Ervaringen met queensbed?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
rhomodel
Berichten: 585
Lid geworden op: do 07 jun 2018, 22:52

Re: Ervaringen met queensbed?



Bericht door rhomodel »

verschillende campers die een bed van 160 bij 195 hebben en dan ook nog een hefbed boven de dinette. Adria matrix, Chausson 718 XLB, Challenger 398 Rapido, Roller team en meer van dat soort modellen. Ik zou er eerst een huren dan weet je hoe het bevalt: wat ideaal lijkt, valt soms tegen en andersom.... Hebben wij ook gedaan allerlei verschillende modellen en de een beviel beter dan de ander. Uiteindelijk besloten dat we een 160 breed bed wilden hebben. Let wel op gewicht: met 4 personen zit je al echt heel snel boven de 3500 kg en moet je camper het aankunnen en je een c rijbewijs hebben..
Met jou lengte zou ik geen queensbed van 140 bij 190 nemen: dat is krap ( tenminste vind ik bij 185 cm)..

Veel wijsheid gewenst bij je keuze...
Julius
Ergens in Friesland aan het water
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22716
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Ervaringen met queensbed?



Bericht door PaulBng »

Het kan nog anders.
Mijn camper heeft twee lengte bedden, één van 1m90 en één van 1m95.
Onder één bed opslag. Onder het andere bed opslag, en schoonwatertank+boiler.
Daartussen een "loopgoot" van ongeveer 40cm.
Die loopgoot kan ik dichten met twee smalle matrasjes achter elkaar.
Ik hou dan een bed over van 190x195. Redelijk riant.


Paul
Camper-T
Berichten: 1145
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Ervaringen met queensbed?



Bericht door Camper-T »

Wij huren al enige tijd nieuwe campers en hebben daardoor de luxe om te huren wat we willen proberen, tot het moment dat wij een camper kopen.
Hierdoor hebben wij al redelijk wat zaken duidelijk waaraan onze ideale camper moet voldoen.

Zo vinden wij een aparte douche en toilet erg prettig waarbij beiden deuren tegenover elkaar open en vastgezet kunnen worden tot 1 redelijk ruime en private sanitaire ruimte. Deze deur-techniek geeft tevens de mogelijkheid om de slaapruimte af te sluiten wat soms prettig kan zijn.
Ook een zitruimte met twee banken tegenover elkaar en een tafel er tussen ervaren wij als prettiger en ruimer dan een kleine vaak krappe hoekbank en een los 1 zits bankje.

Zo evalueren wij ook de bedden, ik 1.80m en zij 1.70m, beiden met normaal postuur.

De eerste camper had een Frans bed en dit was na 1 nacht slapen gelijk beslist, niet te doen met twee man, voor ons veel te krap en onpraktisch.
Er zijn zondermeer camperaars die dit type bed ambieren maar voor ons is het persoonlijk dus geen blijvertje.

De opvolgende campers hadden altijd 2 lengte bedden en dit bevalt eigenlijk best goed, ieder z'n eigen slaapplaats, redelijk ruim en mocht je het gezellig en ruim willen maken dan leg je het korte opvulmatras tussen de opstap.
Wat ik het grootste nadeel aan lengtebedden vind zijn de lage soms te diepe garderobekasten op vloerniveau waardoor je altijd op de knieen moet.
Misschien een luxeprobleem maar wij hebben bij een andere camper een volledige hoge garderobekast gehad en dat is toch echt een stuk prettiger.

Hierdoor ontstond bij mij de interesse voor een Queensbed, want daarmee heb je allbei je eigen hoge garderobekast, vaak gecombineerd met een laag kastje voor schoenen, etc. en een plateau wat als nachtkastje dient. Vanzelfsprekend een in hoogte verstelbaar Queensbed want wij vinden een hoge garage waar de (dure) e-bikes in passen wat prettiger dan een uitstekend fietsenrek/etalage waarvan je moet hopen dat deze het gewicht ook aankan.
Echter, mijn vrouw is zonder enige ervaring redelijk sceptisch over een Queensbed, zij vind lengtebedden van 80x200cm uit ervaring erg prettig slapen en vraagt zich daarom af of een afgerond Queensbed wel genoeg ruimte voor twee geeft en geen variant is op een voor ons te smal Frans bed...
Ok, wij hebben thuis een boxspring van 180x210cm dus niet heel veel vakantie-bedden zijn daardoor persee groot genoeg maar zij twijfelt dus.
Misschien zijn er Queensbed ervaringsdeskundigen die met goede feiten de positieve en negatieve kanten extra kunnen belichten, dit is altijd welkom.

Omdat wij als gezegd tot op heden altijd nieuwe campers huren is het voornemen om dit jaar een model met Queensbed en hoge kasten te huren, alleen op deze manier krijg je je eigen persoonlijke ervaring en mening. Hierbij ben ik bereid een acceptable consessie t.o.v. het misschien iets minder ruim slapen te doen, waarbij ik wel fatsoenlijke hoge garderobekasten heb. Hoe mijn vrouw dit gaat ervaren en beleven is vanzelfsprekend afwachten. Wel is het zo dat je uiteindelijk samen 1 type camper met bepaald interieur en indeling kiest om zelf aan te schaffen, dus dit moet vooraf goed getest.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
McLouis-078
Berichten: 221
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 15:56
Locatie: Dordrecht

Re: Ervaringen met queensbed?



Bericht door McLouis-078 »

Wij hebben een McLouis Souvereign met verstelbaar queensbed. Wij verstellen dit nooit, fietsen hangen achterop. Heb zelf “restless Legs”, maar tot op heden lig ik prima. Ben ca 1.80 mtr lang.
makkelijk is moeilijk zat
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Ervaringen met queensbed?



Bericht door Ruud Adam »

Wij hebben ook een camper ooit gehuurd met Queensbed.
Kan nu niet zeggen dat het zoveel voordelen gaf dat dit voor ons doorslaggevend zou zijn bij aanschaf van een camper.
Ja, het is fijn dat je onafhankelijk van elkaar uit het bed kunt stappen.
Maar dat is ook het enige echte voordeel wat ik er in zag.
Van de afgeronde randen, merkten we niks (in negatieve zin)
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Ervaringen met queensbed?



Bericht door appellover »

Afbeelding
Challenger 388eb.
Bij ons dus geen open voeteneinde maar een wand waar tweede tv aan hangt,hoewel we dat niet veel gebruiken,mijn vrouw valt na 3 minuten in slaap en dan moet “dat kreng” uit.
Wel netjes gemaakt want er zit 12v/230v.
Hebben ooit Frans bed gehad,(nooit meer) en 2 lengtebedden,ook prima.Nu queens van 145x190 ,wij zijn 172 dus gaat prima.Het is handmatig in hoogte te verstellen maar gebruiken we nooit.
Kan met “houten” deuren (3) alles afsluiten,dat gebruiken we wel als ik tv kijk in cabine en vrouw al slaapt.
Dat wastafeltje werkt prima ook tijdens koken want de klep van de gootsteen is ook werkblad ,kraan gebruiken we (zij) dan niet,alleen met de afwas (hij).
Voor ons ideale indeling,maar begrijp dat ze het model niet meer maken.
De hangkasten naast het bed heb ik planken in gemaakt,veel korte broeken en tshirt mee en die hoeven niet te hangen.
De garage is 93 cm hoog en staat zonder fiets al vol genoeg,die fiets staat op het rek achterop.
Afbeelding
Gr.Ron
Laatst gewijzigd door appellover op di 13 apr 2021, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Ervaringen met queensbed?



Bericht door TestCase »

Mijn probleem met queensbed is niet alleen de lengte, ben >1,90m, maar vooral de krappe loopruimte aan de zijkant met voetmaat 47 en die opstapjes. Wat een gepriegel!
Nu 2 brede langsbedden met ook matras in midden dus mogelijkheid tot een camperbreed bed. Ruime instap, bevalt ons prima. Mijn bedkant is 2,00m lang en dat gaat maar net want het kussen verhindert dat je met je hoofd tegen de boven/achterwand ligt.
Iedereen heeft andere wensen en voorkeuren.

\\Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Ervaringen met queensbed?



Bericht door B1gcheese »

Wij hebben ook twee lengtebedden achterin die zijn om te bouwen tot een groot bed met tussenstukken. Onder de bedden een enorme garage waar met gemak twee normale fietsen in kunnen. We hebben wel een erg hoge integraalcamper waardoor dat mogelijk is, ons dak is net zo hoog als een alkoof.

Ik zou echt eens gaan proefhuren zodat je kunt zien of dat Queensbed bevalt.
Laatst gewijzigd door B1gcheese op di 13 apr 2021, 19:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Trudie67
Berichten: 3934
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 21:05
Locatie: Veluwe

Re: Ervaringen met queensbed?



Bericht door Trudie67 »

Wij hebben 2 lage enkele bedden
Badkamer achterin, ruime kledingkast en ruime douchecabine
Voordeel vinden wij, veel loopruimte en camper lijkt heel groot
Je kunt de slaapkamer wel afsluiten

Kennissen van ons hadden een queensbed maar beviel niet
Krappe ruimte om het bed
Pilote r450 1989
Hymer camp 594 1995
Adria Coral s 670 slt 2010

Wie zijn geluk niet kent, leeft arm in rijk bezit.
Gebruikersavatar
josé moncayo
Berichten: 1172
Lid geworden op: di 22 mar 2011, 10:55

Re: Ervaringen met queensbed?



Bericht door josé moncayo »

Ola.
.
Die krappe ruimte rond het bed valt voor ons wel mee.
Zowel links als rechts 50cm
Denk dat een queensbed tegenvalt als je groot en of dik(ker) bent.
Wij zijn dat allebei geen van beide en dan ook heel tevreden met onze Adriacoral690sc 2015.
.
Groet José
Beter een hond als vriend,
dan dat je vriend een hond is !!
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Ervaringen met queensbed?



Bericht door Peter LMC »

Als er aan iedere zijde 50 cm ruimte is.
En je weet dat de meeste camper rond de 230 cm aan de buitenkant zijn.
Dan de isolatie van de wand nog, ja dan heb je geen breed bed meer.
Kom je op een bed van 120 cm breed uit.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Ervaringen met queensbed?



Bericht door TestCase »

Precies en dat vind ik dus gepriegel (en ben niet dik maar wel lang). En dan die (hang/kleren)kastjes aan beide hoofdzijden soms, die zijn dan lastig te bereiken.
Probeer en ervaar het en bevalt het koop het. Men weet nu waarop te letten.

\\Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Tiemen
Berichten: 216
Lid geworden op: zo 19 jul 2020, 22:12
Locatie: Zwolle

Re: Ervaringen met queensbed?



Bericht door Tiemen »

De reden dat het bij ons geen queensbed is geworden is dat ik een “buikslaper” ben. En heb dus mijn armen min of meer gekruist onder mijn hoofd liggen.
Daardoor kreeg mijn elleboog altijd ruzie met de hangkast. Schoof ik meer naar het midden op, dan kreeg ik ruzie met degene die naast mij lag :bang:
Dus zijn we voor enkele bedden gegaan.
Maar vind een queensbed wel mooi staan, ruimtelijk.
Hymer T 780 Mercedes Benz met 170 pk motor. MTM 4500kg. Zonnepanelen 390 WP, HH accu 150 Ah Lithium in combi met 95 Ah AGM accu. Hpc levelsysteem
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Ervaringen met queensbed?



Bericht door appellover »

Bij mij is de ruimte 40 cm.Kastje naast bed is 60cm diep is ook een hangkastje, dan een soort nachtkastje bij elkaar een meter waar je dus niet kan lopen .
Bed is 143 x190 en beide zijde 40cm.
Volgens mijn dealer in Spanje meest verkocht,eilandbed.
Wellicht omdat dat nieuwe campers meest verkocht worden aan senioren.En die willen geen “klimbed”.
Wellicht omdat je steeds vaker naar toilet moet.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Plaats reactie