dit heen. Blij dat we 3km van de duitse grens afwonen en er voor ons nu weer heel veel nieuwe plekjes te ontdekken zijn.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: gratis camperplaatsen



Bericht door Jan en Simonne »

Die hebben het niet helemaal door.
Maar hier op het forum word je ook afgebrand, als je zegt, dat een plek met douches en toiletten en dergelijke geen camperplaats is, maar een campercamping.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
tonic
Berichten: 2436
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: gratis camperplaatsen



Bericht door tonic »

En toch blijven veel camperaars vreemde kuddedieren. Neem nou Duitsland je mag daar op elke openbare parkeerplaats overnachten mits je geen kampeer gedrag vertoont. We kwamen daar uit bij een gratis camperplaats aan de rand van een woonwijk. Plaats voor 8 campers en die plaatsen waren vol. In de straat ernaar toe stond het vol met campers en die bleven daar vrolijk overnachten.
Vind je het gek dat mensen gaan klagen die daar wonen?? Ik niet!
Rij dan gewoon door en zoek een openbare parkeerplaats buiten de stad. Maar ik verdenk een hoop mensen ervan dat ze dat allemaal maar eng vinden.
Dus het gaat niet alleen om "GRATIS" maar ook om het veilige gevoel denk ik. Als je dan zo veilig wil staan zoek dan en camping of betaalde camperplaats als de gratis CP's vol zijn. Die veiligheid mag dan gewoon een prijs hebben.

En om heel eerlijk te zijn gebruik ik in Nederland ook gewoon de parkeerplaatsen als gratis CP. Even kijken waar je gaat staan maar nog nooit een boete gehad. Dus gratis is hier in Nederland ook gewoon te vinden. maar goed je staat dan wel alleen en dat is ENG! :-B
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: gratis camperplaatsen



Bericht door Jan en Simonne »

Heel eng!
Niet doen hoor!
Veel te gevaarlijk...
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Plaats reactie