Camperbeveiliging

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GeMa
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 10:19

Re: Camperbeveiliging



Bericht door GeMa »

marjasjaak schreef:
za 10 apr 2021, 13:12
Wat ook preventief werkt, geen gebruik maken van je afstandsbediening om de deuren te sluiten.
Bij veel merken is het nog steeds super simpel om de uitgezonden code van je sleutel te onderscheppen.
Degene die de code ontvangt op bijvoorbeeld zijn laptop, kan dit weer heruitzenden en zonder schade de deuren weer openen.
Met handmatig de bestuurdersportier sluiten voorkom je dit.
Er zijn wel sets te koop die met een geavanceerdere codering werken, maar die moet je weer inbouwen.
Fiat is inmiddels overgestapt van een vaste code naar een rolling code. Helaas wel een oude code, die al gekraakt is. Hebben zelf gekozen voor een Thitronik WiPro III safe lock alarm/remote. Die gebruiken een modern algoritme met miljarden combinaties.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31861
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camperbeveiliging



Bericht door Bob Diesel »

Thitronik WiPro III safe lock alarm/remote

Als de naam zo moeilijk is :bang:
Dan moet het wel goed zijn :roll: :roll: of niet
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
GeMa
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 10:19

Re: Camperbeveiliging



Bericht door GeMa »

roma schreef:
za 10 apr 2021, 20:46
In mijn camper zitten ook van die Heo-sloten. Ik gebruik ze zelden. Een keertje op een Franse strandparking. De diefjes forceerden de deursloten, forceerden de sloten van camperdeel en van achterklep. Geen succes. Kwamen binnen door zijraam, maar namen de benen omdat ik aan kwam fietsen. Niets gejat, schade ruim €2500.

Juist die kunststoframen met die plastic hendeltjes zijn de zwakke punten. Achter het grote raam heb ik 2 staven betonijzer (gespoten in de camperkleur) geplaatst. Kwestie van boren op de juiste plekken. Zitten tussen het kunststof raam en de verduisteringsrollo. Wie nu via het raam naar binnen wil, ziet die irritant degelijke spijltjes, waar je net niet tussendoor kan.
Bij ons van Womo sicherheit ( https://womo-sicherheit.de/ ) veiligheidsprofielen en sluitingen op de ramen.
de hoekies
Berichten: 6025
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: Camperbeveiliging



Bericht door de hoekies »

Als je hem parkeert moet je de bestuurdersstoel omdraaien en een kabelslot door het stuur en de dikke stang onder je stoel doen en dan de stoel naar achteren tegen het stuur aan, in het donker eerst het handvatje vinden om de stoel naar voren te doen en ook nog in het donker het handvatje vinden waar je de stoel mee draait ( kan niet als het kabelslot er nog tussen zit )duurt hun te lang denk ik.
Buiten een startonderbreker en een Bearlock is dit wat mij betreft een extra stukje beveiliging net als een RV ketting van deur naar deur dan krijgen ze de deuren niet open en moet men ten alle tijden via de schuifdeur.
Hoe moeilijker men het maakt hoe meer kans dat net de jouwe blijft staan.
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Camperbeveiliging



Bericht door Kroppie »

meeste velgen zitten gaten in, staalkabel door een paar wielen en stevig slot, duurt het ook even voor men vertrekklaar is

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
willemzon
Berichten: 1749
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Camperbeveiliging



Bericht door willemzon »

de hoekies schreef:
zo 11 apr 2021, 12:39
Als je hem parkeert moet je de bestuurdersstoel omdraaien en een kabelslot door het stuur en de dikke stang onder je stoel doen en dan de stoel naar achteren tegen het stuur aan, in het donker eerst het handvatje vinden om de stoel naar voren te doen en ook nog in het donker het handvatje vinden waar je de stoel mee draait ( kan niet als het kabelslot er nog tussen zit )duurt hun te lang denk ik.
Buiten een startonderbreker en een Bearlock is dit wat mij betreft een extra stukje beveiliging net als een RV ketting van deur naar deur dan krijgen ze de deuren niet open en moet men ten alle tijden via de schuifdeur.
Hoe moeilijker men het maakt hoe meer kans dat net de jouwe blijft staan.
Pfff je zult maar plotseling weg moeten rijden.

Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22714
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Camperbeveiliging



Bericht door PaulBng »

Ik heb mijn camper tot nu toe slechts éénmaal 's nachts op slot gehad toen ik de situatie wat dubieus vond.

Verder heb ik liever dat ze mij in een noodgeval eruit kunnen halen, dan dat er wat geleend wordt.

Maar die truc met dat kabelslot ga ik mss wel gebruiken wanneer ik bijv een hele dag op de fiets weg ben.


Paul
de hoekies
Berichten: 6025
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: Camperbeveiliging



Bericht door de hoekies »

willemzon schreef:
zo 11 apr 2021, 13:29
de hoekies schreef:
zo 11 apr 2021, 12:39
Als je hem parkeert moet je de bestuurdersstoel omdraaien en een kabelslot door het stuur en de dikke stang onder je stoel doen en dan de stoel naar achteren tegen het stuur aan, in het donker eerst het handvatje vinden om de stoel naar voren te doen en ook nog in het donker het handvatje vinden waar je de stoel mee draait ( kan niet als het kabelslot er nog tussen zit )duurt hun te lang denk ik.
Buiten een startonderbreker en een Bearlock is dit wat mij betreft een extra stukje beveiliging net als een RV ketting van deur naar deur dan krijgen ze de deuren niet open en moet men ten alle tijden via de schuifdeur.
Hoe moeilijker men het maakt hoe meer kans dat net de jouwe blijft staan.
Pfff je zult maar plotseling weg moeten rijden.

Gr willem
Als je op een camperplaats staat te genieten met je stoelen gedraaid is dat niet anders en die kabel heb je er zo uit.
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Camperbeveiliging



Bericht door AadenAnke »

Kroppie schreef:
zo 11 apr 2021, 12:46
meeste velgen zitten gaten in, staalkabel door een paar wielen en stevig slot, duurt het ook even voor men vertrekklaar is

jos
20 meter staaldraad 10 mm een kant aan de voorpoot vastmaken de andere kant aan een dikke boom of lantarenpaal de rest netje opgerold onder de camper komen ze ook niet ver :lol: :lol:
Nee dan nemen ze hem maar mee als ze hem dan niet terug vinden heb je ook geen last van de schade. Gaan we wel een nieuwe kopen hij moet binnenkort toch voor de 1e APK beurt zijn we daar ook weer ff vanaf :shh:
Met al die gedachte en overwegingen wil ik hem niet eens meer wat eng om met de camper weg te gaan zie er nu al tegen op :silent: dus als ze hem meenemen jammer breken ze in jammer worden ze niet rijk van en sluipen ze naar binnen als ik er in zit best eng die gedachte maarde kans daarop is klein en ik slaap vast dus merk er waarschijnlijk niets van nog een week of 2 en dan gaan we hopelijk weer wel zonder extra sloten of angst lekker weg

Gr. Aad
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22714
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Camperbeveiliging



Bericht door PaulBng »

Ze kunnen mijn camper nooit jatten.
Die zit met een kettingslot vast aan mijn fiets.


Paul
P vd Ham
Berichten: 123
Lid geworden op: di 01 mar 2016, 18:41
Locatie: Kop van Noord Holland

Re: Camperbeveiliging



Bericht door P vd Ham »

Hoewel ik vrij nuchter ingesteld ben en al jaren wild kampeer stond ik versteld van de impact van een overval op me zelf, door twee man op een pareerplaats in Frankrijk, welke ik jaren terug mee mocht maken.
Ik voelde me niet veilig meer in mijn camper waar ik ook stond. Bij het minste of geringste vreemde geluid was ik wakker met een hartslag van 200.
De cabine is nu beveiligd met Heosafe sloten, Bearlock , accusleutel en een telkens wisselende code voor de deuren / startonderbreking.

De zijdeur van de camper heb ik als volgt wat veiliger gemaakt.
Een deurvergrendeling gemonteerd ( zie foto's )
En op deze site https://tuersicherung-elefant.de/elefant-8/ zag ik een sluiting die ik wel zelf kon maken.
Wel een beetje aangepast voor mijn deur. Ik heb een paar oude breinaalden genomen maat 4,5 mm die passen precies door het gaatje in de deurschoten. Met wat buigwerk en een paar prototypen heb ik het nu voor elkaar. Als ik die pennen nu binnen in de schoten steek kunnen ze niet openen.
Door de grote ogen trek je ze er zo makkelijk weer uit. ( je moet er ook snel uit kunnen :P )

En ik moet zeggen het slaapt een stuk beter :-B

En natuurlijk ik weet en lees alle opmerkingen hier ook, maar ik weet nu ook uit eigen ervaring dat het niet in je koude kleren gaat zitten en dieper in je zit dan je denkt.
Het gaat om je eigen beleving en de oplossing daarvoor. :thumbup:

https://photos.google.com/album/AF1QipO ... vk8mTcTgRM
Gebruikersavatar
linus
Berichten: 775
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 13:42
Locatie: Luxemburg

Re: Camperbeveiliging



Bericht door linus »

Hoewel ik vrij nuchter ingesteld ben en al jaren wild kampeer stond ik versteld van de impact van een overval op me zelf, door twee man op een pareerplaats in Frankrijk, welke ik jaren terug mee mocht maken.
Ik voelde me niet veilig meer in mijn camper waar ik ook stond.
Bedankt voor je bericht 👍, ik heb de indruk dat de meeste camperbezitters bang zijn dat hun camper gestolen wordt tijdens hun afwezigheid en dat is natuurlijk iets dat je niet mee wilt maken, maar volgens mij is het ergste wat je overkomen kan is uitgeroofd worden door de een of andere (misschien of waarschijnlijk bewapende) griezel terwijl je slaapt of wakker wordt 🥶
Ik ben heus niet bang en geoefende vechtsporter maar met onberekenbaar gespuis is alles mogelijk, vooral in zo'n kleine ruimte.
Daarom blijf ik zeggen : sluit die toegangs deuren s'nacht ALTIJD van binnen met iets extras af !!!
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Camperbeveiliging



Bericht door Zadowolony »

Wij hebben onze knpv getrainde mechelse herder als beveiliger .
Gebruikersavatar
linus
Berichten: 775
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 13:42
Locatie: Luxemburg

Re: Camperbeveiliging



Bericht door linus »

Ik heb ook twee waakzame honden in de camper maar dat ziet aan de buitenkant niemand.....bovendien zijn mijn honden na een lange reis of nieuwe omgeving s'avonds goed moe en slapen diep.
Omdat ik niet wist wat knpv is heb ik even gegoogeld....met zoiets zou ik niet geassocieerd willen worden, daarvoor ben ik veeeel te veel dierenliefhebber maar jouw hond is vast anders...
Plaats reactie