Camperbeveiliging

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camperbeveiliging



Bericht door Bob Diesel »

panda58 schreef:
do 08 apr 2021, 20:20
Beste beveiliging is een camper op leeftijd.
Jaartje of 30 minimaal.
Wedden dat ze die niet meenemen.
Nog nooit gelezen dat ze zo n oudje gestolen hebben.
Zijn heel vaak de jongere campers.
En je hebt nog meer voordelen.... :P

Gr jan
Laat ik de mijne 24 jaartjes oud nu net verkocht hebben
De afgelopen 15 jaar wou niemand hem stelen :mrgreen:
Dus nu legaal laten verdwijnen
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Camperbeveiliging



Bericht door hwendt »

Antonis schreef:
do 08 apr 2021, 16:35
Ik zie even het nut er niet van in om dat hier allemaal op te noemen. Van mij mag jij je beroepsdeformatie voor jezelf houden. Er zijn forumleden die hier misschien wel wat onrustiger van worden als ze in de camper slapen.
Als je geen kennis heb dan geef je vele honderden euro's uit aan beveiliging terwijl ze via je dak zo binnen kunnen komen. maar dat zal je dus ook wel niet snappen. En een forum is om kennis te delen, zal je ook wel niet snappen dus misschien gaan angstige mensen nu beter kijken wat wel en niet mogelijk is.
Dus .........
Tevens is hier eens een mijnheer geweest als demonstratie die binnen 2 minuten de Bearlock ontsloot.
de kern van mijn verhaal is dat vele op slot staande campers incl beveiliging, GPS en Beatrlocks gewoon verdwenen zijn en vaak voor de oprit van de eigenaar.
Hier mee wil ik aangeven dat ook vele honderden euro beveiliging ook van splinternieuwe campers gewoon weg gehaald worden.
Kijk een op gestolen campers en caravans van Facebook. Staan ze elke dag bijna in. Er zijn meerder sites die iets geopend hebben van
"Gestolen campers " dus mijnheer Antonis ik weet waar ik over praat en u bent een susser die de realiteit wil ontkennen. En daar doe ik dus niet aan mee...

Hugo :crazy: :crazy: :cheers: :cheers:
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Camperbeveiliging



Bericht door Zadowolony »

Gewoon goed verzekeren , opletten waar je m achterlaat, en verder gewoon genieten. Bezit moet geen last zijn.
(Had eerst ook van alles erin, gps en beweging melder, maar vond het allemaal maar gedoe. Nu alleen bearlock en all risk verzekerd).
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Camperbeveiliging



Bericht door AadenAnke »

:thumbup: hier denken we het zelfde over

Gr. Aad
Gebruikersavatar
GeMa
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 10:19

Re: Camperbeveiliging



Bericht door GeMa »

hwendt schreef:
vr 09 apr 2021, 0:09
Antonis schreef:
do 08 apr 2021, 16:35
Ik zie even het nut er niet van in om dat hier allemaal op te noemen. Van mij mag jij je beroepsdeformatie voor jezelf houden. Er zijn forumleden die hier misschien wel wat onrustiger van worden als ze in de camper slapen.
Als je geen kennis heb dan geef je vele honderden euro's uit aan beveiliging terwijl ze via je dak zo binnen kunnen komen. maar dat zal je dus ook wel niet snappen. En een forum is om kennis te delen, zal je ook wel niet snappen dus misschien gaan angstige mensen nu beter kijken wat wel en niet mogelijk is.
Dus .........
Tevens is hier eens een mijnheer geweest als demonstratie die binnen 2 minuten de Bearlock ontsloot.
de kern van mijn verhaal is dat vele op slot staande campers incl beveiliging, GPS en Beatrlocks gewoon verdwenen zijn en vaak voor de oprit van de eigenaar.
Hier mee wil ik aangeven dat ook vele honderden euro beveiliging ook van splinternieuwe campers gewoon weg gehaald worden.
Kijk een op gestolen campers en caravans van Facebook. Staan ze elke dag bijna in. Er zijn meerder sites die iets geopend hebben van
"Gestolen campers " dus mijnheer Antonis ik weet waar ik over praat en u bent een susser die de realiteit wil ontkennen. En daar doe ik dus niet aan mee...

Hugo :crazy: :crazy: :cheers: :cheers:
Dus...... Gewoon deuren en ramen open laten staan en een briefje neerleggen waar je je waardevolle spullen hebt opgeborgen?

Ik ben het met andere forumleden eens, bezit moet geen last worden, maar blinde naieviteit is ook niet goed. We leven nu eenmaal in een (deels) a-sociale wereld en preventie helpt echt wel.
kasper1
Berichten: 193
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 22:14
Locatie: Dalfsen city

Re: Camperbeveiliging



Bericht door kasper1 »

En daar doe ik dus niet aan mee...

@ Beste Hugo,
Prima dat je er niet aan mee doet met jou kennis en ervaring, maar als anderen dat wel willen en het hun een goed gevoel geeft laat hen dan in hun waarde.
Met vriendelijke groet Kasper
VanNicholas Zephyr Titanium
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Camperbeveiliging



Bericht door Kroppie »

doe datgene wat jij nodig vind en laat achterwege wat je niet nodig vind.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Camperbeveiliging



Bericht door AadenAnke »

De vraag die je jezelf natuurlijk wel mag/moet stellen is deze.

Wat doet het meeste pijn iemand die je camper met weinig tot geen schade binnen gaat en meeneemt wat van zijn/haar gading is of een poging daartoe met veel schade en troep maar je telefoon en TT liggen er nog.

Mijn telefoon en TT jammer maar daar haal ik zo een vervanger voor. Schade aan de camper die ben je een tijdje kwijt voor reparatie je weet waar te kijken dus blijf je altijd zien misschien terug keren half verwegen je reis. Nou neem mijn telefoon en TT mee met een klein krasje kan ik wel verder op mijn reis laat aub de rest gewoon heel dan wordt ik niet al te verdrietig.

Ik weet heb makkelijk praten geen tv en dat soort dingen in de camper de bankpasjes e.d. altijd bij me geen camera's om snel te verpatsen hooguit voor 500 euro aan nieuw waarde bij ons dus voor de dief nog geen
50 euries

Gr. Aad
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Camperbeveiliging



Bericht door hathi »

En angst( aanwakkeren) is nu eenmaal een prima middel om de verkoop te bevorderen,ook al heeft het geen zin,maar diegene die er in geloven zijn toch niet meer te redden,daarvoor is het te laat,laat ze toch hun geld uit geven,de reclame, heeft zijn werk gedaan,en hun handelen beïnvloed,niks mis mee,als je het maar gelooft :-B
Hans
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Camperbeveiliging



Bericht door Zwerfsteen »

Was het maar zo eenvoudig Aad.
De onverlaat of dief ziet jouw bus staan en kijkt naar binnen.
Hij ziet dat het een camper is en gaat er van uit dat er misschien wel waardevolle dingen in zitten die hij kan verpatsen, alleen ziet hij ze niet liggen.
De schobbejak denkt misschien dat je het ergens hebt verstopt.
Eenmaal binnen sloopt hij de kasten om uit te vinden waar je e.e.a. hebt verstopt.
Helaas voor hem vindt hij niets en uit pure frustatratie sloopt hij nog meer.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Camperbeveiliging



Bericht door Kroppie »

en zo kunnen we allemaal een ""worst case"" scenario bouwen.
gezond verstand gebruiken, hebben we allen genoeg van

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Camperbeveiliging



Bericht door Zwerfsteen »

Precies Jos, zo bedoel ik het ook.

Bij vrienden van ons werd er in de wagen ingebroken en radio en bruikbare spullen in het handschoenenkastje waren onaangeroerd.
Wat werd er wel meegenomen?
Een breiwerk wat nog niet af was en waar de breinaalden nog in zaten.

Ergo: iedere logica ontbreekt.
Het kan ons allemaal overkomen, met en zonder beveiligingen.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Camperbeveiliging



Bericht door Kroppie »

:-B ,wel logisch voor iemand die verslaafd is aan breien, patroon was ook weg? :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Camperbeveiliging



Bericht door AadenAnke »

Zwerfsteen schreef:
vr 09 apr 2021, 10:05
Was het maar zo eenvoudig Aad.
De onverlaat of dief ziet jouw bus staan en kijkt naar binnen.
Hij ziet dat het een camper is en gaat er van uit dat er misschien wel waardevolle dingen in zitten die hij kan verpatsen, alleen ziet hij ze niet liggen.
De schobbejak denkt misschien dat je het ergens hebt verstopt.
Eenmaal binnen sloopt hij de kasten om uit te vinden waar je e.e.a. hebt verstopt.
Helaas voor hem vindt hij niets en uit pure frustatratie sloopt hij nog meer.
Ik woon in een redelijk dure wijk huizen kosten hier gemiddeld 400+ het aantal inbraken in de wijk is gewoon hoog! Wij wonen er als een van de eerste nu 21 jaar. Al die jaren ging ik in mijn buschauffeur uniform naar mijn werk reed ik in wat oudere goedkopere auto's had tot 5 jaar terug nog een tv met buik in de woonkamer en staat er nu een bijna 8 jaar oude Skoda voor de deur wij hebben geen alarm of camera's hangen de buren om mij heen dikke dure auto's BMW Mercedes Audi Tesla e.d. Als je langsloop zie de mooiste dingen staan. De hoveniers bedrijven ik heb ze allemaal al in de straat gezien de keukenboeren elke maand wel een in de straat. Onze keuken zit er al vanaf nieuw in bij ons nog geen enkele poging bij de rest in de straat bij bijna allemaal. De jongens van de snelle graai en weg kijken echt wel waar ze de handel kunnen vinden. Die buschauffeur die zelf zijn huis schildert het straatje ophoogt en ook nog als enige in de straat zijn ramen zelf zeemt die slaan ze over. 3 jaar terug wij waren met de camper weg in een week tijd 3 inbraken en 2 pogingen in dit blok van 10 huizen en dat van ons hadden ze over geslagen toeval of goed verkend. Bij beide buren naast ons dure Ipads laptops tv e.d. pleiten ja dat kan je bij ons niet vinden. Maar het is ook een soort van geloven in.

Gr. Aad
Plaats reactie