Camperbeveiliging

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80322
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Camperbeveiliging



Bericht door Dafluc »

Zullen we bij het onderwerp blijven alsjeblieft. De genoemde camperbeveiliging met de vraag naar ervaringen uit de praktijk dus. Graag geen verdere opmerkingen waarom het toch niet helpt. En ook geen fietssloten. Waarvoor dank.
Afbeelding
Gebruikersavatar
zwerf-busje
Berichten: 864
Lid geworden op: za 24 nov 2018, 11:09
Locatie: Sweet Lake City

Re: Camperbeveiliging



Bericht door zwerf-busje »

Ik dacht dat het over de ketting van de schuifdeur ging, maar zie nu dat over een soortgelijke ketting voor de voordeuren gaat.
De ketting voor de schuifdeur hebben we, maar die gebruiken we zelden.
Verder hebben we Heosafe sloten op de voordeuren, dus dan zijn die kettingen toch overbodig?
Of ziet iemand toegevoegde waarde voor die kettingen ipv de Heosafe sloten.

Prickstop-plaatjes monteren (kwam in het recente diefstal-topic voorbij) is ook wel aan te bevelen.
Groet Ruud
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80322
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Camperbeveiliging



Bericht door Dafluc »

Topicstarter zegt nergens dat hij ook Heosafe-sloten heeft.
Afbeelding
Gebruikersavatar
GeMa
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 10:19

Re: Camperbeveiliging



Bericht door GeMa »

Allereerst hebben wij een Bearlock laten plaatsen (eis verzekering) tegen diefstal van de hele camper. Ook ter voorkoming van diefstal van de camper een ODB-lock en het kenteken in de ramen laten graveren.

Daarnaast HEO-safe sloten op de cabine deuren, de toegangsdeur en de garagedeur (1 sleutel systeem) ter voorkoming van inbraak. Op de ramen (echt fluitje van een cent om daardoor binnen te komen) WOMO-sicherheit strips met extra vergrendeling van de ramen.

Tenslotte een GPS tracker op een verborgen plek.

En ja, ik zie hem al aankomen, al die flauwe opmerkingen, maar we zijn mede gewaarschuwd door een groot aantal berichten over diefstal en inbraak op dit forum en hebben daarnaast een soort van beroepsdeformatie als het om criminaliteit gaat. Tenslotte hebben wij fors geïnvesteerd in een (nieuwe) camper, dus waarom niet een klein beetje extra om ons veilig(er) te voelen.

En ja, natuurlijk is dit geen garantie dat er niets gebeurt en natuurlijk heeft het ook met gedrag te maken (waar parkeren/overnachten, geen kostbaarheden meenemen/zichtbaar achterlaten etc. etc.), maar je kunt ook naïef zijn en denken dat het jou niet gebeurt! Preventie is vaak de beste manier om geen slachtoffer van criminaliteit te worden.
kasper1
Berichten: 194
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 22:14
Locatie: Dalfsen city

Re: Camperbeveiliging



Bericht door kasper1 »

zwerf-busje schreef:Ik dacht dat het over de ketting van de schuifdeur ging, maar zie nu dat over een soortgelijke ketting voor de voordeuren gaat.
De ketting voor de schuifdeur hebben we, maar die gebruiken we zelden.
Verder hebben we Heosafe sloten op de voordeuren, dus dan zijn die kettingen toch overbodig?
Of ziet iemand toegevoegde waarde voor die kettingen ipv de Heosafe sloten.

Prickstop-plaatjes monteren (kwam in het recente diefstal-topic voorbij) is ook wel aan te bevelen.
De Heosafe sloten zijn TopAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk

VanNicholas Zephyr Titanium
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Camperbeveiliging



Bericht door hwendt »

Camper-T schreef:
do 08 apr 2021, 11:25
Dit hebben wij op de ruiten van onze bussen laten plakken, voorkomt geen ruitschade maar er doorheen komen wordt een uitdaging:
https://www.carglass.nl/service-en-prod ... i-inbraak/

En wees niet bang, van binnen uit is de ruit er wel altijd uit te drukken, mocht dit nodig zijn.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Camperbeveiliging



Bericht door hwendt »

willemzon schreef:
do 08 apr 2021, 13:05
Al die opmerkingen had ik wel verwacht, met ruitje intikken en oude camper kopen enz.

Je moet nog al behoorlijk in de camper kruipen door een kapot raam om die beveiliging er af te halen, want die zit aan de onderkant van de deur.

Natuurlijk als je een raam in gooit kom je altijd binnen. Maar zoals al zo vaak is gezegd maak je het dievengilde moeilijk gaan ze liever naar de buren. Ik heb dat al zo vaak in mijn politiewerkbare leven meegemaakt.

Ik ben benieuwd naar een terzake dienende opmerking.

Gr willem
Ik zal er nog een paar opnoemen Willem.

Groene zeep op je raam smeren krant er op plakken en met een een automatische centerpoint gewoon tikken en bijna geluidloos.

Gebroken porselein zoals een paar Electro stoppen stukmaken in een nylonkous doen en bij langs lopen 1 zwiep op het raam. Raam kapot en even doorlopen en na 2 minuten terug komen alles weer naar bed, Geen geklop met hamer. Porselein heeft scherven en zijn haar scherp

Het dak, Bijna altijd en overal vergeten. Toch is het het zwakste punt in de beveiliging. Klim op het dak en de dakramen maak je met blote handen gewoon open. De slotjes zijn van stompzinnig plastic

Ramen in rubber ? Neem plamuurmes slijp die haar scherp en je mes glijd als boter door de raamrubbers. geen lawaai vaak beproefde manier.

Schuiframen. Groene zeep op je raam smeren krant er op plakken schroevendraaier tussen de twee ramen dan als hefboom gebruiken en de ramen spatten uit elkaar zonder geluid en er vallen ook geen scherven op de grond

Verder werkt de lange zaagblad met een haak aan de onderkant nog prima om deuren open te maken. Steek je zo door het glas en de rubber. Even poeren en zoeken on de juiste stang te vinden van het deur mechanisme en de nippel omhoog te trekken.

Ik zal maar geen voorbeelden aanhalen van de te koop zijnde elektronica welke voor bedragen onder de 50 euro te koop zijn bij Chinezen en in staat zijn om de afstandsbedieningen te omzeilen. Zo ook hoge druk systemen die je in je slot tot ontsnapping laat leiden en je palletjes in de uitsparingen drukt van je cilinder.

Zo nu allemaal middelen aanschaffen die dit allemaal kan voorkomen. Ik haal later wel mijn katje bij die beveiliging zaken.

Dan hebben we nog de versterkers die de deuren automatisch kan openen. Men kopen een versterker van het signaal dat de deuren openen en het voertuig kan starten. Vaak hangen sleutels in de gang in een sleutelkastje of liggen ze op de bak en de spiegel.
Men neme de signaal versterker en gaan tussen woonhuis en voertuig staan waarbij het opgevangen signaal van de sleutels die binnen liggen versterkt worden en door het voertuig gestart en geopend kan worden. Kosten 175 euro bij de Chinezen. O ik heb er nog meer...

Maar zeker is een feit dat elke drempel er 1 is. En die GPS apparaten hartstikke mooi. Een jammer kost 25 euro. Oftewel een verstoorder van je telefoon en GPS ontvangst en zendvermogen verstoord. Dus je bent niet meer te bereiken en kunt niet zenden. Hoogstens je voertuig gedag zwaaien als ze er mee weg rijden.

Hugo een Warmoesstraat diender die daar goed heeft opgelet hoe ze het doen ha ha ha :cheers: :cheers: :cheers: :cheers:
Gebruikersavatar
Antonis
Berichten: 261
Lid geworden op: vr 05 apr 2019, 8:48
Locatie: Rijsbergen bij Breda

Re: Camperbeveiliging



Bericht door Antonis »

Ik zie even het nut er niet van in om dat hier allemaal op te noemen. Van mij mag jij je beroepsdeformatie voor jezelf houden. Er zijn forumleden die hier misschien wel wat onrustiger van worden als ze in de camper slapen.
Ton
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Camperbeveiliging



Bericht door Cee Pee »

Je kent Hugo nog niet zo goed zeker. :wink:
Maar hij heeft niets nieuws verteld hoor. :hug:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80322
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Camperbeveiliging



Bericht door Dafluc »

Ik ken Hugo heel goed. Maar de vraag was niet noem eens alle mogelijke manieren op waarop iemand in je camper kan komen. De vraag was of iemand ervaring had met de genoemde camperbeveiliging.
Afbeelding
willemzon
Berichten: 1751
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Camperbeveiliging



Bericht door willemzon »

Ik denk ook niet dat de gemiddelde inbreker, zoveel uit de kast haalt om een geparkeerde camper binnen te komen.
Zo snel mogelijk en zo onzichtbaar mogelijk er in en zo snel mogelijk er uit en als je dan wat barrières op kunt werpen, gaan ze liever een deurtje verder.
Daarom voor relatief weinig geld, deze suggesties.
Het lijkt mij niet verkeerd. Natuurlijk zijn heosafe sloten beter, maar daar hangt ook een heel ander prijskaartje aan.

Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Camper_01

Re: Camperbeveiliging



Bericht door Camper_01 »

Dafluc schreef:
do 08 apr 2021, 11:06
Hier te zien: Klik.
Voor Ducato-Jumper-Boxer. Er is een versie voor de bouwjaren 2006-2019 en vanaf 2020.

Schermafbeelding 2021-04-08 om 11.05.10.png
Heb de info over dit product gelezen in het tijdschrift van de NKC en denk toch dat dit eenvoudig en goedkoop zelf te maken is. 50 euro is niet goedkoop voor een Duits amateur product.
panda58
Berichten: 706
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 20:15

Re: Camperbeveiliging



Bericht door panda58 »

Beste beveiliging is een camper op leeftijd.
Jaartje of 30 minimaal.
Wedden dat ze die niet meenemen.
Nog nooit gelezen dat ze zo n oudje gestolen hebben.
Zijn heel vaak de jongere campers.
En je hebt nog meer voordelen.... :P

Gr jan
Gebruikersavatar
JaapB
Berichten: 613
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 10:02
Locatie: 8x

Re: Camperbeveiliging



Bericht door JaapB »

Nou, ik moet Hugo wel een beetje gelijk geven.
Je kan ik weet niet wat allemaal aan je ramen en deuren doen om het ze langer bezig te houden.
Of dat ze naar de buren gaan.
Maar inderdaad wordt er nooit over de plastic dakluiken gesproken.
Via bumper, motorkap en weet ik wat ben je boven.
Zeker met een pilletje op.
Vergeet niet dat zij niet naar schade kijken, wij gaan niet zo het dak van je camper op.
Een paar flinke trappen, weg dakluik.
Maar nogmaals, maak het ze lastig. En ook voor je eigen gemoedsrust.
Wij hebben alleen een Bearlock. Eis van de verzekering.
Dethleffs Trend T7017, automaat, 150Pk, 2018.
Plaats reactie