Aanhangwagen <750 kg

Algemene campervragen en -opmerkingen.
barbje79
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 01 dec 2019, 8:18

Aanhangwagen <750 kg



Bericht door barbje79 »

Goedemiddag, wij willen onze rubberboot met motor meenemen op vakantie. Als wij deze in de camper meenemen zal onze camper boven de 4000 kg uitkomen en dat is niet toegestaan. Wij willen dus een aanhanger kopen om de boot en motor en andere toebehoren mee te nemen. Helaas hebben wij er geen kaas van gegeten en worden we niet veel wijzer van alles wat we tot nu toe hebben gelezen. We zoeken een lichte en betaalbare aanhanger die goed achter onze hymer 694 sl past. Kunnen jullie ons opweg helpen???


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Antonis
Berichten: 262
Lid geworden op: vr 05 apr 2019, 8:48
Locatie: Rijsbergen bij Breda

Re: Aanhangwagen <750 kg



Bericht door Antonis »

De vraag is natuurlijk of je een open aanhanger wilt of een gesloten. Een aanhanger weegt al gauw 300 kg dus wat is het gewicht van de boot en de motor. Ik lees dat je onder de 750 kg wilt blijven dus ik ga ervanuit dat je een B rijbewijs hebt en geen BE.
Ton
hunter
Berichten: 321
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 23:15
Locatie: `montferland

Re: Aanhangwagen <750 kg



Bericht door hunter »

Ik heb ook een B694 , ik heb een aanhanger op maat laten maken, een gesloten aanhanger, omdat je maar 700 kg achter de 694 mag hangen, je mag maximaal 5200kg wegen, vandaar dat ik die aanhanger op maat heb laten maken,mijn aanhanger weegt 360 kg, mijn motor pan st1300 weegt 320 kg , dus ken net,,,,moet ik niet de pan afgetankt in de aanhanget zetten,,, ,,,,,
Gr.jan
Oost west thuus is hut ook nie alles
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Aanhangwagen <750 kg



Bericht door iSonic »

Tsja dat hangt er helemaal vanaf wat voor boot je hebt? Moet de boot op een boot trailer of kun je hem leeg laten lopen? Bij het tweede kan een simpele bagage wagen al voldoende zijn maar hangt er ook vanaf hoe groot het geheel is. Bij het eerste moet je specifiek op zoek naar een trailer waar jou boot op kan.
barbje79
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 01 dec 2019, 8:18

Re: Aanhangwagen <750 kg



Bericht door barbje79 »

Het betreft een opblaasboot. Een 420 meter rubberboot opgevouwen. De motor is een 45 kg wegende 25pk motor. Daarnaast nog wat zwemvesten, touwen, bodyboard etc. We zoeken eigenlijk een lichte, dichte aanhanger
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Aanhangwagen <750 kg



Bericht door AadenAnke »

Dichte aanhangers die wegen best aardig van zichzelf. Dan wordt het de vraag nieuw of gebruikt? Er zijn zat verkoop adressen die nieuwe aanhangers in Polen op bestelling laten maken. Ga voor een minimale bandenmaat van 13inch. Ben je erg handig kan je ook een bestaand bakkie ombouwen naar je eigen wensen. Ook voor je aanhanger zal het gewicht op het randje komen

Gr. Aad
Dick-B
Berichten: 1314
Lid geworden op: di 16 nov 2004, 15:27

Re: Aanhangwagen <750 kg



Bericht door Dick-B »

Even kijken op marktplaats,
Heb je ze voor het uitzoeken,
Gr.Dick.
hunter
Berichten: 321
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 23:15
Locatie: `montferland

Re: Aanhangwagen <750 kg



Bericht door hunter »

Ja hoor voor datgeen dat jullie die aanhanger gebruiken kan je makkelijk op mp terecht, ik zat destijds met mijn maatvoering van de motor hoogte en met name de lengte , van daar dat ik hem op maat heb laten maken,
Gr.jan
Oost west thuus is hut ook nie alles
barbje79
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 01 dec 2019, 8:18

Re: Aanhangwagen <750 kg



Bericht door barbje79 »

Ik denk dat een gesloten aanhanger het beste is. Ben anders bang dat er ' s nachts spullen verdwijnen. Wat zijn jullie ervaringen en mening?
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Aanhangwagen <750 kg



Bericht door AadenAnke »

Ja een buitenboord motor is natuurlijk handel een boot ook wel dus uit het zicht houden en het ze lastig maken. Maak je ze het te lastig nemen ze gewoon je bakkie mee natuurlijk. Ook weer niet te bang zijn voor dat ze weten wat er in zit en ze afzet hebben gevonden ben je meestal al weer op pad

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Antonis
Berichten: 262
Lid geworden op: vr 05 apr 2019, 8:48
Locatie: Rijsbergen bij Breda

Re: Aanhangwagen <750 kg



Bericht door Antonis »

Heb je nou wel of geen rijbewijs BE. Bij een gesloten aanhanger op MP begin je bij 1200€. Een geremde versie is natuurlijk wel wat fijner dan een ongeremde.
Ton
barbje79
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 01 dec 2019, 8:18

Re: Aanhangwagen <750 kg



Bericht door barbje79 »

Helaas geen e rijbewijs, alleen mijn b. Ik zoek nu een dichte met 13 inch, maar denk dat ik niet zo goed ben in zoeken 😂😂
ribsters
Berichten: 159
Lid geworden op: wo 21 nov 2012, 16:03
Locatie: nabij Breda

Re: Aanhangwagen <750 kg



Bericht door ribsters »

met een dichte aanhangwagen wordt het moeilijk de boot erop te lieren ...
Gebruikersavatar
Antonis
Berichten: 262
Lid geworden op: vr 05 apr 2019, 8:48
Locatie: Rijsbergen bij Breda

Re: Aanhangwagen <750 kg



Bericht door Antonis »

Het is een opblaasboot.
Ton
Plaats reactie