even een nooduitgang

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13414
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: even een nooduitgang



Bericht door hathi »

Sorry,ik zie daar geen verschil in of uit,even moeilijk,of makkelijk,.........ofschoon ? Met al die beveiligingen,lijkt mij er uit komen ook best moeilijker ?...... verplaatsen mss ?
Hans
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80381
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: even een nooduitgang



Bericht door Dafluc »

Dat zeg ik. Er is in dit topic met geen woord over beveiligingen gesproken. Dat is dat andere topic. Hier gaat het over hoe je snel je camper uitkomt in geval van nood. Daarvoor zijn twee extra luiken gemaakt. Inbreken is iets anders dan vluchten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
HJM
Berichten: 490
Lid geworden op: za 10 nov 2018, 12:45

Re: even een nooduitgang



Bericht door HJM »

Toch word ik steeds weer blij van onze buscamper :angel:
:wave:
HJM
Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋‍♂️, maar we werken hier aan.
Andre55
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 20:00

Re: even een nooduitgang



Bericht door Andre55 »

Kijk, We hebben toch wat ingang gezet, mensen die gaan er toch over denken, als er b.v. brand is, heb inderdaad niets met inbraak te maken, want het is nog altijd zo, ze komen wat je ook doet toch binnen, maar eruit ! niet zelfstandig.
Ik heb gezien dat vele mensen dit gelezen hebben en zullen er wel meer worden, jullie gaan er overdenken en ieder op zijn mannier en wie weet, ik hoop het niet maar als er wat is dat je terug kan denken, is maar goed dat is wat gedaan heb.
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: even een nooduitgang



Bericht door AadenAnke »

André daar heb je zeker een punt alleen een keer nadenken wat als? hoe dan? alles heeft natuurlijk ook gewoon met je persoonlijke fysieke toestand te maken voor mezelf ff snel uit bed springen en uit een raam klauteren zie ik nog wel zitten dat lukt mij zeker weten sneller dan dat Anke uit het bed overeind kom onze kleinzoon van 16 maanden bij houden lukt haar niet dus een keer rond kijken kan zeker geen kwaad en dat heb je bij een flink aantal van ons berijkt :thumbup:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8652
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: even een nooduitgang



Bericht door seth_space »

Zoals ik al stelde: als deze investering jullie gemoedsrust geeft dan is het een prima investering.
Boven mijn bed zit een fiks dakluik waar je in 1 stap op het dak bent. Via de voorzijde cabine glij je luxueus naar beneden.
Of je koopt net als hierboven een rijdende nooduitgang genaamd Buscamper zodat je via elke denkbare zijde naar buiten kunt.
Jouw oplossing lijkt me kostbaar en lastig te gebruiken. Dus oefen vooral met enige regelmaat. Zet een brandalarm met een random timer en zorg dat je binnen 30 seconden buiten staat. Doe dat elke vakantie in het begin en ergens haverwege zodat je getraind blijft.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Andre55
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 20:00

Re: even een nooduitgang



Bericht door Andre55 »

Wat anders, we rijden al meer dan 10 jaar rond met een AED, kost veel geld en wordt elke jaar gecontroleerd, nog nieuw, buiten de, de controle nog nooit gebruikt.
Nu kan je zeggen, meer dan 10 jaar je geld weg gegooid of je kan zeggen, wat goed van jullie dat jullie dat aangeschaft hebben en wat goed dat het tot op heden een zinloze uitgave is geweest, maar stel aan dat dat ding in eens gebruikt wordt, stel aan ...........
Laatst gewijzigd door Dafluc op zo 11 apr 2021, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6298
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: even een nooduitgang



Bericht door Bas vd laar »

Stel dat, stel dat...
Zo kun je wel 1 miljoen dingen bedenken, en dan zul je zien dat er net iets gebeurt waar je niet op voorbereid was.
Maar als je het leuk vindt, gewoon doen, ik vind het wat overdreven.

Zo, nu ga ik naar mijn atoombombestendige bunker ,met voor 100 jaar eten op voorraad, en lekker TV kijken
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: even een nooduitgang



Bericht door AadenAnke »

Maar Bas wat nu als er geen signaal meer is? Ben je daar op voorbereid?
Dat van die AED super hoor is het niet voor jezelf maar voor een ander :thumbup: deze zal :shh: de AED graag vergoeden aan je als zijn leven er door gered is. Ik heb hem ook niet zoals de meesten dus hoop dat mocht het nodig zijn er iemand in de buurt is die er al 10 jaar mee rond sleept :shh:

Gr. Aad
CaradoT135
Berichten: 2346
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: even een nooduitgang



Bericht door CaradoT135 »

Dafluc schreef:
zo 11 apr 2021, 15:59
Daarvoor zijn twee extra luiken gemaakt. Inbreken is iets anders dan vluchten.
Maar je maakt voor de aspirant inbrekers wel twee extra mogelijkheden om zo van de begane grond binnen te komen, daarvoor zij de hoger gelegen ramen minder makkelijk binnen te komen.
Andre55 schreef:
zo 11 apr 2021, 17:03
Kijk, We hebben toch wat ingang gezet, mensen die gaan er toch over denken, als er b.v. brand is, heb inderdaad niets met inbraak te maken,
Dat klopt helemaal, een goede brandblusser binnen handbereik misschien?
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13414
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: even een nooduitgang



Bericht door hathi »

AED ,is dit serieus? Ik kan het me niet voorstellen, hoe ver moet je dan gaan?,,ieder moet dat zelf weten,natuurlijk...............maar koop dan een gebruikte ziekenwagen,en bouw daar een slaapplaats in
Hans
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: even een nooduitgang



Bericht door AadenAnke »

Heb niet teveel vertrouwen in een brandblusser zeker niet in een wittedoos zeg maar weer een hele andere discussie maar als die in de hens gaat heel hard brand roepen en weg rennen

Gr. Aad
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: even een nooduitgang



Bericht door AadenAnke »

Wel Hans misschien ooit een hartstilstand zelf gehad of iemand zien dood gaan waarbij zo'n ding het leven gered had? Een reanimatie cursus doe je ook voor een ander net als de cursus pleisterplakken e.d. Ik ben blij dat er mensen zijn die dat doen. Ik heb ooit staan toekijken hoe 2 tienermeisje hart massage en beademing deden bij een oudere man die uit het water was gehaald tijdens het beademen kwam de maag inhoud omhoog die tufte ze uit gingen verder net voordat de ambulance kwam na 10 minuten die wel een uur leken begon hij zelf te ademen. Heel veel respect voor die meisjes van een jaar of 14/15 ik stond er als een zoutzak bij. Heb er daarna wel over nagedacht om het ook te gaan doen is er nooit van gekomen. Eigenlijk wel zwak van mezelf bedenk ik nu :oops: :oops:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4172
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: even een nooduitgang



Bericht door beatrix18 »

Hier op het forum wordt over zoveel koffietafel onderwerpen gesproken dat je denkt is dit wel een camperforum. Prima moet kunnen.
Nu wordt er een topic gestart over een best serieus onderwerp en het gaat ook nog over campers, en wat een onsympathieke reacties!
Winterbanden...wat een onzin.
Zonnepanelen....nou ieder het zijne.
Canaldigitaal.... Je gaat toch niet naar SBS 6 kijken?
Lipo accu's...doe normaal.
Nou ja, zo kan je nog wel wat bedenken.

En ik heb ook wel eens gedacht wat moet ik met die grote opening van mijn klapdaktentje? (Zie avatar)
Toen dacht ik dus...rits open doen als er stront aan de knikker is. (Ja dat kan ook met een mes als die er zou liggen)
Toch iets om, voor je eigen situatie, eens over na te denken.
Ik waardeer het openen van dit topic! :thumbup:

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Plaats reactie