Camperbeveiliging

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
kasper1
Berichten: 193
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 22:14
Locatie: Dalfsen city

Re: Camperbeveiliging



Bericht door kasper1 »

willemzon schreef:Kijk Linus jou redenatie komt op mij heel realistisch over.
Dus ik ga dat gewoon aanschaffen, het kost ook de kop niet.
Gr willem.
HeoSolution/ Heosafe. Kapje vd deur verwijderen en kan zo geplaatst worden

Gr Kasper Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk

VanNicholas Zephyr Titanium
kasper1
Berichten: 193
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 22:14
Locatie: Dalfsen city

Re: Camperbeveiliging



Bericht door kasper1 »

linus schreef:
vr 09 apr 2021, 22:22
Cabinedeuren van binnen afzekeren is volgens mij heel zinvol.


Prima verwoord 👍

Gr Kasper
VanNicholas Zephyr Titanium
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Camperbeveiliging



Bericht door marjasjaak »

Wat ook preventief werkt, geen gebruik maken van je afstandsbediening om de deuren te sluiten.
Bij veel merken is het nog steeds super simpel om de uitgezonden code van je sleutel te onderscheppen.
Degene die de code ontvangt op bijvoorbeeld zijn laptop, kan dit weer heruitzenden en zonder schade de deuren weer openen.
Met handmatig de bestuurdersportier sluiten voorkom je dit.
Er zijn wel sets te koop die met een geavanceerdere codering werken, maar die moet je weer inbouwen.
kasper1
Berichten: 193
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 22:14
Locatie: Dalfsen city

Re: Camperbeveiliging



Bericht door kasper1 »

FrankJC schreef:
vr 09 apr 2021, 23:20
hwendt schreef:
do 08 apr 2021, 16:03
Hugo een Warmoesstraat diender die daar goed heeft opgelet hoe ze het doen
Ik hoop dat uw processen verbaal beter leesbaar waren................
👍👍👍👍👍👍👍 :clap: :clap: :clap:
VanNicholas Zephyr Titanium
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4367
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Camperbeveiliging



Bericht door jheeck »

marjasjaak schreef:
za 10 apr 2021, 13:12
Wat ook preventief werkt, geen gebruik maken van je afstandsbediening om de deuren te sluiten.
Als ik de boel 'op de hand' dicht doe kan ik de deadlocking-optie van Fiat niet activeren en die heb ik speciaal genomen om snelle inbraak door intikken van het voorste ruitje en daarna de deur van binnenuit openen te voorkomen. Het risico dat er iemand met een ontvanger in de buurt loopt lijkt me kleiner.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
roma
Berichten: 4520
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Camperbeveiliging



Bericht door roma »

In mijn camper zitten ook van die Heo-sloten. Ik gebruik ze zelden. Een keertje op een Franse strandparking. De diefjes forceerden de deursloten, forceerden de sloten van camperdeel en van achterklep. Geen succes. Kwamen binnen door zijraam, maar namen de benen omdat ik aan kwam fietsen. Niets gejat, schade ruim €2500.

Juist die kunststoframen met die plastic hendeltjes zijn de zwakke punten. Achter het grote raam heb ik 2 staven betonijzer (gespoten in de camperkleur) geplaatst. Kwestie van boren op de juiste plekken. Zitten tussen het kunststof raam en de verduisteringsrollo. Wie nu via het raam naar binnen wil, ziet die irritant degelijke spijltjes, waar je net niet tussendoor kan.
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 915
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Camperbeveiliging



Bericht door Lambiek »

Dan zal de volgende schade meer zijn €2500.-

Die beton ijzer staven, breken ze er toch zo uit, met flinke koevoet, of lange pijp, paal enz
de wanden kapot ...

Ik gun het je niet natuurlijk.

Gr



Laatst gewijzigd door Lambiek op za 10 apr 2021, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
.
roma
Berichten: 4520
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Camperbeveiliging



Bericht door roma »

In mijn geval ging het om gelegenheidsdiefjes die met een mesje of schroevendraaiertje de sloten sloopten. Zondagmiddag, hete stranddag in augustus, jeugd van Bordeaux, op zoek naar snelle buit.

In 2 campers een inbraak gehad via het kunststof raam. De zwakke plek.
mkrechting
Berichten: 46
Lid geworden op: di 26 jan 2016, 16:10

Re: Camperbeveiliging



Bericht door mkrechting »

Het advies om een heel wat oudere camper te kopen en zo van diefstal gevrijwaard te zijn ? Helaas, onze buren hebben een camper gehuurd om een aantal maanden door Europa te toeren met de kids voordat die leerplichtig zijn. Het was zo'n oude camper met veel beige en bruin, met nog zo'n vierkant Ducatoneusje. Iemand in Rome vond hem toch onweerstaanbaar en heeft hem definitief geleend, met volledige inhoud.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13338
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Camperbeveiliging



Bericht door hathi »

Ja dan worden ze ook niet gestoord, en kunnen ze uitzoeken ,maar wat is er te vinden,in een Camper,dat meer waarde heeft,dan de schade welke aangericht word,vraag ik me dan af?,wij laten het goud en juwelen thuis,en geld heb ik in mijn zak :-B
Hans
panda58
Berichten: 705
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 20:15

Re: Camperbeveiliging



Bericht door panda58 »

Dat is de eerste oudere camper die dan gestolen is dat ik hoor de laatste jaren.
Daarin tegen zijn er al wel zoveel jongere campers zonder vragen meegenomen die ik
niet meer op m n handen en voeten kan tellen.En misschien zijn er wel meer nieuwere/jongere campers dan oudere.
Maar oke hier schiet je natuurlijk niks mee op.
Je moet gewoon met de poten van andermans spullen afblijven.

Gr jan
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2432
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: Camperbeveiliging



Bericht door bently »

Die oudere Mercedes campertjes zijn ook al meerdere keren gestolen.
Een overzicht van gestolen campers > https://gestolenobjectenregister.nl/reg ... /12_Camper
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Camperbeveiliging



Bericht door iSonic »

Mijn beveiliging is een goede verzekering. Goed er zitten extra sloten op de deuren (zaten erop toen we hem kochten) en die gebruiken we wel. In de stalling staat hij onder een carpoort, hoog hek en slagboom.

Als hij dan tijdens gebruik gestolen wordt... Dat is ontzettend balen natuurlijk maar daar is die verzekering dan voor. Als er al iets op zou komen misschien een bearlock. Maar ik ga geen 7 sloten overal en nergens hangen in de hoop dat.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Camperbeveiliging



Bericht door iSonic »

bently schreef:
zo 11 apr 2021, 10:13
Die oudere Mercedes campertjes zijn ook al meerdere keren gestolen.
Een overzicht van gestolen campers > https://gestolenobjectenregister.nl/reg ... /12_Camper
En koop geen volkswagen busje zie ik nu! Dat is bijna vragen om.... Zou het op de optie lijst staan of zo?
Plaats reactie