even een nooduitgang

Algemene campervragen en -opmerkingen.
CaradoT135
Berichten: 2356
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: even een nooduitgang



Bericht door CaradoT135 »

112 bellen lijkt mij het meest voor de hand liggend, alleen reanimeren en de AED bedienen is een hele opgaven voor een jong persoon al verschrikkelijk zwaar, als je ouder alleen bent om te reanimeren lijkt mij de kans op succes minder groot. Op veel plaatsen in den lande hangt een AED, zodra er een melding via 112 komt, zijn er burgerhulpverleners die met zo'n AED naar een slachtoffer gaan om te reanimeren en de AED te bedienen.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13438
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: even een nooduitgang



Bericht door hathi »

AadenAnke schreef:
zo 11 apr 2021, 21:02
Wel Hans misschien ooit een hartstilstand zelf gehad of iemand zien dood gaan waarbij zo'n ding het leven gered had? Een reanimatie cursus doe je ook voor een ander net als de cursus pleisterplakken e.d. Ik ben blij dat er mensen zijn die dat doen. Ik heb ooit staan toekijken hoe 2 tienermeisje hart massage en beademing deden bij een oudere man die uit het water was gehaald tijdens het beademen kwam de maag inhoud omhoog die tufte ze uit gingen verder net voordat de ambulance kwam na 10 minuten die wel een uur leken begon hij zelf te ademen. Heel veel respect voor die meisjes van een jaar of 14/15 ik stond er als een zoutzak bij. Heb er daarna wel over nagedacht om het ook te gaan doen is er nooit van gekomen. Eigenlijk wel zwak van mezelf bedenk ik nu :oops: :oops:

Gr. Aad
Daar in heb je gelijk Aad, maar om zo,n apparaat in de Camper mee te nemen? ,dan zal het toch voor eigen gebruik zijn,lijkt me?...een pilletje voor onder de tong kan ik me nog voorstellen,dus het zal wel een persoonlijke reden hebben,want je kan niet alles voorzien, maar mss horen we het nog?
Hans
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: even een nooduitgang



Bericht door AadenAnke »

Nou onsympathiek zal ik het zeker niet noemen. Meningen worden hier redelijk recht voor zijn raap uitgesproken niets mis mee wat mij betreft. In al die jaren op de weg heb ik vaak dingen gezien waar je in een kantoor/bedrijfspand niet over na hoef te denken iemand die in elkaar zakt voor je neus en dan in een pand gil hard en reageer er vast wel iemand achter op een parkeer plaats meestal niet iemand die nacht doorbrengt op een parkeerplaats en zijn wagen uit komt vallen doodziek op zoek naar hulp en gek genoeg zijn er dan eigenlijk altijd mensen die juist dan hulp kunnen verlenen tegenwoordig met de mobiel een stuk makkelijker. Ik zie dit forum een beetje als kroeg zonder alcohol :cheers: :cheers: je roept wat en er komt altijd een reactie en niet alleen wat je wil horen maar ook dat wat je niet wil horen. Maar nu Anke naar SBS 6 kijkt vindt ik dit toch interessanter :shh:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1742
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: even een nooduitgang



Bericht door marjasjaak »

Een AED in je camper, waarom niet. Op een camping hangt niet altijd een AED, en op de Veluwe heb ik ze nog niet in het bos zien hangen.
De overlevingskans met AED is vele malen groter dan zonder AED.
Enige kennis van eerste hulp en regelmatig oefenen zou eigenlijk iedereen moeten doen.
Tijdens een campertrip hebben wij "moeten" assisteren bij een ernstig ongeluk, auto en een bakfiets, met meerdere kleine kinderen en een vader. (we hadden toen nog geen EHBO opleiding) Veel omstanders konden dit niet aanzien, en liepen er van weg.
Maar met de weinige kennis die we toen hadden konden we toch helpen in afwachting van de hulpdiensten.
Nadien lid geworden van een EHBO vereniging en een opleiding gedaan.
Andor
Berichten: 200
Lid geworden op: do 06 apr 2017, 20:36

Re: even een nooduitgang



Bericht door Andor »

Hmm bij brand weet ik niet of we het reden om er op tijd uit te komen ,heb er nooit over na gedacht om te oefen.Komt mijn moeder ergens is het eerste wat ze doet de nooduitgang controleren ,iedereen is dus anders in dat soort ding blijkbaar
Heb dus toen we de camper kochten als kado eerst 2 rook /koolmonoxide melders gekregen van haar
Mijn vrouw wordt namelijk niet meteen wakker, en dan nog is ze zo gedesoriënteerd dat ze verkeerd loopt en ook nog overal tegen aan
Moesten vaak met spoed naar zieken huis i.v,m ziekte dochter , gebeurden natuurlijk vaak s’nacht en dat heeft menig probleem gegeven ,en dus hoop blauwe plekken
Dus hopen we dat het nooit mee hoeven te maken
Maar het is natuurlijk goed om er is over na te denken
M.v.g
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6075
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: even een nooduitgang



Bericht door TestCase »

Top dat er hier gedacht wordt over vluchtwegen, EHBO/AED, CO en brandmelders, gasdichte plaats voor gasfles, goed afzekeren van accu, (correct gebruik van aarde en aardlek), etc...
Heeft niets van doen met angsthazen maar van realiteit maar het moet je leven niet overheersen.
Zelf kijk ik in ieder hotel en op ieder schip even snel naar vluchtweg en reddingsmiddelen, 5 min werk? Hoop het nooit nodig te hebben.

\\Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
rollercoaster
Berichten: 1402
Lid geworden op: wo 02 jan 2008, 22:03
Locatie: hart van Nederland

Re: even een nooduitgang



Bericht door rollercoaster »

Even iets anders , mooi gedaan hoor die foto op de achterwand :thumbup: :thumbup:
When nothing is going right ..... go left !!
groet,
Nico.
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7518
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: even een nooduitgang



Bericht door eef van baal »

ik ben blij dat ik meestal een ambulance verpleegkundige in de buurt heb als mij wat gebeurd.
zo'n AED is ook schijn veiligheid, is er alleen voor als er ritme storing is, bij een infarct moet je toch nog met de handen aan het werk.
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4184
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: even een nooduitgang



Bericht door beatrix18 »

Ik ben blij met de schooljuf die ik meestal bij me heb. Als het niet goed gaat, rode streep er door en overdoen!
Verder is dus alles "schijnveiligheid". Je gordel helpt ook niet als je frontaal met 100 km/h een vrachtwagen tegenkomt. Die gordel is alleen om een boete te voorkomen. :wave:

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
camperaap
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 24 mei 2020, 19:45

Re: even een nooduitgang



Bericht door camperaap »

eef van baal schreef:
ma 12 apr 2021, 17:33
ik ben blij dat ik meestal een ambulance verpleegkundige in de buurt heb als mij wat gebeurd.
zo'n AED is ook schijn veiligheid, is er alleen voor als er ritme storing is, bij een infarct moet je toch nog met de handen aan het werk.
De hartstichting zegt toch anders.
https://www.hartstichting.nl/reanimatie/wat-is-een-aed
Gebruikersavatar
linus
Berichten: 780
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 13:42
Locatie: Luxemburg

Re: even een nooduitgang



Bericht door linus »

Die gordel is alleen om een boete te voorkomen
Hoe kortzichtig kun je zijn ? 👎😩
WimZ
Berichten: 1815
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: even een nooduitgang



Bericht door WimZ »

Die handen gebruiken bij een hartinfarct is alleen om 112 te bellen want verder kun je niets.
Maar wat bedoelen mensen met een hartinfarct? Bij een hartstilstand is een AED wel nodig.
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: even een nooduitgang



Bericht door Ruud Adam »

@linus
+1
Ik vind 'kortzichtig' erg beschaafd uitgedrukt overigens.
Of de emoticon moet aangeven dat de bijdrage niet serieus bedoeld was.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4184
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: even een nooduitgang



Bericht door beatrix18 »

:thumbup: :shh:
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Plaats reactie